Vlákno názorů k článku klikni.idnes.cz je ostudou mezi katalogy od Petra Tesaříka - ...jedině majitel stránky ví nejlépe, jak popsat jádro...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 3. 2001 13:00

    Petra Tesaříka (neregistrovaný)

    ...jedině majitel stránky ví nejlépe, jak popsat jádro svých služeb.

    Každý knihovník vám potvrdí, že ve skutečnosti to majitel nejlépe neví. Už jenom proto, že nemívá dostatečný přehled o ostatních dokumentech. Z podobného důvodu nebude schopen vytvořit UDC (česky MDT, totiž mezinárodní desetinné třídění - vím, že je dneska dávno přežité, ale jako příklad to stačí - a BTW si nemyslím, že by lépe zvládal tvorbu hierarchických deskriptorů). A to jsem nezmínil možnost, že úmyslně obsah svých stránek popíše zavádějícím způsobem, aby dosáhl větší návštěvnosti (jako např. mnohé pornoservery... :(( ).

  • 7. 3. 2001 13:48

    Libor Novacek (neregistrovaný)
    MDT nezvladaji ani mnozi knihovnici, navic stejny dokument popisi i pomoci MDT dva katalogizatori odlisne, pokud pujde o dokumentu se slozitejsim obsahem. A opravdu tezko muzeme chtit, aby nekdo z laiku sam popisoval stranky jinak, nez svym prirozenym jazykem.

    Myslel jsem to ve smyslu, ze majitel stranky vi, co by chtel v katalogu o sobe uvest. Dovedete si predstavit, ze by nekdo pridaval inzeraty do telefonniho seznamu podle toho, co videl u firmy pres plot? :-) A pak by tam psal, ze ve firme maji zavedeny vodovod? (tim narazim na to, ze v anotacich se uvadi ze na firmu je e-mail a kontakt nebo ze stranky obsahuji "ruzne informace"). A zaznamy v katalozich musime preci jen brat spise jako inzerci. Majitele stranek si je ve vetsine pripadu utvorili za ucelem marketingu. Clovek, ktery potrebuje skutecne najit a umi hledat, tak bude radeji hledat fulltextem (samozrejme s pokrocilym dotazem). I kdyz to nejde generalizovat a zalezi pripad od pripadu.

    Je zde veliky problem, ze jak katalogizaci, tak vyhledavani vlastne provadeji amateri. Jen tezko si lze prestavit, ze by ve firmach, ktere provozuji katalogy, sedeli zkuseni informacni pracovnici - jak pro katalogizaci tak pro tvorbu resersi a pusobili jako prostrednici. A nutit primo "obycejne" lidi pouzivat nejaky selekcni jazyk (treba to vami zminene MDT) take patri do rise snu.

    Myslim, ze problem poradani informaci na webu zde nerozlouskneme. Zrovna tak jako problem, ze nekteri lide podvadeji - kdekoliv a kdykoliv k tomu maji prilezitost.
    Lidstvo produkuje cim dal vice informaci a cim dal hloubeji se v nich pak topi.

  • 8. 3. 2001 8:23

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Jenomze z popisu na klikni je patrne, ze je psali lide, kteri o danem oboru nic nevi. Kdyby alespon nejak rozdali jednotliva temata lidem, kteri tomu rozumi. U vetsiny mych stranek je napriklad popisem okopirovane menu. A to vsetne prvni polozky, ktera se jmenuje upozorneni, takze popis me stranky je upozorneni, kontakty, popisy, literatura.
  • 9. 3. 2001 10:17

    Jiri Tax (neregistrovaný)
    Jak umi katalogizovat na klikni..., tak by to zadny majitel
    urcite neudelal. Viz nasledujici ukazka, zejmena doporucuji
    porovnat jmeno uvedene na klikni, URL a skutecne jmeno
    dotycneho pana:

    >Pavel Burian
    >Osobní stránky herce, zpěváka a spisovatele Pavla Buriana.
    >Seznam vystoupení, knih, desek a článků. Hudební ukázky,
    >rozhovory a možnost vzkazů a dotazů.
    >www: http://music.taxoft.cz/jan_burian
  • 9. 3. 2001 12:04

    Jan Průša (neregistrovaný)
    Děkujeme za upozornění, chybu jsme opravili. Změny se v katalogu projeví do 24 hodin.
  • 9. 3. 2001 14:30

    Dadule (neregistrovaný)
    Takových chybiček zdá se máte vícero:
    jedna nejmenovaná společnost je uvedena v katalogu jako personální agentura. Což není vůbec oborem její činnosti, ale pravděpodobně se tak stalo na základě toho, že sama na svých stránkách nabízí volná místa do své vlastní firmy...?!?!?!

    No comment :-)

    Dadule

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).