Díky za dobrý článek a hodnocení. Nesouhlasím jen s tou poslední větou: 'Stejně jako firmy by měly pochopit, že "nebýt na Facebooku" je dnes už totéž jako "nemít webové stránky".'
To je trochu přehnané tvrzení. Víte, že jsou úspěšné firmy, které nemají ani web stránky, natož FB?
Aha. Takže podle tebe je smysl Facebooku v tom, aby firmy přestaly používat své vlastní stránky k účelu tomu určenému (propagace a prodej svého zboží) a tyto aktivity přesunuly na Facebook? To je tak trošku konina, řekl bych. Facebook může byt tak maximálně doplněk vlastních stránek.
Jinak se můžeme všichny vykašlat na věci jako webové stránky, eshopy, emaily, domény, vyhledávače. Všechno prostě budeme řešit jen na Facebooku :-D
No jestli to není jako to bývalo ještě předloni Nebýt na Second life... a kde je SL ... v propadlišti dějin.
Nemyslím si, že krom firem, které se zaměřují na zboží pro pubescenty to má pro ostatní nějaký smysl. Krom příjmu z reklamy pro pár zainteresovaných, kteří se nás poslední dobou snaží masírovat, jak je to nezbytné.
Zdá se mi, že zde na Lupě to jde od 10ti k 5ti.
Možná by stálo za to oddělit z Lupy internet byznys do samostatné části tak, jako je oddělen Root.
Chápu že může být zajímavé používat Facebook jako příjemnou drbárnu mezi kamarády, ale nic víc. Ale ukaž mi pár smysluplných českých firemních stránek na Facebooku které mají nějaký smysl.
Petře, samozřejmě že Facebook je doplněk. Stejně tak jako doplněk může být Twitter. Možná to chce přestat zavírat oči. Facebook umožňuje oslovit 2 miliony aktivních lidí měsíčně. Je to prostě marketingový nástroj. V předchozích komentářích bylo uvedeno několik velmi dobrých příkladů toho, jak jej některé firmy umí využít. Nic víc a nic míň.
Hlavní rozdíl mezi SL a FB a důvod, proč Lupa tvrdí, že na FB má smysl být, což o SL netvrdila nikdy, je to číslo. 2M českých uživatelů FB, 99,9% penetrace věkové skupiny 15-20 let. Pokud prodáváte seniorům, je pro vás FB obchodně zbytečný. Pokud mládeži, tak slovy Paroubka: ukažte mi, kdo to má...
Souhlasím, ale 99,9% penetrace věkové skupiny 15-20 let = to jsou ti, co musí peníze vytahovat od rodičů - jakou to má kupní sílu? Navíc 99% kapesnýho končí v chlastu, cigárách a kreditech.
U holek ještě pak v hadrech a šminkách (tady jedině snad lze reklamní výdaje obhájit).
No a? Prodejem hadrů, šminek, chlasu, cigaret a elektroniky se živí hodně firem na to, aby to pro ně bylo atraktivní a je v tom dost peněz. Co byste taky chtěl prodávat. Holt zatím na Facebooku nemá smysl inzerovat Condro Forte pro vaše lepší klouby, ale megaextrasuperpreparát na supercool výkony v posteli tam prodáte...
Tak jako tak musíš vědět kdo je tvým zákazníkem, na koho cílíš. A pokud tvůj "cíl", apoň významná část cíle, je na Facebooku tak co ASI uděláš? :-D FB je JEN dalším distribučním kanálem.... a podnikáním maximalizuješ zisk.
Vis ono to chce trochu myslet globalne a vic nez na jeden den dopredu :-D
1.Ti dnesni mladi budou za 10 let velkou kupni silou.
2.V USA uz dnes ma FB 1/3 obyvatel.
Pokud si maly zivnostnik a mas 10 zakazniku, FB te asi moc nevytrhne, ale ani tim nic nepokazis, minimalne ziskas kvalitni seo odkaz na svoje stranky. A pokud si trochu vetsi firma s vic nez 1000 zakazniku, byla by proste chyba tam nebyt, ano muzes klidne fungovat,bez toho... ale to muzes rict skoro o cemkoliv vcetne mobilu a pocitace.
Třeba stránka pražského Dejvického divadla, kde nahazují nabídky na zbytek neprodaných lístků a co jsem postřehl, zatím se vždy skrze Facebook doprodaly a to bylo dané divadelní představení stejný den. Případně Levné knihy velmi dobře promují skrze Facebook své novinky.
