Vlákno názorů k článku Kolik stojí televizní vysílání přes satelit? Šest milionů korun ročně od anonym - Satelitní vysílání musí být pro zemi s našim...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 2. 2011 12:57

    bez přezdívky
    Satelitní vysílání musí být pro zemi s našim geografickým profilem NUTNĚ VŽDY LEVNĚJŠÍ. Pokud by země česká slovenská byly jedna velká "placatina" po vzoru např. Maďarska, tak by situace byla asi jiná. Navíc se zde naplno projevil totální neregulovaný monopol ČRa, který okupuje všechny strategické vysílací kóty a spolu s neschopným regulačním úřadem je vymalováno. TPP je jeden velký paskvil, který byl ušit na zakázku ČRa a vůbec nerespektuje základní vlastnosti DVB-T a zcela "eliminoval" základní výhodu oproti analogu - možnost přenosu více programů za cenu jednoho analogu. Pak se není čemu divit,že cenový poměr je 1:10 v neprospěch DVB-T!!
    Na druhé straně není možné brát u DVB-S v potaz jen a pouze cenu na straně vysílatele. Náklady na straně přijímací budou vždy vyšší a někdy i nemožnost instalace na nemovitost,která mi "neříká pane" je velkou překážkou. Likvidace nákladných revitalizací a zateplení bytových domů satelitními parabolami nelze opravdu připouštět. Na druhé straně existují pro bytové domy technická řešení se společnou parabolou (ať již multiswitchová kaskáda s novým hvězdicovým rozvodem nebo s transmodulátory a stávajícím rozvodem), která umějí plnohodnotně tento problém vyřešit. Tyto náklady jsou pak ale samozřejmě daleko vyšší než triviální DVB-T příjem. Pro solidnost bych tedy uvítal také kvalifikovaný článek o nákladech na přijímací straně DVB-S řetězce. Takto to vyznívá až příliš jednostranně...
  • 14. 2. 2011 13:21

    bez přezdívky
    Zde se ale rozebírají poplatky za pronájem vysílací kapacity. Rozdíl mezi dvb-s a dvb-t. K pořizovacím cenám jen uvedu, že v dnešní době se dá pořídit satelitní komplet i s dekódovací kartou za "hubičku". Otázka umístění na fasádu domu je věc druhá. Ale dle závěru evropského soudu má každý nárok na příjem odpovídajícího počtu programů, včetně satelitně šířených. A přece existuje i uchycení do okna, které nenaruší fasádu.
  • 14. 2. 2011 17:57

    bez přezdívky
    Majitel domu Vám dle stávající legislativy musí umožnit TV příjem; to ovšem automaticky neznamená, že na Vám musí povolit instalovat parabolu na tu část domu,která k tomu vůbec není určena, není součástí bytu atd. Pořizovací cena "za hubičku" se Vám pěkně prodraží na "pořádný "francouzák" pokud budete chtít sat. příjem na více televizorech v domácnosti. A pod Vaší parabolou uchycenou na moderní vícekomorové okno bych tedy rozhodně chodit bez životního pojištění nechtěl. A pokud jste měl na mysli ony rádobypidi parabolky, tak si pak neztěžujte, že Vám na nich nejdou např. HD programy SkyLinku z transpondéru 12109MHz/Astra 23,5E.
  • 14. 2. 2011 15:00

    bez přezdívky
    No oni tady spíše několik let jednostraně oblbobali s tím, že DVB-T je levnější pro koncového uživatele. A až po krachu Z1 jim došlo , že koncový uživatel v tom nehraje roli, protože to může mít třeba zadara, když tam nic nebude a všechno to díky vysokým nákladům provozovatele krachne.


    Jinak osobně bych uvítal články a finančí rozbory T-DAB versus FM. Atd. Protože se zdá, že ČRa a Teleko zde chystají Muxy v T-DAB. A zajímalo by mě jestli v ČR najdou rádiovou stanici, co to bude ochotná platit.
  • 15. 2. 2011 5:09

    -=RYS=-
    Jose....ono to neni tak jednoduche delit to na drahe DVB-T vs levne DVB-S.
    Problematika je krapekt slozitejsi.
    TV stanicim jde o sledovanost.
    Bohuzel v DVB-S neni 100% sledovanost (dle pruzkumu z naseho okresu do okresniho platku...dotazano bylo 250 lidi... sleduji lidi TV v DVB-T ze 70% a proc?
    Je to jednoduche:
    - mobilni prijem na cestach pri pesi vychazce/vyletu (TV na AKU)
    - mobilni prijem v dopravnich prostredcich (bus Zatec-Praha ma DVB-T...nikoliv DVB-S
    - jednoduchost zapojeni jednoduche anteny v DVB-T
    - jednoduche rozboceni signalu uvnitr bytu v DVB-T
    - protejsi panelak stini od 30 do 16stE a od 3stE do 7stW
    - cena STB
    - cena TV s integralnim DVB-T tunerem vs DVB-S tunerem
    - dostupnost/mnozstvi ve vyberu TV placek s integralnim DVB-S vs s integralnim DVB-T hovori ve prospech TV co maji DVB-T tuner
    - vseobecna dostupnost (na to slysi reklamni agentury....TV stanice se neridi tim, ze DVB-S pokryje temer 100% uzemi
    - kdyz se Slunce "zblazni", tak zvysenym radiovym tokem/energetickejma casticema odejde celej satelit nebo vsechny satelity (uz se stalo, ze nestihli vypnout satelit a umrel jim)
    - rozbiti druzice troskama z raket okolo Zeme (stalo se mnohokrat a bude to horsi)
    - v drtive vetsine neni DVB-T kodovane


    To je zhruba plus/minus.
    Ale o tom, co je lepsi nerozhoduje televizni stanice, ale jeji divaci a reklamni agentury, ktere si vetsinou vymezuji, ze chteji reklamu v DVB-T.
  • 15. 2. 2011 7:50

    bez přezdívky
    O zhovadilosti českých reklamních agentur si myslím svoje. Ta střeva zde utopila několik rockových rádií nežli jim za 20 let došlo, že na rocku se dá vydělat, viz. tažení Beatu Českem a následný rozmah x dalších asi 7 rockových stanic. Takže to jsou prasata konzervativnější snad více nežli bolševik. Zajímavé bylo, že pro ,,drive" od revoluce třeba reklamy v TV podkládají převážně rockovou hudbou. Ale rockovým rádiím odmítali reklamu dodávat s tím, že žili v předsudcích, že si to nevydělá. Samozřejmě obdobný vztah u těhle pitomečků může být k DVB-S nebo i k T-DAB atd. A je pravda, že oni jsou zde tou hybnou silou. Ale vím 100%, že některá rádia na FM zcela záměrně utopili, jen díky své strašlivé debilitě. Takže může být, že se ti tupci vymezují vůči DVB-S. Však ono je to časem také přejde. Je pravda, že z českých balíčků má člověk pocit, že to tam živí hlavně Maďaři a Rumuni. Ale české reklamy jsou tam občas také. Je pravda, že v DVB-T je jich více. Ovšem ty tv na satu zase k tomu většinou mají přímou platbu od diváků, takže na tom zase až tak zle nejsou. Nic méně samozřejmě pokud by chtěly být FTA jako Óčko, Public TV, Noe atd. /Z1/ když byla... Může být tato hloupost českých reklamních agentur závažný problém, to je pravda.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).