občas pořádáme celkem velké poptávky, u kterých se jedná o víc než ty zmiňované 2mil. a tam se do toho procesu zapojuje hromada lidí včetně externích poradenských firem včetně právníků a tam rozhodně nejde o zanedbatelné položky a takové řízení trvá několik měsíců. A absolvovat něco takového u zařízení za 150kKč mi příjde úplně mimo.
No tak si to tak neberte! Nešlo o PC, ale o interaktivní tabuli. Ředitel měl sice dohodnutého místního dodavatele a protože běžná marže u této komodity je cca 25-30%, chtěl cenu "trošku" srazit. Zadání špatné tedy určitě nebylo a ani ta nejnižší nabídka (šlo o konkrétní značku a typ tabule). Ostatně, zadání poptávky na veřejném tržišti moc námahy ani peněz nestojí. Zkusil jste si to vůbec někdy?
Ideální je to patrně zrušit, ať škola dostane houby. Nakonec, na co ti smradi malí potřebují počítače? Stejně by tam jenom hráli hry a hledali porno.
Ale samozřejmě postup ředitele byl správný, pokud zadání bylo špatné, pak se musí zadání přepracovat, pokud to nejde, tak se musí takové výběrové řízení zrušit. Nepředpokládám ale, že pan ředitel specifikoval obsah, spíš to připravil nějaký jeho IT specialista. Jenomže snížení hranice ze 2mil. výrazně níž bude akorát znamenat, že se zdraží téměř všechno, protože vypsat výběrové řízení stojí dost peněz ikdyž se jedná třeba jenom o 3 počítače.
Nepřípustné?! Když budete listovat veřejným tržištěm jako je GEM, tak tam najdete i podstatně horší věci. Takže to dělání obstrukcí je přirozená obrana, i když na druhou stranu například u veřejných zakázek na ICT u MŠMT to normální firmy už dávno evidentně vzdaly. A jede se dál, močálem černým podél bílých skal... Kde není žalobce, není soudce...
Co je ideální v takovém případě podle vás?
Nedávno jsem zažil na veřejném tržišti nákup ICT do jedné školy, když šlo do tuhého, tak holt řízení pan ředitel zrušil.
něco takového je ve výběrovém řízení patrně nepřípustné. A pokud budou firmy dělat obstrukce, tak se ty počítače nekoupí. Připadne vám to jako ideální případ?
Od té doby, co jsem viděl ve výběrovém řízení na GEM na notebooky pro MŠMT i přesně zadaný typ tašky přes rameno, tak si myslím, že jsou obstrukce na místě -)
Předpokládám, že způsob zadávání veřejných zakázek je standardní, tj. zveřejnění v různých věstnících.
Obsah takového zadání pak musí být takový, aby firmy nemohly dělat různé obstrukce, jak je jejich dobrým zvykem. Už jenom příprava zadání blbého nákupu standardních PC do učeben může trvat několik týdnů a podílí se na něm hromada lidí.
Doporučuji vám se podívat na některé veřejné tržiště na způsob zadávání veřejných zakázek zrovna z oblasti ICT. Obrátí se vám žaludek, zkuste třeba kombinaci MŠMT a GEM. Takže asi nějaká korekce stávajícího stavu nutná bude.
super, takže když si budu chtít koupit jeden trochu větší počítač, tak musím spustit výběrové řízení trvající několik měsíců a s náklady možná i přesahujícími cenu toho počítače?
Naprosty souhlas. Kdyz vidim, jak statni urednik rozhazuje plnymi hrstmi penize, ktere museli jini lide vydelat... je mi z nich zle. Problem je, ze sice je to nechutne a odporne, ale asi ne trestne - ostatne kdyz muzou krast ministri, proc ne nizsi urednici, a ti maji zname a pribuzne...
Trikrat FUJ ceske statni sprave. Dyt to je jeden velky tunel!
Vzhledem k tomu, jak je cely system vyberovych rizeni prohnily a jak plno IT firem doji ministerstva jak to jen jde, za pomoci pracovniku ministerstev, me to ani neprekvapuje.Ja jsem priznivce open source CMS. Proc nemit napriklad web postaven na Joomla nebo phpRS, vzdyt pro plno organizaci je dostatecny svym vykonem a funkcionalitama. JENZE na OPEN SOURCE CMS se neda fakturovat vyvoj, takze si tolik nikdo nenamasti kapsu.
Co treba zkusit snizit limit pro PODLIMITNI zakazku z 2 milionu na 150 000, to byste videli to divadlo.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).