Kdybyste měl přístup k údajům z googleanalytics na mých projektech, byl byste velmi překvapen jak moc FB pomáhá. Mno jo...kdo umí ten umí, kdo neumí, tak alibisticky tvrdí, že praktické využití je k ničemu...
Nějak nechápo o co Vám jde. Napsal jsem jen vlastní zkušenosti s propagací na FB... Nakonec nepotřebuju tady přesvědčovat tupce, jako seš ty....mám na práci jiné užitečné věci...
že v neznáte nikoho kdo hraje/hrál SL neznamená že to nepoužíval nikdo z "běžných" lidí :) ..
SL beru jako takovou internetovou verzi The Sims, a bezplatnou v základní verzi.. bohužel teda česká lokalizace pokulhává a složitost je taky větší :/
Hmm, podnikat na internetu bez webstránek je celkem problém.
Ovšem k čemu mi je při podnikání na internetu Facebook? Je to jen móda, v řadě oborů je jejich praktické využití nulové. Stačí prokliknout na "profily" pár webových projektů a výsledek - vidím maximálně stejné žvásty jaké vydávají do PR článků. Informační hodnota nula. Hlavně že jsou prostě IN.
nemůžeš srovnávat SL a FB .. obojí je něco jiného, od SL sice opadl zájem médií ale stáel se používá, o Facebook taky asi opadně zájem médií ale používat se stále bude.. navíc bud přijde ještě něco nového po Facebooku (což pochybuju) nebo se Facebook bude stále vyvíjet, inonovovat a lidi nebudou mít potřebu pořád od někud odcházet a registrovat se jinde :) .. a konec Facebooku by byl jedině kdyby měl tak tupé vedení a tým adminů jako české Líbko :)
..kdyby FB fakt do dvou let skončil jak to někteří ANTIfejsbukáři předpovídají, tak by pak prodělali i ti kteří cpou Facebook skoro do kdejakého zařízení :) ..navíc nemusí furt přicházet nové a nové služby, kdo se má furt někde registrovat a vyplnovat znova všechno :/ stačí když se FB bude inovovat, ICQ taky funguje už dlouho a nekončí rozhodně
i přes ten odpad co tam poslední dobou děti přicházející hlavně z Líbka zakládaj, tak je tam dost kvlaitního obsahu
SL se používá? SL se IMHO vůbec nedostal mezi "běžné" lidi, chvilku si s ním hrálo pár lidí živících se internetem či spíše marketingem na něm, ale neznám žádného svého známého (souseda, spolužákaú který by o SL alespoň věděl, natož tam byl...
Ale samozřejmě, jsou určitě firmy, úspěšně, které na Internetu nebudou nikdy mít "cílovou skupinu". Ale pořád přece platí, že "nebýt na Facebooku" je dnes u totéž jako "nemít webové stránky".
Přesně! Důležitá je cílová skupina a pro omladinu má FB samozřejmě smysl a plno výhod.
Psal jsem nahoře, že nesouhlasím jen s tou poslední větou v tom článku, neboť ta moc zobecňuje na všechny firmy na trhu a "nebýt na Facebooku" má pro některé firmy smysl, stejně tak pro druhé firmy je nutné naopak "být na Facebooku". Jen je otázka, co převažuje na trhu za potřeby :-)
Souhlasím, že "podnikat na internetu bez webstránek je celkem problém", ale podnikat obecně neznamená jen podnikat na internetu. Peníze se točí i někde jinde :-)
Fííha, odvážné tvrzení. To by chtělo nějak potvrdit.
Řekněme že mám eshop a prodávám sirky. Jak mi Facebook dokáže pomoci? A zdůrazňuji - jak mi dokáže pomoci když mám na stránkých RSS s novinkami, mám fungující maillist kterým oslovuju příznivce a díky slušnému SEO a malé konkurenci mám i velmi dobré pozice ve vyhledávačích???
Když se podívám na 99% "firemních" stránek na faceboku tak to je jen kopie jejich novinek, navíc ve značně nepřehledném designu. A jestli tyhle novinky sleduji přes facebook nebo přes čtečku RSS nebo přes jejich informační emaily je mi jako klientovi celkem jedno. Spíš bych naopak řekl že ten způsob prezentace novinek na facebooku je z těch ostatních možností pro mě nejméně zajímavý.