Kino Barrandov překvapuje svojí sledovaností. Má lepší nástup než kdysi Nova Cinema

14. 5. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
UVNITŘ TABULKY – Volně šířených filmových kanálů na českém trhu příliš mnoho není. Srovnání s Novou Cinema se přímo nabízí, ta je však dnes výkonově zcela někde jinde.

Na desetině výkonu „velkého“ Barrandova

Velkou spokojenost může mít majitel televize Barrandov Jaromír Soukup z filmového kanálu Kino Barradov, který odstartoval před necelým měsícem – 18. dubna – v celoplošném pozemním multiplexu 3. Dosavadní data sledovanosti naznačují, že se druhý program Barrandova uchytil u diváků lépe než před sedmi lety začínající filmový kanál Novy, Nova Cinema. A to v mnohem větší konkurenci, protože Nova Cinema vznikla v době, kdy v České republice vysílalo terestricky šest celoplošných televizních stanic, kdežto nyní jich je téměř 30. Kino Barrandov hned v druhém týdnu ostrého měření peoplemetry atakovalo půlprocentní podíl na dospělém publiku starším 15 let za celý den. Nova Cinema se k těmto číslům propracovala až po čtyřech měsících měření.

Porovnání je ale trochu zavádějící, protože v době startu Novy Cinemy u nás nebyl ještě zdaleka tolik rozšířený příjem pozemní digitální televize, většina českých domácností stále ještě měla analogový televizor a stačily jim čtyři základní televizní programy (Nova, Prima, ČT 1 a ČT 2). Tento fakt ale vyvažuje výše zmíněné konkurenční prostředí, do kterého vstupovalo Kino Barrandov, a které je nesrovnatelně větší než v roce 2008 při vzniku druhého programu Novy. Výsledek Kina Barrandov je překvapivý i z hlediska výkonu hlavního kanálu Barrandova. Jestliže Nova Cinema startovala na úrovni ani ne jedné setiny podílu hlavního programu Novy, Kino Barrandov od začátku dosahuje jedné desetiny výkonu „velkého“ Barrandova.

Widget obrázku #142993 (přidáno skriptem)

Autor:

Jaromír Soukup se rozhodl vymanit z pozice provozovatele televize pro důchodce

Největší úspěch? Zásah mladšího publika

Na nějaké dalekosáhlejší závěry je ale zatím brzy, čísla mohou být zkreslena zvědavostí diváků na nový program a tento zájem může postupně upadat. Z informací, které má DigiZone.cz k dispozici, byl ale český televizní trh slušným nástupem Kina Barrandov překvapen. Očekával totiž zhruba poloviční výkon, než jsou čísla, která generuje oficiální měření Asociace televizních organizací (ATO). Navíc se nedostavil nějaký silnější efekt odlivu diváků z hlavního kanálu Barrandova ke Kinu Barrandov. Další dobrou zprávou pro Jaromíra Soukupa je slušný zásah mladších diváků ve věku 15 až 54 let, protože hlavní program Barrandova v této cílové skupině výrazně zaostává (jak známo, TV Barrandov má výrazně starší publikum).

Porovnání prvních dvou týdnů Novy Cinema a Kina Barrandov (6:00 - 6:00, D15+)
Televize1. týden měření2. týden měření
Nova Cinema0,30%0,34%
Kino Barrandov0,22%0,49%

Oba kanály Barrandova se programově skvěle doplňují. Zatímco „velký“ Barrandov sází především na českou produkci, ať už filmovou, seriálovou nebo z oblasti televizní zábavy, a schválně cílí na starší diváky, Kino Barrandov je postaveno na zahraničních akvizicích atraktivních pro mladší cílové skupiny diváků. Málokdy se tedy stává, že by se cílové skupiny obou televizí protnuly. Ve chvíli, kdy TV Barrandov vytáhne atraktivní český film pro pamětníky nebo pohádku, jako se to stalo o uplynulé sobotě (pohádka Byl jednou jeden král... a komedie U pokladny stál...), obsáhne starší diváky, kteří o volném dni tráví čas pasivně u televize a nikoli aktivně někde venku, a zároveň neubírá publikum Kinu Barrandov se zahraničními snímky. Pak v součtu dokáže oslovit za celý den až osm procent dospělého publika.

CIF25

Denní podíly Kina Barrandov od začátku měření 1. května 2015
DenCelý den D15+Celý den D15-54Prime time D15+Prime time D15-54
pátek 1. května 20150,45%0,45%0,16%0,08%
sobota 2. května 20150,48%0,43%0,18%0,15%
neděle 3. května 20150,40%0,37%0,10%0,13%
pondělí 4. května 20150,29%0,29%0,18%0,21%
úterý 5. května 20150,65%0,63%0,59%0,55%
středa 6. května 20150,51%0,64%0,19%0,11%
čtvrtek 7. května 20150,40%0,37%0,43%0,55%
pátek 8. května 20150,51%0,42%0,26%0,34%
sobota 9. května 20150,43%0,32%0,25%0,14%
neděle 10. května 20150,59%0,46%0,18%0,12%
pondělí 11. května 20150,31%0,36%0,20%0,26%
úterý 12. května 20150,35%0,29%0,26%0,24%

Trhem určitě zamíchá i Barrandov Plus

V absolutních číslech se sledovanost filmů na Kině Barrandov zatím pohybuje na zlomku výkonu zavedených tematických kanálů velkých plnoformátových komerčních televizí, jako je Nova Cinema nebo Prima Cool, od začátku je mnohem výš než třeba minoritní ČT art se silně uměleckými snímky. Dá se očekávat, že podobně zajímavý start předvede i třetí program Barrandova, dětský a dokumentární kanál Barrandov Plus, který zahájí vysílání již tuto sobotu 16. května. Ačkoli bude opět stavět téměř výhradně na zahraničních akvizicích, určitě odebere část diváků dětskému Déčku, ve večerních časech pak ČT 2, Primě Zoom nebo ČT art. A dozajista opět posílí pozice skupiny Barrandov u mladšího publika.

Co se může jevit jako určitý krok vedle, je plánované spuštění čtvrtého programu Barrandova, hudebního kanálu Barrandov Muzika. Na českém trhu totiž existuje příliš velké množství volně šířených bezplatných hudebních televizí. Namátkově: Óčko, Óčko Gold, Óčko Expres, Retro Music Television, Šlágr TV či Country no. 1 (i když ta v DVB-T končí). K tomu další až desítky hudebních kanálů na kabelu a satelitu. Na druhou stranu, pokud bude chtít Barrandov využít potenciálu svého hlavního kanálu a jeho staršího publika, znamenalo by to, že by vznikla účinná konkurence nejsledovanějšího hudebního kanálu na trhu, lidové Šlágr TV. Ta denně v průměru oslovuje půl druhého procenta dospělého publika, což je opravdu hodně.

Nejúspěšnější pořady Kina Barrandov za poslední dva týdny

Top 5: KINO Barrandov (1. 5. 2015)
Top 5: KINO Barrandov (2. 5. 2015)
Top 5: KINO Barrandov (3. 5. 2015)
Top 5: KINO Barrandov (4. 5. 2015)
Top 5: KINO Barrandov (5. 5. 2015)
Top 5: KINO Barrandov (6. 5. 2015)
Top 5: KINO Barrandov (7. 5. 2015)
Top 5: KINO Barrandov (8. 5. 2015)
Top 5: KINO Barrandov (9. 5. 2015)
Top 5: KINO Barrandov (10. 5. 2015)
Top 5: KINO Barrandov (11. 5. 2015)
Top 5: KINO Barrandov (12. 5. 2015)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).