Vlákno názorů k článku Komerční význam sociálních sítí je pochybný od Martin P. - GUI nepovažuji za povedené pro -závislost na flash, java...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 1. 2011 10:11

    Martin P. (neregistrovaný)

    GUI nepovažuji za povedené pro

    -závislost na flash, java a jiných vyšších rozšířeních. Z mobilních zařízeních je tedy z velké části nepoužitelné. Existuje sice verze pro telefony s dotykovým displejem a mobily ale to rozhraní neumí spoustu věcí toho plného a není to je o efektech.

    -i u GUI je roztříštěno mezi jednotlivé servery. Je jasný, že to je pro rozkládání zátěže , ale špatná synchronizace \ replikace způsobuje nedostupnost jednotlivých částí , nebo i špatné pořadí příspěvků.

  • 6. 1. 2011 16:18

    jjk

    Nemluvě o tom, že skutečně komunikující jedince bych spočítal na prstech jedné ruky. Když už si mě někdo přidá do přátel, očekávám, že občas okomentuje vloženou fotku, video, příspěvek na zdi. Bohužel většina se jen veze na vlně "co nejvíc přátel" a "dárečky a kvízy".

    Naprostý souhlas!
    Fascinují mě lidé se stovkami "přátel" na FB.
    Jsem rád, že jsem potkal někoho se stejným názorem..

  • 7. 1. 2011 10:16

    Pavel (R)

    Záleží, jak si to nastavím, ale ano, pokud potřebuji něco probrat s konkrétním člověkem, nebudu mu to psát na zeď.

  • 8. 1. 2011 11:26

    Martin P. (neregistrovaný)

    Jenže je tu strašák v inovaci za každou cenu.

    Mezi marketinkovými šarlatány, šamany, kejklíři sou tvrdě zakořeněny pověsti na téma ....inovace za každou cenu... Tedy nutkání to udělat jinak, měnit když to není třeba nebo co není třeba . Výsledek je v lepším případě stejný, bohužel často horší , jn se o tom hodně napíše protože tím se překřičí potencionálně negativní ohlasy.

  • 6. 1. 2011 10:52

    bez přezdívky

    V podstatě souhlasím.;)
    Nepřehledné mi přijde především veškeré nastavování, ke kterému nikdy nevím, jak se mám prokousat. Samotné ovládání běžných záležitostí je už docela logické a vyhovuje.

    Samozřejmě mám lidi rozškatulkované do různých seznamů, které mají nastavené různé možnosti. Nakonci mi ale nepřijde moc smysluplné na tom FB být, když mám ze stovky bloknutých cca osmdesát lidí a zbytek jakžtakž komunikuje. Možná je to i o tom, jak člověk FB chytne. Někdo tam sedí celý den a chatuje, jiný zase sdílí fotky a další informace a očekává nějaký komentář. FB je určitě zrcadlo. Když ale vidím, že lidé nereagují ani na přispěvky jiných, chyba bude nejspíš jinde.;)

    Co jsem opomněl je, používání FB i jako informačního kanálu - slevy, novinky, nové podcasty, články, atd... na to ale bohatě stačí Twitter. Proto stále nevidím přínos FB, když nepočítám ten neskutečný balast informací, který s sebou táhne...

  • 6. 1. 2011 11:37

    bez přezdívky

    Ty počty jsem zmínil spíš orientačně, kvůli poměru. Ale stejně, dost mě irituje, když tam každý den koukám na lidi, kteří za dva roky nenapsali ani slovo, ani nebyli schopni odepsat na moji první vítací zprávu.;) Pochybuju, že takoví by třeba byli ochotni chatovat, nebo dokonce zvednout telefon.:D
    Databáze kontaktů... dobře, no někdo to tak má. I takové znám. Ale nic pro mě. Je to vážně o tom, jak ten FB každý uchopí a k čemu ho používá.

    Myslím si ale, že sběračů, darovačů a vyplňovačů bude nepoměrně více, než nás, kteří přemýšlíme o tom ( nebo už jsme vymysleli ;) ), k čemu ten FB vlastně využít.;) FB tady bude ještě dlouho, ale spíš možná pro ty mladší ve školách, nebo ty méně vzdělanější a ti to potáhnou. Ostatní se přesunou na něco smysluplnějšího. Osobně by se mi líbilo něco mezi FB a Twitterem.;)

  • 6. 1. 2011 21:14

    Martináč (neregistrovaný)

    To je naprosto logické a svým způsobem správné, že většina lidí příliš na FB nekomunikuje. Když Vás potkám jako přítele na ulici a dám se s Vámi do řeči, tak posloucháte jenom Vy. Můžete to sice říct někomu dalšímu, ale to je čistě Váš problém. Na Facebooku nejde jen tak někoho pozdravit, nebo jen tak něco okomentovat. Vidí to totiž v podstatě všichni!! Třeba mně je to velmi nepříjemné. Komunikuji jenom přes chat a osobní zprávy. Tedy mou zprávu si přečte jen jeden člověk a ne stovky.:)

  • 6. 1. 2011 21:41

    Karel (neregistrovaný)

    S tímto také souhlasím. Lidé nechtějí sdílet. A když už, tak se chtějí chlubit (ne, že by to bylo a priori špatné - bohužel naprostá většina se chlubit nemá čím).

