Facebook je internet v internetu, možná má větší potenciál než klasické bannerové reklamy a myslet si, že si firmy tento moderní a levný způsob propagace nechají ujít jen kvůli nějakým morálním překážkám je neskutečně naivní
navíc nikdo nikoho nenutí aby si nějakou službu nebo produkt dával "do přátel" nebo vstupoval do nějaké skupiny, také může kdykoliv vystoupit a že každý nebo třeba každý stý fanoušek něco dostane? copak to takto nefunguje i v "analogovém" světě?
navíc takový človíček nemusí denně sledovat XX webů a pídit se po novinkách, na FB nebo twitteru má všechno na jednom místě a pěkně zčerstva ne jako když přijdu na stránky a v sekci aktuality a novinky najdu v roce 2005 jsme spustili nové stránky...
stejně tak bych mohl argumentovat tím, že přidáním si nějaké "charitativní" stránky do přátel získávám falešný pocit užitečnosti a své morální kvality, proč někomu pomáhat, stačí si dát do přátel amnesty international a pár dalším podobných stránek a "přijdu do nebe" xD
Problém je jinde a to v nedokonalém chápání a použití slova "friend". Friend v chápání Facebooku není kamarád či příznivce, protože na něj je navázána možnost číst zabezpečené profily/stránky či na ně přispívat. Tj. chci-li něco o někom vědět, musím se stát jeho "přítelem", bez ohledu na to, jestli on je mým přítelem. Podobně tak u fanoušků u stránek - když budu chtít třeba vědět, co chystá KSČM, tak se musím stát jejich "fanouškem", když by svou stránku s informacemi nastavili jen pro fanoušky.
Tedy u Facebooku je "friend" a "fan" prostě člověk, který chce informace ode mě, nebo kterého naopak chci já oslovovat. A nevidím nic špatného na tom, aby za to někdo platil, resp. za to nabízel nějakou výhodu, stejně jako nabízí firmy výhody těm, kteří se přihlásí do jejich mailing listu či odběru katalogu. Navíc u FB mohu snadno být friend či fan a zároveň si dotyčného vypnout ze zobrazování na nástěnce.
Jediná chyba tedy je, že nemohu být skrytý fan, nebo že se to jmenuje takhle blbě, protože být veřejně fanoušek KSČM jen proto, že chci číst jejich nástěnku je blbost. Notabene když se pak všem mým "friends" objeví "Tomáš Kapler se stal fanouškem KSČM", to bych pak asi o sto opravdových přátel přišel ;)
no spíš řekněme, že mají stejný politický antinázor. S člověkem, který by přátelil s komunistickou stranou bych osobně nechtěl mít nic společného, stejně jako s někým, kdo by se přátelil s nacistickou stranou.
větší mor jsou hry na FaceBook. Většina her vás nutí mít co nejvíce přátel, což vede k přátelení se s cizími lidmi. Například ve hře WafiaWars je nejlepší mít 501 přátel.
Tak hrát tě nikdo nenutí. A navíc v těchto hrách se stačí s nima spřátelit, uzavřit přátelství ve hře a zase si přítele smazat (osobní zkušenost, jelikož zrovna na Mafia Wars taky občas z nudy ve škole skočím). Jen je hrozné, že Facebook nedokáže ani povolit možnost smazat několik přátel najednou, takže rozhodně se nedoporučuje nabrat co nejvíc neznámých přátel kvůli hře a pak je nemazat... po dlouhé době zjistíte, že bez vlastního scriptu musíte mnohokrát kliknout a k tomu přescrollovat celé profily...
Jestli byste přišel touto informací o 100 přátel, tak to nejsou přátelé ale pouze známí. Nebo všichni vaši přátelé mají stejný politický názor? To byste se pohyboval v úzkém kruhu lidí...
Nevím co tím chtěl autor říci. Zkrátka byznys i lidi se tam chovají tak jako v běžném životě. Když budete rozdávat na ulici trička s reklamou na Lupu, lidi se je budou brát a bude jim úplně fuk jestli fandí Lupě nebo ne. Samozřejmě, že to jejich přátelé uvidí.
A s těmi cílenými reklamamy. Všechny informace z konkrétní stránky či skupiny se dají jediným kliknutím odfiltrovat. Já například filtruji takto skupiny kterých jsem skutečným fanouškem. Jelikož to že jsem fanda, ještě neznamená, že chci číst informace této skupiny.
Zajímavý článek. Jsem správce CK FISCHER na Facebooku, takže to byl tak trochu můj nápad a proto mě lehce mrzí, že to podáváte takto úplatně. Nesouhlasím s tím, že si kupujeme fanoušky. Poukázku jste mohl obdržet klidně v tisku nebo kdekoliv jinde, není to nic závazného. Jestli vás to zajímá, tak o poukázku požádalo méně než 15% fanoušků. Většina z nich byla na zájezdu, nebo viděla náš odkaz na CK FISCHER a velmi rádi se dovídají o nových informacích a soutěžích přes tento nový kanál.
Primární cíl naší prezentace na Facebooku je právě poskytovat aktuální informace z dění ve firmě, což teď na vůbec žádném jiném médiu v takové podobě neděláme. To, že můžete dostat 1000 Kč poukázku vás asi ze židle nevytrhne, ale pokud už uvažujete o zájezdu s CK FISCHER, je to určitě příjemná odměna.
Takže abych to shrnul, jediný fakt, který jste opomenul zmínit je ten, že pro plno lidí je pořád ještě 1000 Kč málo na to, aby se stali fanouškem bez nějakého zájmu o danou stránku :))
Mimochodem, nejsme první, kteří odměňují za fanouškovství a určitě nebudeme poslední, je to tak, příští rok bude ještě více ve znamení firem na Facebooku.