Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zda nabídka služeb týkajících se tvorby nových internetových stránek firmám může být považována za spam, či nikoli. Děkuji mnohokrát.
Vyresil by to IMAP. Na Atlasu se pres IMAP (Tedy pres e-mailoveho klienta, Outlook Express, Mozila... i pres mobil) dostanete i do SPAM folder. Jenze antispam na Atlasu i na Centrum stoji za *****. Nejlepsi jena Volny, ovsem je placeny, ale funguje.
To, ze ve From: mate e-mail s domenou Centrum.cz, neznamena, ze to nekdo odeslal pres Centrum.cz a Centrum.cz nabizi SMTP server pouze, kdyz se pres ne pripojite pres dial-up nebo ADSL. A WebMail vetsinou nepouzivaji spameri.
mam schranku dotaz-at-Centrum-tecka-cz a svete div se nejen ze mi nejak zvlast nefunguje jejich antispamove reseni, ale on mi i pridava "vlastni spam"!!
spociva v tom ze mi posila emaily lidi se schrankami na centrum.cz, nepravidelne a jedine co maji spolecne je prave ze jsou psany z neco@centrum.cz.
pricemz nejde o omyl pisatelu - z pocatku jsem je informoval...
Pricemz zduraznuji ze jde o "lidskou" postu! nekdy i velmi intimniho charakteru...
Vzhledem k tomu, ze tento problem mam uz pres rok a centrum nic nedela, pisi to sem, zvolte si radeji neco jineho nez centrum.cz
"opera 8 podporuje gmail" - to je pro Operare velmi pozitivni informace s ohledem na fakt, ze pomineme-li beta verze je nyni aktualni verzi 7.54u1. Jinak 7.60 beta uz s gmailem take funguje i kdyz ne uplne stoprocentne. Bohuzel nevim kdy se z tehle verze stane verze ostra.
Gmail jsem si zřizoval mezi svátkama a hned po zřízení jsem v Settings nastavení POP3 našel. Jediný, co mi tam připadá nedořešený je, že když nechám volbu ponechat na serveru (což chci, pro to jsem si to pořizoval a nemám tam nic osobního, ale příspěvky z konferencí apod.), tak při přihlášení přes webové rozhraní jsou ty položky označeny jako nepřečtené.
Podpora POP3 je v Gmailu postupně spouštěná a myslím, že přímo Googlem. Stačí se občas podívat přes WWW rozhraní, jestli ji na konkrétním účtu už neumožňují. Já se dočkal asi po týdnu.
Pokud vim tak podpora pro POP3 je dodelavana nejakym externim hackerem, tudiz muze prestat fungovat treba pristi tyden po zmene kodu. Stejne prestala fungovat i dopisovana (pres Proxomitron) podpora pres Operu. Musim rici, ze na to ze to pochazi z dilny Google, ktery se vytahuje jaky je strasne high-tech a technicky precizni ma cele reseni kvalitu, kterou bych cekal u Hotmailu. :-)
Atlas ma dost hrozny antispam, hlavne co se false positives tyce - tak 1 denne, zatimco ruzne v1agry vlagry a v-janevimco-agry prolezou zcela bez problemu. Zkousel jsem skoro nejvyssi, nejnizsi, druhe nejvyssi i druhe nejnizsi nastaveni, aniz bych zaznamenal zasadni zmenu ve vykonu filtru. Navic se asi nefiltruji spammeri z atlasovic (asi peti nebo kolika) smtp serveru (kterezto pred davnymi casy s velkym humbukem "uzavreli pro uzivatele atlas.cz." Kdo je to teda pouziva?) :(((((
Co je max. a co min. ? Na Email.cz jsem zkusil hodnoty 1,5 i 10 a spamy spolehlivě procházejí vždy. Stejně blbě to mají popsáno myslím i na Atlasu. Jaké číslo zastaví a vyhodí nejvíce spamů ? Vysoké nebo nízké ? Jinak, všechna pošta se mi přesměrovává na Centrum.cz, tzn. prochází přes spam-filtry na Seznamu, Atlasu, Emailu (z Postu tam samozřejmě jdou všechny, nejsem cvok, abych jim platil za filtr) a z jimi prošlých spamů zachytí 80%. Nevzpomínám si, že by se vyhodila nějaká normální zpráva.
