Nikdo nepopírá význam e-shopu přece :-)! Nikdo neřekl, že Facebook nahrazuje či nahradí e-shop. Že to je nový komunikační kanál, je ale naprosto nepopíratelné. Co tahle přes fanstránku e-shopu (ať už prodává cokoliv) dávat fanouškům na FB vědět o slevových akcích, výprodejích, soutěžích, nových funkcích na e-shopu, nových partnerech? Možností by se dalo vymyslet mraky... Uvědomte si, že ti mladí tam reálně jsou a tráví tam spoustu času:-)! A je už v podstatě jedno, jestli mají již svojí peněženku, nebo ještě žijou z peněženky rodičů. Je už na vás, jak je oslovíte, jak na ně a jejich podvědomí reklamě zacílíte a jestli z nich něco vytáhnete. Pokud to v Moskvě ale neletí, fajn.
Největší sranda, řekl bych, je to, že na to nepotřebujete ani vychcané ichtyly z Práglu, ale stačí, aby se tomu věnoval kdokoliv, kdo ví o co jde, tak půlhodinky denně třeba. Založení fanstránky je otázka pár minut, udržování v chodu také. Pak jen záleží na tom, kolik toho budete chtít lidem sdělit.
Nemá smysl se přít. Co člověk, to názor :-). Long live J.A.R.
Tak to know-how propagace je vlastně navázána a vyvinuta co se týče té propagace Facebookem samotným, díky funkcím, které nabízí, se dá vymyslet nějaká ta forma komunikace s fanoušky. Aplikace, které já osobně používám, taky vyvinul Facebook, takže jediné mé know how je to, že jsem se s nimi naučil pracovat a nějak je využívat a vím jak na ně. Že to leží u jiných ichtylů, s tím asi moc nenadělám :-). To by mě pak teoreticky mohlo trápit i to, že moje fotky taky ležej na nějakým cizím serveru nějaké jiného ichtyla ;-).
A co když má někdo udělané firemní stránky tak, že u každé novinky, či zajímavé stránky, má dole link - pošli přátelům na Facebook, pošli na Twitter, pošli na...
Potřebuje pak taková firma a takhle dobře udělané stránky nějaký FB? Využívají všech možností sociálních sítí, ale sami tam ani nemusí být :-)
Pokud té firmě na jejich web chodí spousta lidí a více by jich na fanstránce na Facebooku nechodilo, o čemž u některých odvětvích silně pochybuji, tak ne, nepotřebuje. Zopakuju ale ještě jednou jednu poměrně důležitou myšlenku: děcka z Facebooku nebudou sledovat desítky webů, kde se co děje. Lepší je, když jim to na Facebook přímo někdo naservíruje, když tam tráví tolik času.
Vyjímkou budou situace, kdy bych si chtěl koupit dejme tomu televizi. Nebudu čekat na FB, až mi tam nějaká firma udělá nabídku, jasně. Ale jsou situace, kde vhodná nabídka ve vhodný čas na FB dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu: slevové akce, soutěže o ceny, cokoliv...
Ano, muze myt dobre webovky, to je urcite super.. Ale fb je v podstate jak nekdo psal vyse ohromny RSS agragator..
Ono neni tezke sehnat jako fanousky 20 000 potencionalnich zakazniku pres fb.. Ale uz je problem presvedcit 20000 potencionalnich zakazniku pres web, aby zacali odebirat rss kanal z webu..
FB to proste intuitivni serviruje pro masy..
Chapu, ze je spousta firem, co to ted nechape.. Ale brzy z nich bude spousta firem, co toho zacne litovat..
Skvěle se dá komunikovat s cílovou skupinou. Nezatracujte zcela Facebook. Existujou odvětví, kde taková fanstránka může skutečně něco vydělat. A když už nevydělá, tak díky ní dokážete komunikovat s novými a stávajícími zákazníky, oslovovat je například slevami. Vzhledem k penetraci těch mladých lidí je to důležité. Jasně, že web firmy Facebook nenahradí, ale uvědomme si, že mladí lidé nebudou sledovat 30 stránek různých firem s nějakou službou... Ty firmy je mohou krásně oslovit se svojí nabídkou na jednom místě: na Facebooku.
Těžko říct. Je pravda, že v Praze je velká kupní síla obyvatel, takže absence plakátů není zásadní problém pro výprodej. Nicméně se směrem k fanouškům komunikovali i další skutečnosti jako místa předprodeje (nebyly použity standardní distriubuční kanály vstupenek), novinky o koncertu atd.
Jasně, souhlasím s vámi, že byl FB stvořen primárně ke komunikaci s přáteli. To, že je to nafouknutá bublina co se týče potencionálu propagace, si už tak nemyslím. Ostatně to ukáže čas. Nicméně například výše uvedený příklad prodeje posledních vstupenek do divadla ukazuje, že něco na tom FB bude ;-).
Otázkou je, zda kdyby se ta informace uvedla jen na stránkách kapely tak jestli by se nevyprodal stejně...
Facebook rozhodně nezatracuju, ale beru ho jako způsob pro komunikaci mezi "soukromými osobami". K tomu byl stvořen a na to je i dobře promyšlen. Jako propagační nástroj firem je to podle mě jen nafouknutá bublina, i když samozřejmě se zájmem živená ze všech stran protože to z relativně neziskového projektu dělá potencionálně velmi ziskový.
Obrovska vyhoda facebooku tvi v tom, ze pokud to vidi jeden clovek, tak trivialne rozesle odkaz svym pratelum a takhle se velmi rychle dostane letadlem k siroke skupine lidi..
Pokud jeden clovek vidi web, tak maximalne pres im rozesle par linku, ale zadne obrovske letadlo se nekona.. Jednoduchost te siroke distribude je to hlavni fb lakadlo z hlediska marketingu..
chlapi, tady v Moskvě je ještě větší kupní síla.
Nedostatek plakátů tu také není problém.
Standardních kanálů (kiosek u každé - mnohdy nemožné - zastávky MHD) jak nasekáno.
Moskva je město mladých a silně potenciálních klientů.
Tak mi, kurvadrát, vysvětlete - proč tu ten ksychtobůček tak neletí.
víte co tu letí?
Kvalitní ajšop - co si v něm objednám zboží, zaplatím, sdělím kde to převezmu a přivezou mi to.
Takto tu nakupujeme skoro všichni ajťáci.
O ksychtobůčku nás (myslím tím firmu co má přes milion aktivních klientů) přesvědčují dodavatelé v sektoru IT.
Jak se snažej být IN. Jaké skvělé budoucno nám slibují, jaký pěkný kanál nám to malují.
Jo jo, pěkný (byznys) ráj to napohled.
Nic proti tomu, ale ani my nechceme být za voly, zvláště pokud jsou ti panáčkové vychcaní ichtylové z Práglu, furt melou jak je to kůůl a in.
Ale do dneška nám nepředložili ani jedno reálné ekonomické zdůvodnění, ani jednu reálnou aplikaci této many nebeské.
Shrnuto a podtrženo - ksychtovepřové je doposud jen a jen zbožné přání "vizionářů" těch správných obchodníků s deštěm.
Neznalým obratu doporučuji tento, dnes již klasický, film shlédnout.
Trochu mi to připomíná SEO.
Takže, do té doby, dokud svá tvrzení nepodložíte bytelnými fakty, do té doby to prostě bude jen a jen jedna velká žvejka, co do ní mohutně dmycháme vzduch.