Názory k článku Kmitočty Jaromíra Nováka: Pamflet za státního operátora

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 4. 2019 11:49

    Balabaj

    Prvně je nutné říci, že standard 5G je pořád ještě v draftu a některé kapitoly vyžadují kompletní přepracování. Nejbližší termín pracovních skupin pro uzavření připomínek je podzim roku 2019. Druze, Čína, Rusko i Spojené státy zatím dost výrazně přešlapují ohledně jednotlivých kmitočtů u kterých se jednoznačně ukazuje, že papír snese vše a úředník je schopen podespat i svůj ortel s úsměvem na tvářích. Druze je nutné konstatovat, že 5G se stává, jak již je v evropě posledních 1500 let zvykem, předmětem pálení čarodějnic. V povzdálí nezůstávají ani USA.
    Z 5G se stává hype expression nebo buzzword a jeho obsah postupně čpí, protože esenciální změny, které mělo 5G přinest se postupně z draftu ztrácejí a přesouvjí se do složky post 5G platforem. Bohužel nepanuje ani jednota v oblasti kmitočtů.
    Například MO RF 28.3. odmítlo frekvence sítím 5G přidělit bez náhrady vzhledem k rozporu se závazky ITU vůči RF a použití těchto kmitočtů z důvodů aktivného využívání C-Bandu ve VSAT službě MO. Jedná se o bazální kmitočty segmentu 3,4-3,8GHz. Naopak nabídlo kmitočty 4,8-4,99GHz, které jsou zase zabrány zěměmi NATO. Situace se postupně začíná dostávat z technické roviny do roviny politické, což nám bohužel potvrdil i pan předseda Rady, kdy se neřeší technika, ale politika po rouškou kyberbezpečnosti a měli-li bychom býti ještě více otevření, zazní, že je třeba "zabít Sekala". Takže se může v klidu stát, že náš stát rozprodá kmitočty, které nikdo nebude moci využívat kvůli politickým hrám, protože zatím jediný, kdo představil nablýskané 4G++ je Huawei, který jak bylo opakovaně deklarováno, představuje bezpečnostní a politické riziko. Ostatní hráči typu Nokia, Cisco či Ericsson hoří jasným plamenem hor peněz, které do nich vložily rozvojové banky v marné naději, že připraví konkurence schopné řešení megalodonu Huawei. O to větší zklamání příjde, když celá slavná evropa bude pomocí ENISA řešit problémy politického charakteru a opět si necháme ujet vlak, protože pro EU je důležitější vytvoření překážky pro vstup na trh, než tržní mechanismus jako takový.
    V další sekci nám pan předseda Rady nestínil, že existuje jakýsi pamflet, který koluje po vrchních patrech politické scény. Zde je nutné podpořit jedinou myšlenku a tou je zodpovědnost pana předsedy Rady za regulační rámec, který bez toho jeho panoptikum zvládá pouze okrajově. Nechápu tedy jeho ambice cokoliv posuzovat v rovině rozvoje komunukací v tomto státě, protože k tomu není ani pověřen ani bych to nemohl doporučit, protože výsledky jeho práce a hlavně plody požínáme denodenně. Pan předseda nemá ani politickou moc toto změnit, ani právo se k tomu vyjadřovat, protože je to mimo jeho výběh a pokud mu k tomu ambice zůstávají, měl zvážit svoje setrvání na MPO a nmontovat se do regulačního rámce.

  • 26. 4. 2019 8:43

    literakl

    Předpokládám, že jste analyzovali chování přihazujících v minulé aukci (a v zahraničí) a nastavili podmínky tak, aby aukce proběhla úspěšně? Zkusili jste si aukci nanečisto s lidmi, kteří měli za úkol škodit? Mohli by vymyslet fintu, která nebyla zřejmá.

  • 25. 4. 2019 16:12

    nemo

    Filipiku proti státnímu operátorovi bych čekal v takovém čase po jejím uvedení, kdy to někoho zajímalo. Sorry, ale tohle teď už nikoho nezajímá. Všichni přece ví, že aukce je jasná věc.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).