Nejvíce protestující proti agregátorům je snad jedině Čupr. O nikom jiném jsem neslyšel, že by se proti agregátorům nějak nelibě vyjadřoval. Jo, provozovatelé slevomatů by byli raději, kdyby zákazníci chodili přímo a nemuseli se o své provize dělit s agregátory, ale tak nějak tuší, že při 200 slevomatech to bez 80 agregátorů a pár agregátorů agregátorů nejde.
Stěžuje si teda kromě Čupra ještě někdo na agregátory? A tím myslím opravdu stěžuje, haní, nadává, vyhlašuje svatou válku apod.
Řekl bych, že podvědomě protestují i všichni prodejci a poskytovatelé služeb a byli by raději kdyby k nim lidi chodili i bez slevomatů, bez agregátorů a bez agregátorů agregátorů. TO by byla úplně nejlepší situace :-)
-
Možná by stačilo, kdyby se prodejci naučili lépe dělat přímý marketing a nespoléhat na prostředníky. Pak by prosperovali i bez těch nabalených slevomatů apod.
To, že se jedná o příživníky, je vcelku jasný. Z druhý strany prodejci se tak můžou dobře podívat, kolik na podobným schématu ztratí, a vrazit to do nějakých svých vlastních aktivit než do slevomatů. Např. hospoda místo 50% přes slevomat nechat vytisknout 25% slevový kupóny v nějakým místním plátku a bude to mít mnohem lepší dopad.
A nebo si každý prodejce může vytvořit vlastní slevomat a přes něj dávat i nabídky do těch agregátorů. Část vydělá na službě, část na slevomatu. Stejně to je většinou o tom, že lidi vidí 50% slevu a proto do toho jdou.
Jenže to by museli přemýšlet a zkoušet.
U nás jsou podnikatelé zvyklí plakat a škemrat o podporu v nejisté době. Takže rádi kývnou na nabídku 1000 lidí v provozovně převázané mašličkou, i když to třeba pro ně není nijak výhodné. Ale je to instantní a hned.
Viz také plačící zemědělci vs. http://www.mlekozfarmy.cz
Neni to lehke to vubec ne. Ale jde to. www.nalok.cz se snazi propagovat lokalni vyrobky, tedy veci vypestovane nebo vyrobene v CR, ktere zaroven maji dobrou kvalitu.
Delame jim propagaci, organizujeme trhy a uz se nas par vyrobcu ptalo, zda maji dat sve vyrobky na slevove servery. Jenze kdyz to spocitate, tak zjistite ze pro vetsinu vyrobcu nebo pestitelu se to neda financne utahnout. A i proto tam i nadale uvidime hlavne sluzby a "volne kapacity" misto hmotneho zbozi
K "Tomas V" bych doplnil, že např. ti farmáři mají dost malé marže, není z čeho brát... Problémem jsou provize i řádech jednotek procent... www.nalok.cz rules! :)
já si myslím, že jste to jen špatně pojmenoval, ale nejste sám, kdo si toto myslí. Je třeba uvědomit si, že Slevové portály nejsou přímým prodejním kanálem v pravém slova smyslu, ale dokonalým a fungujícím propagačním kanálem.
Zamyslete se nad tím, že vlastníte hotel či restauraci a nemáte uspokojivý počet klientů. Máte 2 varianty:
Klasická varianta - vyčleníte si např 50 000 na měsíc na klasické formy reklamy - mimo jiné za tuto sumu pořídíte max roznos letáků na 4 dny. Kolik vám toto ovšem přinese zákazníků je ve hvězdách. XX
Kdežto slevové portály přináší těmto subjektům "hotové" klienty s platbou předem, dále je to nic nestojí a většinou vydělají na samotné akci a dle průzkumů se 20-30% lidí spokojených vrací i za plnou cenu. Je to parazitování nebo genální způsob propagace?? Odpovězte si prosím sám.
Další věc je, že slevové agregátory, jako naše www.Zlateslevy.cz na trhu tento stav pomáhají přiblížit lépe těmto potencionálním klientům user friendly cestou. To je celé - jednoduché jako facka na první pohled
dle průzkumů se 20-30% lidí spokojených vrací i za plnou cenu.
To by mě zajímalo, já jsem přímo od majitele podniku, který "slevomatovou" akci udělal, slyšel odhad kolem 5%. Určitě záleží na tom, jak podnik slevomatové zákazníky zvládl a jiných faktorech, ale jsem přesvědčen, že 20-30% je zbožné přání lidí ze slevomatů a nikoliv realita.