Koloniál otevírá krám. Má vlastní sklady, ale dovážku do druhého dne

4. 6. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Projekt skupiny Rockaway, respektive E-commerce Holdingu, už rozjel během minulých dnů kampaň a teď postupuje do fáze veřejného testu.

Rohlík se dočkal a získal nového konkurenta, se kterým se může utkat na rychle rostoucí scéně rozvážení potravin. Koloniál pod vedením Petra Vyhnálka nastavil službu na velký provoz. Od začátku jede na SAPu, má vlastní sklady a víc než 120 dodavatelů.

Dodavatele má Koloniál nasmlouvané napřímo. "Jestliže má online začít fungovat jako plnohodnotný kanál, ne pouze alternativa pro kamenný retail, tak to tak musí vnímat především sami dodavatelé a výrobci, proto jsme viděli jako jedinou cestu začít s nimi spolupracovat napřímo," řekl Vyhnálek. Kromě jídla se v Koloniálu dá koupit i drogerie, zboží pro děti a krmivo pro domácí zvířata. 

Na rozdíl od konkurenčního Rohlíku nesází Koloniál na rychlost, ale podobně jako Tesco rozváží nákupy až druhý den. Podle Vyhnálka tím zaručí čerstvost zboží. Více než desítka aut rozváží zatím v Praze a blízkém okolí. "Nejčerstvější potraviny vozíme rovnou od dodavatelů z farem," tvrdí Vyhnálek. 

CIF25

Konkurence nespí

Kromě Tesca a Rohlíku se na trhu snaží uchytit i Košík.cz, který je navázán na tuzemskou síť velkoobchodů s potravinami JIP. Scénu ale zatím táhne Rohlík.cz. 

"Na konci května se nám poprvé podařilo překonat hranici tisícovky objednávek denně a měsíční obrat se nyní pohybuje v řádu desítek milionů korun," říká šéf serveru Tomáš Čupr s tím, že v červnu už by s rohlíkem na kapotě mělo jezdit padesát dodávek, a to nejen v Praze, ale i v Brně, a na podzim i v dalších krajských městech. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).