Odpusťte si laskavě ty invektivy i tykání, krávy jsme spolu nepásli, chlapečku. A pak si zjistěte rozdíl mezi online prodejem videa a video-on-demand streamovacími službami, resp. online půjčovnami DVD, jako je Netflix, Blockbuster, Redbox apod. Jistě, i ty by měly být v článku zmíněny, protože i tento segment trhu je poměrně velký. Já jsem ale mluvil o online prodeji videa.
FYI: http://www.isuppli.com/Media-Research/News/Pages/iTunes-Gains-Share-in-Online-Movies-in-First-Half-of-2011.aspx příp. http://gigaom.com/video/itunes-est-ivod/
Když už tu padlo srovnání se světem, asi by mělo zaznít i to, že existují i životaschpné obchodní model, především ten od Applu. Jeho iTunesStore nenápadně ovládl trh online videa (letos již stoupl na 66 %, zatímco druhý v pořadí MS je až kolem 12 %, další pak hluboko po 10 %), prakticky všechny stanice sem dávají ke stažení všechny své seriály a další pořady a uživatelé za ně platí. Systém funguje, spokojeny jsou všechny strany a prodeje se počítají v řádu stamilionů stažení.
To jen pro úplnost k té údajné rozpačitosti broadcasterů nad novými médii.