Lituji, že na můj příspěvek doposud nikdo nereagoval. Vedl jsem v minulosti řadu projektů z oblasti IT a v každém jsem musel vyčíslit ukazatele: ROI příp, ROE nebo nověji TCO. Bez nich žádná "Steering committee" soukromé firmy nebo banky projekt neakceptovala. Zřejmě se pro veřejnost tyto údaje neuvádí. To je mně skutečně líto.
Samozřejmě nemáte pane pravdu a tak, jak to popisujete to snad může fungovat jenom v ABSURDISTÁNU.
1) Pokud máte aktivní datovou schránku, musí vám (pokud daný dokument umožňuje zaslání přes DatS) orgán veřejné moci zasílat korespondenci do DatS!
2) Pokud ji nemáte, zasílá vám korespondenci do místa vašeho pobytu, respektive na doručovací adresu vedenou v evidenci obyvatel (toto je na základě žádosti dané osoby), nebo na doručovací adresu, kterou jste danému orgánu veřejné moci sdělil například při registraci. Pokud takovou zásilku na dané adrese nepřevezmete, je doručeno fikcí!
to je ale ve sporu se závěrem Poradního sboru ministra vnitra ke správnímu řádu č. 86/2009, který říká, že pokud si listovní zásilku řádně převezmete, je doručeno - ale pokud si ji nepřevezmete, doručeno není a fikce aplikována být nemůže.
Mohl byste mi prosím přeposlat tu odpověď? Děkuji.
Nedalo mi to, a poslal jem dotaz na informační linku dat. schránek. Přikládám i s odpovědí:
Dotaz:
Dobrý den, mám následující dotaz: Pokud mi nějaký orgán veřejné moci svévolně a bez legálního důvodu pošle písemnost klasickou poštou, ačkoliv mám k tomuto účelu zřízenu datovou schránku a já si takový dopis nevyzvednu, uplatní se u takto (dle mého názoru protizákonně) odeslané písemnosti fikce doručení, nebo se na ní hledí jako na písemnost které nebyla odeslána? Děkuji za odpověď, Jan Angelovič
Odpověď:
Dobrý den, orgány veřejné moci mají podle zákova 300/2008sb povinnost zasílat písemnosti do DS (pokud to povaha dokumentu umožňuje), to však nic nemení na tom, že písemně zaslaný dopis bude brán jako doručený fikcí. Pokud jste nespokojený s chováním daného úřadu, je možné vznést reklamaci k nadřízenému orgánu od kterého Vám byl dopis zaslán.
S pozdravem,
Česká pošta s.p.
Pokud jde o povinnost např. soudů posílat do DS, tak problém je v tom, že pokud nepošlou, tak se jim nic nestane, doručení obyčejnou platí a lhůty běží.
V opačném směru jsem trochu popletl dvě věci dohromady: Od 1.1.2010 jsou všichni plátci DPH povinni podávat souhrné hlášení elektronicky. Pravda nemusí to poslat přes datovou schránku, ale třeba emailem s el. podpisem.
Jediným opravdovým přínosem datový schránek měla být jistota občana/práv. osoby, že budu-li poctivě vybírat svou datovou schránku, neujde mi žádná důležitá věc - ať jsem kdekoliv.
Nakonec je to ale po česku: OVM vám do schránky posílat nemusí, vy jim jako podnikatel ano. Dokud budou úředníci nadřazeni občanu, tak nám nepomůžou ani registry, ani svěcená voda. :-(
Novou občanku jsem potřeboval až v době historicky nedávné, ale řidičák na auto jsem dostal někdy v roce 91 nebo 92. Bylo to určitě na počkání, neboť si vybavuji, jak mne zaujal strojek kterým to paní zatavovala. (dopravní policie v okresním městě)
Dneska je lhůta 20 dní, za příplatek 5 dní.
Uživatele služeb státu nezajímají agendy, registry ani procesy. Ale to za jak dlouho po doručení dokumentů na úřad má v ruce co potřebuje (např. řidičák).
Verit si nemusite, prisel sem tam a za 10 minut ochazel s dokladem.
Ad ZL a dalsi, ona to je operace na 10minut ale to by si lidi zvykli. Kdyz sem byl pro ZL, tak zapomeli udelat ten druhy o ktery sem zadal a nejednou to slo zaridit za 5 minut (vytisknout, orazitkovat podepsat ...).