    Nedávno jsme to probírali v práci u oběda. A bylo mi tvrzeno, že to není pravda. A že je to určitě tím, jaké přátelé mám. Nekoukal jsem, jaké přátelé mají moji kolegové, ale oni sami nic nesdílí (jsou mezi mými přáteli).

    I kdyby lidi opravdu nesdíleli, tak to samozřejmě není nic společensky špatného. Jen se to nedá moc využít při kšeftu.

  • 7. 1. 2011 8:34

    noname (neregistrovaný)

    Asi tak nějak... Chápu jejich snahy o inovace. Navíc je to zase o penězích - musí nám cpát něco, aby vydělali. A jsou k tomu nuceni i z důvodů prostého vývoje grafiky atd... Prostě si někdo přeje líbivější design... Ale proč nezmění tedy jen grafiku a princip užívání neponechají? Člověk pak půl dne stráví s tím, že hledá funkci, o které dřív věděl, kde je, ale teď ji hledá jak jehlu v kupce sena... A nejvíc mě štve, že se s tímhle nic neudělá a já zas budu po pár letech hledat půl dne tu stejnou funkci... :-(

  • 6. 1. 2011 11:14

    R61 (neregistrovaný)

    20 lidi preci uplne staci, 60 zablokovanejch chleba nezere. Dalsi bonus je ze je tam v pripade potreby sklad kontaktu. Mam tam asi 10-20 lidi s kterymi jsem drive mel hodne spolecneho, ale ted uz spis ne. Tak jednou mesicne se me nektery kontakt hodi, nekdo prodava auta, nekdo dela u operatora, nekdo s kym jsem byl pred 6 lety na dovolene dela navrhy kuchyni, nekdo bydli v Krusnych horach kde shanim ubytovani.
    Je to takovy bezbolestny, asi by me pred 20 lety nenapadlo vzit tlf. seznam a obvolavat lidi s kterymi jsem byl pred 25 lety na Balatonu jestli me mohou doporucit rodinej hotel v lokalite kde bydli. Na FB se jich klidne zeptam.
    Hodne casto se necham inspirovat, vidim fotky z Norska, zeptam se kde byli, kolik to stalo, jak tam jeli. Driv bych asi taky nevolal kolegovi z byvale prace ktereho jsem 4 roky nevidel, jestli me nerekne co noveho.
    Ted me kdosi na FB nalakal na brusleni na Lipne, tak tam za 14 na vikend jedu. Normalne by mne to nenapadlo.

  • 6. 1. 2011 22:56

    Honza (neregistrovaný)

    "kdyz uz si clovek zvykne na neco, oni mu to zmeni a musi zvykat znovu."

    Naprostý souhlas. Zářnou ukázkou je třeba Microsoft s nesmyslnou změnou ksichtu a chování Office 2007 a novějších. Oponenty upozorňuji, že většinu uživatelů počítačů počítače vůbec nezajímají a bere je asi jako lopatu nebo přinejlepším šící stroj. Jinými slovy nabifluje se postupy, které pak dělá víceméně popaměti, což je z hlediska efektivity ideální. A pak někoho napadne, že je to asi špatně.

  • 6. 1. 2011 22:06

    pet (neregistrovaný)

    GUI je naprosto hrozne, a nejlepsi ze kdyz uz si clovek zvykne na neco, oni mu to zmeni a musi zvykat znovu. Jak u blbych. Navic spousta veci co byla pred lety zmizela a sposta aniz by clovek cokoli udelal se mu sama zmenila. A co se tyce stupidnich aplikaci... nekteri normalne jakkoli pohodovi pratele jsou do toho proste tak zazrani, nebo jednoduse nevi na co klikaji a pak vsechny aniz by chteli zahlti vsemoznym balastem, protoze to je princip FB, tak to FB chce. Neboli "Pokud jednas jako normalni clovek, udelas co chceme" A aby lidi nedelai co chce FB, musi byt nevericni, podezrivavi a krajne opatrni. Tomu se ma rikat sluzba pro lidi? A to nenapadne podstrkovani reklamy se kterym se zaclo nekdy prede 2 lety a jde to tak pomalu aby si toho nikdo nevsiml? Proste humus.

