Všechno jde, tohle by jen znamenalo, že všichni operátoři na celém světě by museli upgradovat hardware i software. Třeba i proto, že MSIN je indexem (jedním z indexů) do HLR, samotné MSIN. K tomu by museli přidat i MNC a rozhodovat (všichni!) podle MNC+MSIN, do které sítě ta karta patří. I v zahraničí, protože je nutné vědět, kterému roamingovému partnerovi to naúčtovat. Takto jim pro určení partnera stačí MCC+MNC.
A proč by tohle všichni dělali? Jen proto, aby jim zákazníci mohli změnit operátora 2x za den a aby se zkomplikovala řešení sporů (tehdy mi naúčtovali něco, ale já jsem už byl 10 minut u jiného operátora)?
Ptal se někdo operátorů, zda to za 2 dny je reálné? On taky zákazník musí dostat novou SIM, žejo...
Proc by nebylo? Dojdes na pobocku, reknes, chci k vam prejit. Dobre, tady mate simku, za dva dny bude aktivni. Online varianta: Pozadas si elektronicky o prechod, oni poslou simku postu, ty jak ji dostanes, potvrdis, ze ji mas, a oni zahaji prechod, a ty budes mit za dva dny aktivovanou novou simku.
ptát se je někdy složité, když říkají lži :). Simkartu operátor umí dnes vydat na počkání, zařízení již mají na pobočkách. E-simkarty fungují vlastně přesně takhle a technicky je možné operátora měnit okamžitě, jejich systémy tak fungují. Stejně tak dnes již teoreticky je možné, aby zákazník měl jednu simkartu a přecházel mezi operátory, ale tady budou spíše problémy formální než technické.
Tam se nic hromadně jednou za týden až dva nedělá. Přenos trvá 4 pracovní dny, na každý den je určena část procesu. A pořád jsou tu nově ty 2 dny na dodání SIM... Samozřejmě rozumný zákazník si dohodne smysluplný termín, ale...
Pokud se přejde na 2 dny, domnívám se, že proces bude muset být maximálně autonomní. Což může být ve výsledku jen dobře. Nelze si myslet, že když zákazník podá žádost, tak někdo bude neustále připraven to řešit hned a okamžitě. Takže buďto to bude muset být automat (což teď není), nebo to nemůžou být 2 dny.
Pořád ale platí moje obava, že zvýšené náklady na přenosy ponesou virtuálové. Státní systém jsem asi trochu přehnal, ale kdyby to fungovalo obdobně jako CZ.NIC se zastoupením státu, bylo by to dobré. Takto to je a asi i bude pořád jen "něco mezi velkou trojicí".
Nic se nezkomplikuje, jen to budou muset udělat hned a ne hromadně jednou za týden nebo dva.
Všichni cenu přenosu rozpouštějí do cen. Tedy skoro. Snad jen Odorik ne, tam, když chcete přenos k nim, tak těch ~250 musíte zaplatit.
Nenejvýš se sníží zvýhodnění za závazek, když závazek přestane být závazkem (zákazník může kdykoliv beztrestně smlouvu vypovědět před termínem). Nevím, jestli je zrovna tohle, po čem lidi touží.
Zjednodušení přenosu čísla je dobrý krok. Ale!
Výborné je to, že zákazník přijde za novým operátorem a ten zařídí potřebné (když ten zákon napíšete dobře). 2 dny jsou dobré proto, aby stávající operátor nestihl utáhnout zákazníka na vařené nudli (dosud praktikováno na pobočkách velmi agresivními obchodními praktikami – nutí vás na pobočku, dáme vám slevu a mobil, k tomu antivir a pojištění za pár set, ale ten závazek je tam hodně schovaný).
Ale pokud chce stát takto pohodlné a rychlé přechody (což je v pořádku, ať je chce), tak ať na to i zajistí systém...
Ptal se někdo operátorů, zda to za 2 dny je reálné? On taky zákazník musí dostat novou SIM, žejo... Oukej, hodíme to na ně, ať si ty systémy upraví. Opět, může být. Ale to nebude levné. Kdo to zaplatí? Opět, klidně oni, však mají zisků... ale co virtuálové? Ti už nyní platí za přenosy čísel značné částky (na rozdíl od svaté trojice). Bude to znamenat zvýšení cen přenosů? Pro virtuály dost možná ano.