Tak já českou tvorbu již dlouhodobě pro její ubohost ignoruji, nicméně ta americká už mne delší dobu začínala nudit více a více, nanacházím tam až na výjimky co ve filmech či případně seriálech hledám. A paradoxně jsem to našel ve tvorbě převážně korejské a japonské - to je ale pro naše TV i diváka prakticky tabu (zejména s titulky!), tedy s výjimkou nějakého toho snímku režie Kim Ki Duk či Hayao Miyazaki - a to je ukrutně málo...
To, že český divák titulky nechce, si vyzkoušela ještě ČST začátkem 90. let. Zkoušel se i "polský" dabing. Před pár lety titulky zkoušela i Prima Cool a dopadlo to obdobně. TV vědí, že by si tím jen snižovaly sledovanost, takže do toho nepůjdou. Ostatně titulky k popisu děje se používaly za němého filmu, výhodou toho zvukového je, že aktérům rozumím, ne jen poslouchám ruchy.
Koukám, že když se vám moje poznámka nelíbí, tak si začnete vymýšlet, co je smyslem mé argumentace. Zjevně nejlíp víte, co si myslím :-) To, že divák chce filmu rozumět, sledovat obraz a neobtěžovat se luštěním textu, zjevně není podstatné...
Navíc je poněkud mimo tvrdit, že se to zkoušelo dávno, když Cool to dělal před pár lety. Pokud je sledovanost české verze i nyní výrazně vyšší než originální, tak to snad o něčem vypovídá. A výmluva na to, že si to lidi stáhnou z netu, moc nefunguje - chcete snad říct, že v TV se na to dívají jen ti, co tu možnost neměli?
Model, kdy běží nejdřív nedabovaná a se zpožděním dabovaná verze nyní používá HBO, od něj se ale asi statistiky sledovanosti nedozvíme.
Souhlasim jen castecne. Nevim jestli by to spasila vetsi davka penez. Vemte si, ze za sociku se dabovalo prislovecnych par filmu do roka. Ty nejuspesnejsi se pak v kinech vysilaly neustale dokola a v kino distribucich rotovaly nekdy i nekolik let.
V zaplave prisunu obsahu v dnesni dobe je dosazeni alespon podobneho cile takrka nemozne.
Chlapi mate kazdy kousek pravdy a svym zpusobem jsou to spojene nadoby. Televize nabizeji to co divaky naucily i tvrzeni, ze Zelezneho Nova skutecne neni tim co je Nova dnes, avsak Zelezneho divaci stale Novu sleduji. A jak sel cas tak s ni take zestarli. Tehdejsi akvizicni nabidka byla odlisna (M.A.S.H napr. a par sitcomu) a troufam si rict, ze k jejimu vnimani nepotrebovala prilis. Dnesni doba, dle meho nazoru, ale chrli rekneme spoustu akvizic k jejimuz pochopeni je asi potreba vetsi orientace v celem tomhle pop kulturnim svete. Bez toho abych mel potrebuju se kohokoliv dotknout, tohle je uz na bezneho (jakkoliv tuhle klasifikaci nemam rad) divaka prilis. Problem asi nebude u kriminalek, nebot to je velmi nenarocny a doslovny zanr, a proto jich take na televizich vidime nejvice.
Co máte pořád s americ.filmy,česk.filmy a Primou,proč to potřebujete omílat,je to věc Primy co bude pouštět a z čeho bude existovat,amer.filmů je vyprodukováno 100x tolik jak českých,10x tolik jak zbytku světa-co se tak bude nejvíc promítat a vysílat-jsou to jen žvásty pro žvásty,nebo snad uražená ješitnost?
rogue11: Nejlépe bude přebrat si to s nadhledem. Nedávno přece měl poslanec Komárek nějakou starost o to, že se na ČT mluví sprostě, když už jste ve svém předchozím příspěvku. vzpomenul něco o sprostotě a bizáru. Toto byla jenom reakce na totéž ocitována z twitteru a podle mě velmi trefná reakce. Mimochodem, mě zas hlava nebere, kde jste přišel na tu urážku druhé osoby.