Musim se bohuzel pridat k ctenarum, kteri si jiz vyse na Centrum.cz stezovali. Kdyz se podivam do spamoveho kose a do dorucene posty najdu zde denne zhruba stejne mnozstvi spamu, takze ucinnost filtru je tak 50:50. Navic mi jiz nekolikrat antispam smazal regulerni mail. Jinak nez ze explicitne povolim nekterou e-mailovou adresu se tomu ale predejit neda. Proste e-mail typu "Cau Ondro, v priloze je ti posilam opravenou verzi programu." se poslat prakticky neda.
Helpdesk Centrum.cz je pri dotazu na reseni techto problemu uplne hluchy. No bohuzel....
Email.cz je naprosto legracni parodie, kde webmastři neumi ani zaklady HTML+CSS :-) A dokonce nejsou schopni v tom paskvilu opravit ani chybu, kterou jim uzivatel PRESNE OZNACI v kodu.
Nemyslim, ze by email nekdo mohl seriosne povazovat za neco, cim by plytval cas redaktoru Lupy.
Vyjma Atlasu jsem vyzkoušel schránky na Seznam.cz, Centrum.cz a Inmail.cz. Nejhůře dopadl posledně jmenovaný Inmail.cz, který nemá ani pokročilé filtry. Seznam.cz filtroval zprávy relativně dobře, ale Centrum.cz se příliš nevytáhlo. Mám e-mailovou schránku, kterou používám pro registraci na pochybných schránkách.
Zároveň jsem si na tuto schránku přeposlal další e-mailové schránky. Výsledkem byl atak až 20 spamů denně, přičemž filtrem neprošlo zhruba 5 - 6 zpráv. Bylo otravné je mazat.
Později jsem byl u komerčního poskytovatele a o spamu jsem téměř nevěděl. Jenže když změnil můj kamarád poskytovatele a přešel jinam, opět se mi začaly do schránky drát spamy.
Nyní jsem u Gmailu. Jeho antispamový filtr považuji za zřejmě nejlepší, který může existovat. Proklouzne MINIMUM spamů (1 - 2 za několik týdnů). Takovou úspěšnost neměla ani samoučící se Mozilla Thunderbird. Google vyřešil můj problém se spamy.
b) no, v Konqueroru nefunguje taky, coz mne osobne vadi vic, ale nejhorsi je, ze je cely system nejaky divny. Kdyz si chci otevrit odkaz v jinem tabu (okne), tak at mi to, do haje, otevre v jinem tabu (okne). Takoveto JavaScriptove klece delaji obvykle bud pitomci nebo svine.
Moje zkušenost však hovoří, že v takovém případě jde velmi často o maily odporující RFC. Typicky chybně kódované quoted-printable apod., o tom bych mohl hodiny vyprávět...
Rád bych přihodil jen své postřehy ohledně antispamu na Centrum.cz. Je totiž naprosto nefunkční, odfiltruje odhadem cca 50% spamu, zbytek propustí a čas od času zachytí zprávu, která není spam. Nevím, nakolik je těžké filtrovat spam v tak velkém rozsahu (pro tolik uživatelů), jen vím, že adaptivnímu spamovému filtru, kterým se pyšní Thunderbird, stačilo ukázat cca 20 spamů a nyní funguje odhadem s 97-99% účinností (a zatím nezařadil nic chybně do spamu).
Nefunkční spamový filtr na Centrum.cz je velmi obtěžující hlavně proto, že si nechávám posílat doručenky na mobilní telefon.
Uvažoval jsem nad tím, že bych na Centrum začal posílat obsah své složky "Nevyžádané", aby na ní mohli trénovat svůj filtr. :)
Seznam je v mnoha pripadech nepouzitelny. Jeho filtr totiz zahodi a to myslim uplne zahodi radu zadanych e-mailu. Nejsou ani v nejakem spamovem kosi ani nikde jinde. Z nekterych serveru (i ceskych) nedojde na seznam vubec zadny e-mail. Nechvalne zname jsou potize s potvrzovacimi e-maily odkudkoliv v pripade schranky na seznamu. Vypnuti filtru nepomuze. Nektere e-maily proste nejsou nikdy doruceny.
Nedavno jsem na sve schrance na seznamu zmenil nastaveni spamfiltru na to nejvyssi, protoze mi tak 30% spamu chodilo do dorucenych. Navic se mi ani jednou nestalo ze by nejaky vyzadany mail byl oznacen za spam takze alepson nemusim porad ten spamovy kos mazat. Nechodi mi tam zadne newslettery a snazim se alepson uz tak dva roky tu schranku nikde moc nezadavat, takze spamu je v prumeru tak 10 denne, nekdy nic, jiankdy zase 20.
Je zajimave, ze na Gmailu to funguje bez problemu.
