Banda grafiků a UXáků a info architektů (spolu s "našlapanými manažery") se rozhodla předělat portál pro ženský, ale samotný ženský z procesu tvorby asi tak trochu vynechali :)
O UX, použitelnosti a info struktuře budou tihle frajeři hodiny přednášet a když přijde na reálnou práci, vypadne z nich exkrement, kterej stojí bambilion korun.
Ženská je stvoření, která se vyzná v takovým maglajzu, jako je třeba http://www.mimibazar.cz/ - klobouk dolů, proč jim cpát nějakej jednoduchoučkej design. Vzkaz pro výše zmiňované..přestaňte si z webů dělat svoje onanistické koutky a začněte je vyrábět pro lidi, kteří je pak čtou a proklikávaj..
Nosná představa seznamu o designu je poněkud vyhraněná a moc tomu nepomáhá snaha o co největší podobnost všech jejich webů, kterou si ještě zužují už tak malý prostor. Netřeba generalizovat a házet všechny návrháře do jednoho pytle. Ovšem zrovna mimibazar bych jako nějaký příklad nedával, ten dává přirovnání "cirkus na kolečkách" nový rozměr...
Dobrý den,
to je hezké, že Seznam nezanedbává uživatelské testování, ale zajímalo by mě upřímně, jak vznikal samotný návrh nových stránek.
Testování je totiž obvykle doplňujícím elementem toho, že dělám věci správným směrem z hlediska funkčnosti návrhu, orientace atp., ale domnívám se, že prvotní koncept a strategie je vůbec to nejdůležitější na celém redesignu (obhájení potřebnosti a PROČ to vlastně dělám a CO je mým cílem - pokud chci pouze "provzdušnit" a zjednodušit stránky, tak je asi něco špatně a z mého úhlu pohledu se jedná o velmi nedostatečnou vizi).
Udělat responzivní web a pak ho otestovat je jedna věc. Vytvořit smysluplnou strategii, návrh na koncept, který odpovídá parametrům a využití cílové skupiny je věc druhá.
Osobně by mě velice zajímalo z hlediska analytik na co a jak lidé nejvíce chodí, kde nejvíce navštěvují reklamy a odkazy, co je stabilně dlouhodobě využíváno atp. Prostě dlouhodobý průzkum, ze kterého lze potom vyvodit nějaký zajímavý základ pro další koncept, který není jen o tom to celé "krouhnout".
Tohle na mě osobně trochu působí jako práce samurajským mečem - osekat, zjednodušit a vystavit. Tím nechci nijak shazovat práci celého toho týmu, jen říkám své domněnky na základě dojmu z výsledné práce (a které samozřejmě nemusí být vůbec pravdivé). Jsem si vědoma, že redesign takového portálu není jednoduchý, přesto mi zde chybí právě "to" co by mě ve výsledku přesvědčilo o tom, že jde o propracovaný koncept.
A*
Souhlasím, www tedy nic moc. Tohle trochu zvorali. Vzal bych příklad od http://www.nasezeny.cz - docela zajímavý portál pro ženy.
Jestli původní design a způsob používání vyhovoval některým čtenářům neznamená, že vyhovoval i majiteli (zejména finančně -> reklamy, dostat návštěvníka tam, kam je třeba ....).
Na současné podobě není NIC špatného. Slušně se čte, já se v tom orientuji DOST dobře.
Nechci dávat souvislosti tam kde nemusí být, ale možná by bylo dobré diskutovat o tom, proč copywriter není kompetentní k tomu aby komentoval práci lidí, kteří do práce chodí skutečně pracovat, ne si jí vymýšlet.
Dobrý den,
na první pohled to působí vskutku přehledně, ale pokud byste byl pravidelným čtenářem a pokusil se na stránkách něco vyhledat nebo se k něčemu dostat, je to bohužel takřka nemožné. Takže pokud by se majitel snažil dostat návštěvníka, kam je třeba, tak v případě těchto stránek je to prostě nejde, neb z těchto stránek nedostanete nic - ani recept na bábovku. (Momentálně dle mého slouží víceméně jako přistávací dráha z hlavní stránky Seznamu).