Kolega takhle onehda dostazil na zivnostensky urad v "neuredni" den (zhuverilost samo o sobe). Chlebicky, chlast .... tak tam na ne zacal rvat, ze si je plati z dani a oni chlastaj v pracovni dobe ... no a co potreboval mel zarizeno za 1/2 hodiny.
Ale jak tu zazneko, vykopnout jich 50% a o zjednoduseni agendy se postara ten zbytek zadarmo ve vlastnim zajmu.
Tak to je presne. Na UK je velmi lehke si zvyknout. I kdyz telefonovani na urad je take nekdy na zabiti, porad se to neda srovna s bordelem v CR. A pritom bych riznul do ziveho.1.8.2011 odejde 50% urednictva. Kdo zustane urci los. Garantuji, ze do pul roku bude statni sprava a) levnejsi b) elektivnejsi c) pruznejsi.
Klidne se o tohle vsadim. 1/2 roku.
Občanku na počkání? Nevěřím vám ani náhodou. V té době jsem ji dělal taky a trvalo to měsíc. A před asi půlrokem co jsem si ji dělal trvala týden (byť ta měsíční lhůta zůstala). Každopádně počet agent, kterých se to dnes týká bude asi nejspíš někde jinde než před těmi 15 lety.
Jinak co se celého článku týče - jestli to bude znamenat, že založení firmy nebude práce na měsíc ale na den jako ve většině států EU včetně např. Slovenska a že přitom nebudu muset oběhávat více než jeden úřad (a případně ještě lépe jako např. v UK to půjde vyřešit i korespondenčně), a vyhodí se ty tuny úředníků, kteří tam jen přehazují papíry a dávají razítka, pak i kdyby půlka z těch pár miliard byla všimné, tak hlasuji všemi pro, ať už to jede.
To se opravdu nedá říci.
Dovolil bych si tvrdit, že na začátku podobného projektu by měla existovat nějaká rozvaha (business case) - která na konci řekne - ušetříme tolik a tolik Kč za takové nebo jiné období.
Také bych si dovolil tvrdit, že musí existovat nějaké zadání, které řekne - potřebujeme vyřešit ten a ten problém. A zadání by mohlo být zodpovězeno dokumentem popisujícím architekturu, analýzu použitelnosti pro zadavatele a uživatele, .... a asi 100 dalších "detailů".
Pokud tohle není známo a přístupno veřejnosti je diskuse zbytečná. A za předpokladu, že podobné dokumenty buď neexistují nebo existují ale jsou z jakéhokoli důvodu utajeny - celý projekt je přinejmenším "zajímavý".
No nic, na něco se daně a státní půjčky utratit musí. Já pouze doufám, že moji vnuci uvidí nějaký výsledek.
Voliť - meniť ľudí raz za 4 roky je nedostatočné, zvlášť ak systém je taký, že je je dno, kto je zvolený.
1. V každej zmluve by mali byť nejaké body zo zákona, napr. maximálna pokuta pre štát, riadne zmluvné pokuty aj pre zhotoviteľa, žiadna zmluva by nemala presahovať istú dobu, napr. 5 rokov a pod.
Kto sa v tom pohybuje, pozná medzery, nekalé praktiky a pod., ale nikto ich nepláta.
2. Každá zmluva by mala byť zverejnená na internete ešte 14 dní pred jej podpisom (zákaz zmien).
3. Každého tendra (už i zadávania podmienok) by sa mohol zúčastniť ktorýkoľvek občan s príslušným vysokoškolským vzdelaním (zákaz pre stranníkov).
Ak by bolo záujemcov viac, proste by sa losovalo. V každom tendri by bolo napr. 30 takýchto nezávislých odborníkov z bežných občanov.
Eliminovalo by to nezmyselné podmienky tendrov a zťažilo korupciu.
4. V súdnictve by rozhodovala porota z ľudu (ako v USA ale prispôsobiť na české podmienky.)
Proste do celého procesu viac vtiahnuť bežných ľudí - odborníkov bez straníckej príslušnosti. Inak nás stále bude kasírovať firma "Politická strana s.r.o.".
