Myslim, ze v uvedem clanku jsou nektere uzitecne informace. Dulezity je i pohled nekoho jineho, nez svuj osobni na problematiku podnikani. Zkratka a dobre kazdy stripek uzitecne informace Vam muze v budoucnu dat naskok pred konkurenci. Diky pane Jirasko.
Zadna spionaz - spionaz je vesmes neeticka a nelegalni. Pan Jirasko se venoval tomu, cemu se ve svete rika "Competitive Intelligence" - cinnosti o ktere mnohe ceske firmy nemaji ani zdani, ze existuje a ze by ji mely provadet. Kdyby zasel jeste dale (coz my nevime, ve clanku se ale nezminuje), tak si zjisti i neco o tech firmach a jejich planech, ne pouze o jejich produktech/sluzbach. Naopak ony firmy, pokud si dobre hlidaji otevrene zdroje, nyni vedi o neco vice o panu Jiraskovi a jeho zamerech a podnikatelske situaci. Vstupovat na trh nepripraven, bez znalosti konkurence, muze dneska jen blazen.
Kazdy clovek se musi rozhodnout na zaklade faktu, zda bude podnikat a jak. Zaroven je treba se take podivat do sve spolecnosti - rada vnejsich znaku a projevu ukazuje na chovani organizace, ktere pak mohu ocekavat i smerem k sobe a vlastni osobe. Proto je dulezite poznat nejen svou konkurenci, ale co ja povazuji za dulezite, je pochopit, jak pusobim na okoli moje spolecnost a zda nejsou velke rozpory mezi tim co rikam, co delam a jak to prezentuji. Poznani druhe strany je vyhodou a dava naskok.
Trefa, produkty a sluzby jsou v jiste rovine vizualizaci osobnosti firmy, zalezi tedy jen a jen na Vas, co si z jednani odnesete a jak "prectete" zaznamy, ktere jsou verejne dostupne v kancelari.