Ono neni nutne totiz tridit spamy pro kazdeho uzivatele individualne. Ale to by museli u nasich freemailu zamestnat skutecne programatory a ne patlace kodu :-) (ale nejdriv skutecne manazery, ktri o zamestnani tech programatoru rozhodnou)
myslím, že až na vyložené lamy dochází k masívnímu přechodu z českých freemailů na gmail, který navíc má témeř dokonalý spamový filtr
po velké vlně proseb o pozvánky, teď už je není málem komu rozdávat...
Take jsem musel antispam vypnout, protoze vykazoval znacne velke procento false positives (neco mezi tretinou a polovinou dorucenych nespamovych mailu identifikoval jako spam a zahodil). Nejvetsi problem je podle me v tom, ze ma Seznam naprosto nedostatecne moznoasti nastaveni - prinejmensim bych ocekaval aspon jednu z techto moznosti:
1) Moznost stanovit score, ktere znaci spam. Standardni hodnota 5.0 je prilis nizka pro radu sluzeb, ktere postu posilaji automaticky (ale vyzadane): newslettery, upozorneni na odpovedi ve forech, informace z Ebaye...
antispam filtr centra bych označil za totalně podprumerny. Denne mi projde vice nez 50% spamu, na gmailu ani jeden.
Navic centrum umozneju hrozne malou kapacitu spam reportu pro urcite domeny a adresy, takze jiz nemohu pridavat...
doufam, ze s novou verzi emailu vylepsi i antispam.
Kuprikladu ja, neziji ani v paralelnim svete a nejsem ani zamestnanec Seznamu a presto je muj dnesni pomer Seznam mail vs Centrum mail asi takovyto. Seznam ma ve spamovem kosi 30 mailu, Centrum zadny. Dnes jsem si pres POP3 stahl ze Seznamu 0 spamu, z Centra jiz 19 kousku a to neni ani poledne :))
Tak to je záhada a rád bych věděl čím to je. Když jsem jim na Centrum psal, že situace je neúnosná a že si klidně i připlatím za funkční spam filtr, tak mi slušně napsali, že mám smůlu. Snad se to zlepší se spuštěním nové verze emailu na Centru.
Moje zkušenosti s Centrem:
Zajímalo by mě, kolik mi asi chodí spamů, když mi to propustí tak 10 spamů denně.
Bohužel se musím přidat, že jejich spamfiltr mi běžně vyfiltruje vyžádanou zprávu. Jedná se především o potvrzovací e-maily k nejrůznějším registracím nebo hlasováním.
Pořád ale lepší než Post.cz, tak jsem měl 4 roky moji osobní schránku, ale potom, co mi chodilo 80 spamů denně, jsem ji zrušil. Nebudu přece platit za něco, co mají jinde zadarmo.
Treba meli/maji chybu v (popisu) nastaveni - kdyz date max, tak to system chape jako min/vypnuto. Zkuste dat min - system by to mohl chapat jako max. ucinnost. Nebo nastavit ten stred - to se ma chovat stejne jako v clanku.
Protoze technicke naroky - uvedomte si, ze je rozdil, pokud 100 000 uzivatelu si vycvici svuj spam filtr v Mozille a pak to beha na 100 000 procesorech pekne, a pokud by tech 100 000 uzivatelu to udelalo na free mailu, jak ty to nejaka farma pocitacu dokazala stihat filtrovat. Diskovy prostor na antispan pravidla a statistiku je zanedbatelny, problem je v CPU.
Tak to asi žijete někde v paralelním vesmíru, anebo jste zaměstnanec Seznamu, jinak si to nedokářu vysvětlit.
Filtr Seznamu je NAPROSTÝ DĚS BĚS, to se s Centrem naprosto nedá srovnat.
Na Seznamu z cca 100 spamů denně spadne do složky SPAM jen asi 10, zbytek mi skončí ve schránce. Centrum se snaží víc, poměr je obrácený.
To je moje zkušenost s cca 10 emailovými schránkami, půlka na seznamu, půlka na centru. Používám je pro různé podezřelé registrace, soutěže atd, takže je mi chování zadarmových spam filtrů celkem ukradené. Sám mám svůj mail na svém serveru se svým nastavením, úspěšnost poslední měsíc 100%. Není nad vlastní naučení, freemaily nikdy téhož dosáhnout nemohou, pro každého je "spam" něco jiného a nejde udělat kompromis mezi desítkami tisíc uživatelů.
Pouzivam uz druhy rok placeny antispam ve volnym a neni to zadna slava.