Navíc v principu jde o to, že proženy.cz byl komplexní portál, teď už je jednoduše pouze magazínem s nějakou poradnou a roztaženými obrázky - při mém rozlišení 1680 na 1050, působí koncept dost nepříjemně a to není jen můj "názor".
Domnívám se, že důvod proč UX a všechny tyhle obory existují, je právě kvůli cílové skupině. A o tom článek je - že v tomto případě byla patrně tak nějak opomenuta na úkor "moderního vzhledu".
Pěkný den
PS: Kdybych si mohla práci vymýšlet, splnil by se mi sen. Kéžby pane, kéžby! :) Rozumím, že mít pusu naditou komentáři je snazší než kompletní redesign, stojí za tím hodně práce, já vím, ale komentáře k takovým změnám holt patří. Věřte nebo ne, znám obě dobře role - jak tu, kdy se dřete jak kůň a pak vám to nějaká "votlučhuba" shodí a nebo roli, kdy jsem "votlučhuba" já (samozřejmě příjemnější role), to je holt věčný koloběh. A nejsem pouze, ale také copywriter. Pěkný den!
V článku jsou k dispozici pouze subjektivní pocity uživatelky. Chybí mi meziroční srovnání a po tak krátké době je těžké něco objektivně posuzovat. Kolik bylo "nakydáno" na nový Super.cz po redesignu a jak jej odborná i neodborná veřejnost vnímá nyní? Inovace vždy trochu bolí, ale nevěřím tomu, že na Seznamu nevědí co dělají, jak nám autorka předkládá. Nevíme kolik je nově příchozích, nevíme jak hodlá Seznam pokračovat například v provázanosti mezi jednotlivými tituly a o tom, že se musí ledasco odladit i po redesignu asi nepochybuje asi nikdo. Za mě je jednoznačně příliš brzo na takové soudy. Já být na místě Seznamu, poberu si rozumný feedback od uživatelů, odladím chybky a otočím kohoutkem uživatelů, které si Seznam může přelévat dosytosti.
Přidávám se k prvnímu názoru o "klasice" a podotýkám, že už jen z "kůl vyjádření eksekutivní direktorky" je vidět, že problémem může být, že prostě lidi těm idiotům nerozumí: "...které díky responzivnímu layoutu umožní čtenářkám jednoduchý přístup z telefonu nebo tabletu."
Hm, když je tam hovado v kravatě, co umí anglicky 5 slov a má dojem, že každý sdílí jeho názor, tak to je potom těžké :-/, aneb někdo je vedoucí a někdo je ředitel, jiný je manager a další je director a má pocit, že je nadčlověk... tož si vyberte :-)
Web je designový skvost. Že bourá tabu zapšklých uživatelů internetu, kteří ví nejlépe, jak má web vypadat? Že po kliku na menu se má rozevřít nabídka javascriptově? Že musí mít 900px na šířku? A že postrádá barvičky?
A není tenhle názor omezený? Nevznikla už náhodou na Facebooku skupina "chceme zpátky design pro ženy"?
Během čtení tohoto článku jsem se na stránku prozeny.cz podíval. A souhlasím. Je to hrůza. Mám namysli všechny ty sračky, o kterých se tam píše. Rozumím podstatě rozdílnosti zájmů žen a mužů. Ovšem toto... Já se divím, že tahle slátanina, spolu s většinou časopisů "pro ženy" (možná tak pro zabezpečení těch žen, které tyhle nesmysly tvoří) většinu žen neuráží. I když, třeba se pletu a o ženách mám ještě pořád naivně pozitivní mínění.
Docela zajímavý portál pro ženy. Libi se mi: http://www.nasezeny.cz, http://www.votocvohoz.cz/ nebo taky http://zena-in.cz/. Portál jako prozeny.blesk.cz a prozeny.cz, teda NIC MOC.
Pavla
Přidám trochu materiálu k tématu :)
Trochu anglicky o tom responzivním webu na slideshare http://www.slideshare.net/kwahlbin/accessible-responsive-web-design
Česky o responzivním designu:
http://www.artweby.cz/blog/mobilni-stranky-nebo-responzivni-web
Responzivní desingn je to pořád obor které se neustále rozvíjí. V době boomu kolem 2011 to "dělali" firmy nekvalitně. Dneska to už docela jde, spolu s UX lide chtějí více weby pro lidi.