Cau Franto, no uplne cernobily to neni, cela ta medialni debata byla velky maso. Kdyz se to tak vezme tak ho pohltila vlastni iniciativa do ktery se nestastne zamotal. A neslo mu o nejaky zakazy, spis naopak, ale malo pripraven to schytal. Pradepodobne je rozcarovanej jeste dneska ;o)
http://mam.ihned.cz/media/c1-65324970-medialni-vybor-snemovny-ceska-televize-prima-zakony
Může mi autor článku říct, který americký seriál by v hlavním čase vygeneroval víc diváků ne to Kuře a nebo Ordinace? Ty televize vysílají to co po nich jejich diváci chtějí a akvizice jsou jen okrajovou záležitostí pro pár tisíc diváků proto se uklízejí na tematické kanály nebo do pozdějších hodin, protože jestli autor neví komerční televize musí generovat zisk, no a pokud provozovatel zjistí, že se mu nasazení akvizic v určitý čas nevyplatí nebo nevyplatí vůbec, tak je prostě nasazovat nebude a může autor třepat nožičkama jak chce. V případě Primy pláče na špatném hrobě a obrátit se na jinou televizi, která v ten moment co komerční vysílá de facto totožný obsah.
No nemožné je hlavně to, že prostě i přes to množstí se nemaká pořádně... Herci sami o tom často mluví, že dříve se sešla celá parta a prostě tam byla vytvořená atmosféra pro pohodičku a kvalitu...
Dneska si je zvou samostatně a musí vše zmáknout v šibeničním čase...
Nevíc mají zároveň s tím i spoustu práce jinde jako jsou seriály, divadla atd. splácet hypotéky atd. prostě je fofr kvůli kterýmu pověstná naše dabingová šklola dostala na frak... Do toho ještě vstoupil boj těch kteří chtěli lepší podmínky a kvůli tomu dostali index zákazy... Slyšíme sice né úplně jak ten Polskej do originál zvuku další rušivý zvuk ale přesto jde o pár lidí kterým řekli, že jsou poslušní a tak jsou teď slyšet ve všem stále dokola...
Chudák Filipovský kdyby to viděl dneska co se děje... On byl gestama u mikrofonu lepší než na tom plátně nahraný postavy Funézem... proto o tom vnučka vyprávěla, že po něm chtěl aby zkusil ho nadabovat ve Francouštině což v tý době ale nešlo... Stará dabérská a vůbec herecká galerka odchází či to po neshodách s distributory vzdali... a ti mladí? no výše uvedený zádrhel...
Nevím proč ale útoky ze strany Digizone na TV Primu jsem nepochopil, ale jinak samozřejmě tvrzení že na filmy se nikdo nedívá je nesmysl ze strany Primy a rozhodně spíše se jim nechce utrácet. Evidentně je to vidět na Prima MAX, který měl být filmovou stanicí a nyní je spíše seriálovým odpadem z 90 let.
@Daniel Zapletal: To nejsou přece útoky, ale reakce na vyjádření nejprve programového ředitele právě na DZ, dále na vyjádření generálního ředitele pro HN a v neposlední řadě také na vyjádření provozního ředitele Primy. Nemají vypouštět do médií takové s odpuštěním bláboly a nebyla by žádná polemika.
Promiňte, také respektuji váš názor, ale současná česká filmová tvorba opravdu je ubohá. Lvi, ne Lvi, když se o filmu mluví jenom tak, že je zmíněn výčet sprostých slov a ještě se tím zabývá RRTV, což je notný bizár, tak to je opravdu smutné. Jistě, antireklama je také reklama. Kobry a užovky, btw. Jak tedy vysvětlíte výsledky 2015, kdy jsme poprvé po nevím kolika letech neměli český film v TOP 5 jinak, než ubohostí?
Jak vysvětlíte, že sledy scének (ne, opravdu to nemohu nazvat filmy) domácího kutila Trošky mají takovou návštěvnost? To je ubožejší než ubohé.
Spíš bych se ptal, kam šly všechny ty příspěvky na podporu ČK vybrané v kinech, dotace a granty, když tvůrci nebyli schopni vytvořit něco kloudného?
Samozřejmě, za peníze nás všech se dobře točí filmy, nad kterými pochvalně zachrochtá pár kritiků, ale veřejnost je víceméně ignoruje...
Správně, to že se to vyzkoušelo v letech kdy si každý Čech myslel že je ČR střed světa a dabing je nejlepší a nutný (což nám do hlavy vtloukali dlouhých 40 let) , je smysl vaší argumentace.
Myslím si, že pokud by TV dali divákovi vybrat zda se můžou podívat na díl seriálu/filmu hned ale s titulky nebo až za rok s dabingem, nevybrali by si lidi raději kouknout hned? Jenže tento model jaksi nikdo nechce jelikož je drahý. TV nepochopili že o filmy/seriály několik let staré fakt už není zájem, každý si ho sežene jinou cestou.
LZ: autor samozřejmě ví, co je komerční televize. Vždycky u nich ale jde o ten věčný souboj toho, že divák by rád film/seriál mírně obalený reklamou a komerční televize reklamu mírně obalenou pořadem. Verstandlich?
A autor se nebude na nikoho obracet, neboť pokud vyjde podobný blábol z velitelství Novy, zareaguje stejně...