  • 6. 1. 2011 8:18

    bez přezdívky

    Samozřejmě ti "špatní" přátelé už tam nejsou.;)
    Btw, nejsem přívržencem přidávání přátel, které osobně neznám. Naproti tomu i ti, se kterými se v reálném životě často stýkám a mluvím, jednoduše nereagují/neko­mentují. K čemu to pak všechno je?;)

  • 6. 1. 2011 9:06

    R61 (neregistrovaný)

    To je snad prvni rozumny negativni nazor na FB i kdyz uplne neprehledne se mi to nezda. Co mne stve jsou automaticky generovane prispevky kamaradu, ze se jim neco libi. Nekam vlezli a aplikace jim napsala na zed ze nic lepsiho jeste nevideli. Asi 3x jsem na to skocil a dostal se na stranku, kde mam potvrdit ze se me libi neco co jsem jeste nevidel. Za dva roky se mne libily asi 3 veci a rozhodne to nebyly cizi aplikace nebo stranky.
    Jinak FB je nadherny priklad zrcadla, je to o tom kde se clovek pohybuje a zcela to odpovida realite v ktere clovek zije. Pokud si pridam spoluzacku z ZDS, ktera rozumu moc nepobrala a mam ji tam jako "spoluzacku" a ne kamaradku, tak ji uz nekdy druhy den blokuji, protoze hraje 4 hry a tapetuje zed a za pul roku neni schopna vyplodit nic rozumneho a je krome tridnich srazu k nicemu. Takto mam zablokovanych cca 10 lidi z 80 co tam mam a FB je nadherne pouzitelny, muzu se pridat na silvestra ke kamaradovi co jede slavit do zahrabu na Chopok, vidim kdy bude zabijacka, kdy bude myslivecky bal, kdy bude vernisaz kamaradovych fotek, vidim ze se v utery vraci kamaradka z rocniho studijniho pobytu, vidim ze kamarad jede na Solovecke ostrvy a hleda lidi, vidim ze v sobotu je dalsi astrologicka vychazka a obcas se podivam na nejaky video a dostanu chut se podivat na film, vcera jsem koukal na fotky z Chopoku :-). Proste informacni nastenka. Mimochodem tech akci se tam zorganizovaly za ty dva roky urcite je stovce. (vcetne oblibeneho pokeru a hospod obecne, uz se nedelaji SMSkove konference)
    Kazdy si to muze udelat jake chce. A co mne bavi nejvic jsou stiznosti lidi na obsah (nebo neobsah) coz je ve stejne rovine jako kdyby si dotycny stezoval ze si koupil knihu o hradech a zamcich a vubec tomu nerozumi a na zadnem zamku vlastne nebyl a hrady jsou rozboreny a nepekny ale kdyby chtel tak si radeji na vsechny zajede. Takove odkopani se. Sila (pro mne) je v tom, ze tam opravdu vsichni kamaradi jsou, krome asi dvou asocialu, kteri ale tvrdi ze prave protoze ze asocialove nejsou, tak tam nejsou. Takze opravdu nekdy volaji telefonem a nekdo jim cte instrukce (nebo kopiruje a posila mailem) kam se jede a co si maji vzit a v kolik kde maji byt.
    Tedy k veci, nevidim duvod proc by to nemohlo fungovat porad pryc stejne jako blogy, maily, prekladace, inzertni servery, shopy a vsechno ostatni.

  • 6. 1. 2011 7:44

    VfB (neregistrovaný)

    naprosto nesouhlasím, GUI na FB hodně povedené a to že jste si vybral špatné přátele, za to opravdu vývojáři FB nemohou, ne nadarmo staré české přísloví říká: "jaké přátele si schválíš, takový budeš mít Facebook"

  • 6. 1. 2011 7:00

    bez přezdívky

    Jsem na FB cca dva roky, ale právě v těchto dnech přemýšlím, že odejdu. Především mi vadí to rozhraní, které je neuvěřitelně nepřehledné. Nemluvě o tom, že skutečně komunikující jedince bych spočítal na prstech jedné ruky. Když už si mě někdo přidá do přátel, očekávám, že občas okomentuje vloženou fotku, video, příspěvek na zdi. Bohužel většina se jen veze na vlně "co nejvíc přátel" a "dárečky a kvízy".
    V neposlední řadě nedokážu zkousnout otřesně vypadající nepřehledné aplikace, které drtivá většina uživatelů ani nechápe k čemu jsou ( viz Are you interested ). Všude možně očím na první pohled skryté reklamy, že člověk ani nemá jistotu, jestli kliká ještě do applikace, nebo na nějaký reklamní banner.
    Ale dokážu si představit, že méně počítačově a všeobecně vzdělaní jedinci si dál budou na FB přihřívat polívčičku všemožnými dárečky a informacemi "Jakou má dnes Monika náladu", apod. a tito nakonec ten FB budou "živit" a celý tento humbuk skončí jako na libimseti.;)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).