Systémová chyba je v tom, že organizované struktury které ovládají stát mají již vše podchycené. Od vymýšlení státní zakázek, přes zadávání až po případné kontrolní a trestní orgány. Včetně tvorby pravidel a zákonů. Občas se sice postaví někdo na zadní jako např. pan Michálek v kauze Drobil, ale to nic nezastaví, maximálně zdrží. (trestní stíhání Drobila je již zastavené, státní zástupci a policie se nemohou shodnout, kdo jej vlastně zastavil).
Neexistuje žádní kontrolní komise, která by měla, natož chtěla něco kontrolovat.
Zbývá jen tlak z venku. Kdysi jsem si myslel, že by to mohlo být z Bruselu, ale to je hodně dávno. Pak je tu ještě veřejnost. Různí aktivitsté a šťouralové a novináři. Ti ale potřebují informace. Přes zákon 106 je to zdlouhavé a stát má možnost dělat obstrukce. Díky za to, ale člověk musí vědět (např. od insidera) na co se přesně ptát.
Řešením by mohla být maximální možná transparence toku peněz ve státě. Co souvisí s penězi (faktury, smlouvy, výběrová řízení ...) by bylo automaticky na Internetu a lidi si to již nějak přeberou. Kde je vidět, tam se hůř krade.
kdyz uz jste tu vypustil to moudro o vysetrovatelich ze zahranici tak napiste i odkud. nebo patrite take k tem co si mysli ze v zahranici korupce neexistuje? namatkou pandury, gripeny, casa, to nejsou ceske vyrobky ze? ono totiz nestaci, ze nekdo korumpuje, k tomu musi byt i druhy ktery se korumpovat necha.
ps: nezastavam se tech gauneru prisatych ke statnimu ci obecnimu rozpoctu (at uz firmy ci politici), ale predstava o zelenejsi trave za humny cz kotliny mi prijde neskutecne naivni, zejmena kdyz mam od rodiny info z prvni ruky (italie, francie, nemecko).
kdy jsem na uvedem urade pracoval. Dany urad mel co do cineni s onou spolecnosti. Jen mezi lety 2001 - 2006 (muj odchod) bylo podepsano cca. za 750mil. Proto predpokladam, ze rozhodne neni tezke predikovat, ze i za 3 roky bude dalsi smlouva podepsana prave se spolecnosti NESS. Zarazejici je jine. Za 10 let co je NESS na urade, musely vyfakturovat neco k 1,5 Miliardy Kc. To uz je pomalu druhy Indos a kde to je videt. Tolik penez nestal ani vyvoj navigacniho software pro NASA (viz jejich rozpocet). Tohle neni kritika NESSU (naopak s nimi mam ty nejlepsi zkusenosti). Tohle by proste melo nekoho zajimat - treba nejakou revizni komisy. Porad to je ale nic oproti podobnemu schematu - Statni duchodovy fond (Duchodak) a Siemens. Stejny model, stejne schema, akorat cisla o rad vyssi. Nestesti pro tuhle zemi je prave tento druh - UREDNICKEHO KAPITALISMU.
To nakonec budou ve skutecnosti delat "bodyshoppovani" chudaci za minimalni penize a podle toho to take bude vypadat. Tohle je v CR stale stejne.
Tahle zeme uz si nedokaze poradit sama zevnitr. Jedina moznost je nejake obcanske sdruzeni s duveryhodnymi osobnostmi, ktere shromazdi od svych clenu penize a za ne najme nejake vysetrovatele ze zahranici, kteri v tehle zemi zacnou konecne odkryvat vsechno to svinstvo. Od nasich lidi se toho uz nedockame nikdy.
Možná, že by uváděné náklady na jejich vývoj by se zdály předražené, což si nemyslím. Jenom zavedení GL SAPu v České spořitelně stálo před několika lety 300 mil. Kč. Na druhé straně za Opencard v Praze zaplatí magistrát Prahy necelou milardu. Ale o to nejde, pokud nebudou uvedeny přínosy, které se zavedením těchto registrů dosáhnou, nelze posoudit nakolik uvedené projekty jsou předraženy. A to se dá těžko odhadnout. Státní správa je velice nákladná, ale mohla by zavedením registrů ušetřit např. X % a potom by to bylo čitelnější. Buď tento údaj neeexistuje, což je alarmující, nebo se tají, aby vládu nemohl někdo později kritizovat. Ale veřejnost má právo na tuto informaci, vynakládané peníze jdou na úkor daňových poplatníků.