Já to beru tak aby se někdo neupíral zbytečně ke statistikám kolik se operátorům přihlásí do sítě telefonů kategorie smartphone . A nestavěl na základě toho vzdušné zámky jak se tací lidé automaticky stanou abonenty nějaké placené služby.
V několikrát uvedené aféře o doživotním příjmu DVB-S a "servisním" poplatku vidím velikou precedenci s jakým majoritním zákazníkem mají poskytovateleé obsahu\služeb tu čest.
Otázka je o jaké zákazníkovi mluvíme?
Je v ČR je kolik milionů ekonomicky činných lidí ? Odečteme lidi v insolvenci a nezaměstnané... Vezmeme medián hrubé mzdy a kolik pak chce takový člověk platit za "internetové služby"?....
Záměrně uvádím Internetové služby, protože všiml jsem si tenhle obyčejný zákazník pokrývá opravdu hodně desítek procent trhu. A nerozlišuje zvlášť budget na mobilní připojení a volání, nerozlišuje dokonce platbu za internetové připojení a platbu kabelovou, nebo Netflix.... ...pro něj to je jen jeden budget . A tím že ho rozsekáme na víc položek se nezvětší a celkově ho má posazen velice nízko jen z pohledu jedné služby.
Ano spotřebiteli sníží poměrná částka za mobilní data , ale celková částka kterou je ochoten utratit za "Internetové služby" se zásadně nezvýší.
Teda nic ve zlým, ale internet je přece služba jako každá jiná a pokud na ni někdo nemá peníze, tak se prostě nedá nic dělat. I na tu elektriku a plyn nebo i vodu a bydlení musí člověk mít, jinak prostě smůla.
Nezaměstnané bych sem netahal. Na trhu je o cca 50.000 volných pracovních míst víc, než je uchazečů o zaměstnání a nabídky na práci visí doslova na každým rohu. Samozřejmě je to problém třeba pro handicapované, ale ti zase dostávají dávky státní sociální podpory a dávky hmotné nouze, mají osvobození od koncesionářského poplatku, slevy na jízdném atd.