V závalu proprietárních řešení, které se pokaždé jinak ovládají a kladou nároky na uživatele a prodejce, bych rád připomenul, že běžný příkaz k úhradě v internetovém bankovnictví, které uživatel již důvěrně zná u své banky, je snad nejbezpečnější platba uskutečněná v prostředí internetu.
Proč?
Zveřejnit bankovní spojení je triviální a technologicky za 0Kč
Uživatel vědomě naklepe údaje do formuláře a nemůže dojít k phishingu. Je to pracnější, ale zas o tolik ne oproti výhodě, že "vím co dělám".
Pak samozřejmě preferuji zabezpečenou platbu kartou (obchodník s nízkými maržemi nikoli - drahé), a dobírku (drahé pro uživatele, ale snadné pro všechny)
Jak jsem psal výše, banky by mohly navíc zajistit URL (samozřejmě pod https - uživatel musí vědět, že komunikuje se svojí bankou a URL je šifrované), které by mohli prodejci ve svých systémech použít bez domluvy s bankou a uživatelé by nemuseli vše pracně vyplňovat.
Jinak tam, kde nakupuji prvně volím většinou dobírku - také mám dojem, že na rychlém vyřízení pak prodejci i více záleží (chce peníze, které ještě nemá).
na to si nechte zajit chut, banky predevsim jen vymysleji jak na sebemensi ptakovine vytriskat majlant a proto vznikaji tyto proprietarni rado by platebni systemy ... je to jen vychytraly zpusob jak prenest tihu poplatku o ktere mezi stradateli neni zajem na prodejce kteri nebudou mit na vyber ...