Denne dostanu tak 20-30 spamu, ktere mozilla naprosto spolehlive zaradi do Junk slozky, filtr na volny ne.
Proc si tam nedaji ten samy filtr s moznosti ucit se, jako ma mozilla? Nechapu.
Naprostý souhlas co se týče Centrumu vs. Seznam. Adresu na Seznamu jsem zadaval do kdejaké registrace, prostě všude a jejich spam filtr funguje výborně. Centrum je děs a bída. Poštu jsem z Centra přesměroval na Gmail a je to v pohodě.
Zdravím. Docela koukám na výsledky, protože má stará adresa na atlasu, kde jsem měl filtr nastavenej na max., nechytla ani jeden spam, tedy úspěšnost 0%. Takže se má schránka plnila viagrou a dalšími podobnými doplňky :) Na druhou stranu na seznamu a centru s tím mám (zatím) velmi dobrou zkušenost - řádově odpovídající tomuto "testu".
'Ve výběru byl původně rovněž velmi populární Post, ale tato služba považuje antispamový filtr za komerční a bonusovou funkci ...'
Ano, na Postu a Volny je antispamovy filtr za maly priplatek. Ale taky ucinnost tohoto filtru se neda srovnanvat se Seznamem nebo Centrem. Narozdil od techto freemailu na Volnym a Postu antispam skutecne funguje! Osobne radeji priplatim dve stovky za neco funkcniho nez za mailbox plny spamu na cely zivot...
Btw. pokud se obratite na zakaznickou podporu centra s dotazem na nefunkcni antispamovy filtr (ucinnost pod 10% !), tak se dozvite, ze si mate nastavit nekolik klicovych slov jako filtr ;-) Tedy at zije antipam na feemailech.
Ano. Tak nějak s tím taky souhlasím.
Že projde pár mejlů mi nevadí, protože je odchytne filtr v klientovi.
Horší je, když v něm uvíznou i důležité zprávy. Když se tohle stává, tak je pak člověk nucen do filtru chodit a je to dost nepříjemné.
Zpočátku se mi to stávalo, ale teď v poslední době je to o dost lepší.
Jednu dobu jsem se snažil moje adresy ze serverů odhlašovat a docela to pomohlo - spam se dost snížil. Ale už na to nemám čas.
Taky jsem myslel, že filtr na seznam.cz dá učit, ale napsali mi, že ne. Vždycky, když mi tam spadla pošta, tak jsem jim napsal, protože mě o to žádali. Pak jsem jedno období poštu, která tam spadla normálně přesunul do "Doručené" a teď je to v pohodě. Možná náhoda.
Spravuju 6 schránek na seznam.cz. Některé jsou docela profláknuté a tam chodí spamu tak 40 mejlů denně. Jiné jsou víc v pohodě a to je používám už asi tak od roku 1998 nebo kdy. Tam dostávám tak 10 spamů denně.
Přidám zkušenost s antispamem na Centru. Centrum používám již dlouho, denně mi chodí desítky vyžádaných mailů i spamů a rozhodně nemůžu označit jeho spamfilter ani za průměrný. Odfiltruje cca tak 80% spamů, což u profláknuté adresy, kterou používám již léta, stále znamená nějakou tu desítku doručených spamů denně. Ale to by nebylo nejhoší, nejhorší je, že do spamového koše spadne denně i několik vyžádaných zpráv, včetně českých.
Naprosto stejnou poštu si nechávám přeposílat na Gmail i na svoji domácí schránku s bogofiltrem a oba mají nesrovnatelně vyšší účinnost a hlavně počet špatně označených vyžádaných zpráv je v jednotkách měsíčně.
Zásadní nevýhoda spamfiltru českých freemailů je, že se nedokážou učit a závisí na libovůli jejich provozovatelů, co označí za spam a co ne.
Spamfilter na Seznamu jsem musel vypnout. Ze začátku zahazoval skoro všechny maily v angličtině, pak se to sice zlepšilo, ale stejně skončilo dost vyžádaných zpráv ve složce Spam (naproti tomu v1aqra mi párkrát prošla). Přistupuju k mailu přes POP3 a takhle jsem tam musel lézt i přes webové rozhraní kvůli různým upozorněním, příspěvkům z konfer, etc. Takže to filtruju až na svém PC s mnohem větší přesností.
Nicméně je to zadarmo, chodí celkem spolehlivě a svůj pracovní mail v diskusích zveřejňovat nechci. Doménový koš je dobrá věc, ale roboty jsou úžasně vynalézavé v generování adres :-(