takove dokumenty jsou ale ..... k nicemu.. nemaji s realitou pranic spolecneho...
doporucuji radeji precist si Strategicky zamer ramce rozvoje studii o zameru ramcu meziodborove studie strategii tvorby komise pro formovani ramce zameru tvorby strategie rozvoje ramce verejne spravy CR pro obdobi 2014-2114 od Jardy Voprsalka
Předmětný dokument, schválený minulý týden vládou, je již dostupný na webu MV ČR.
Když porovnám MojeID a ISDS, tak čistě laicky bych více důvěřoval státnímu ISDS (tedy identifikaci k osobní schránce), protože ISDS je napojení na centrální registr obyvatel a má neustále aktuální data o člověku, to MojeID jako neveřejná instituce mít nemůže. Třeba takový detail jak zbavení svéprávnosti - jak se to asi MojeID může dozvědět?
"aniž by by se musel trmácet na kontaktní místo a tam platit poplatek."
To necht radsi zaplati 100x vic provozovateli takoveho systemu prostrednicvim dani ... ostatne, viz DS, kde poslani zpravy stoji vic, nez doruceni papiroveho dopisu do vlastnich rukou ... o dalsich nakladech spojenych s konverzi do archivovatelne podoby ani nemluve.
Hodnocení úrovně zaručení autentizace v Česku jsem četl a závěr, že jediný vhodný systém je MojeID, je podle mě chybný. Jeho neúplnost je možná dána stářím, možná osobami, které k němu dodávaly podklady.
Hodnocení zcela pomíjí, že k ISDS se lze přihlašovat i jinak než heslem (certifikát, OTP) a že ISDS identifikační mechanismus exportuje (vizte sedmou část Provozního řádu ISDS).
Zrovna tak pomíjí bezvýznamové identifikátory vkládané do zaručených certifikátů.
Nakonec neveřejný systém Czech POINTů má také autentizační mechanismus, kdy uživatelé se pomocí zaručených podpisů s klíči na tokenech přihlašují k účtům, které jsou propojené na registr obyvatel. Je to jen otázka politické vůle tento systém otevřít. Například nevidím důvod, proč by občan si nemohl po takovémto ověření vygenerovat právně závazný výpis (třeba z rejstříku trestů) o své osobě, aniž by by se musel trmácet na kontaktní místo a tam platit poplatek.