Ano je obecnou pravdou, že projekty ani firmy nejsou věčné a dříve nebo později dojde zakladatelům prvotní nadšení a uživatelům jejich nekritický obdiv k něčemu novému. To ovšem ještě nemusí znamenat, že projekt nebo firma zkrachuje, je to pouze jedna s fází jeho vývoje. Nakonec tento standardní popis životního cyklu společnosti najdete v každé knížce o ekonomii, takže prezentovaný názor rozhodně není nijak revoluční, ale rozhodně kontroverzní, takže spolu s bulvárním nadpisem článku jistě zajistí vysokou čtenost (hallelujah).
Dovolím si tvrdit, že FB se svou půlmiliardou uživatelských účtů výše popsaný problém nemá a navíc se v posledním roce konečně naučil vydělávat na jejich přítomnosti. Tvrzení o tom, že jsou to vlastně většinou mrtvé účty je pěkné, ale pak bych tedy chtěl znát vysvětlení pro úspěšné reklamní kampaně s ROI vysoko ve stovkách procent, které generují reálné objednávky pro reálné zákazníky.
Ekonomický pohled na FB nelze omezovat na jeho obrat, ale vyžaduje pohled na celkový obrat segmentu trhu tvořeného firmami, které na FB vydělávají. A že jich při letmém pohledu do statistik Social Bakers není málo. FB credits v minulém roce rozhodně nebyly hlavním platidlem na FB, takže o jeho ekonomické výkonnosti budou něco vypovídat až v roce 2011.
Tvrzení o zoufalé neúspěšnosti FB stránek firem a výjimkách v podobě "kultovních" značek je poněkud zavádějící. Sociální média jsou dnes prostě standardní součástí komunikačního mixu a přítomnost na nich je asi tak zbytečná, jako reklama v TV.
Firmy si pouze musí uvědomit, že sociální média a ani FB nejsou zázračné černé skříňky, na kterých lze vést kampaně prakticky zadarmo, jak je často různými "specialisty" prezentováno. Úspěch na FB prostě něco stojí a to je také důvod proč autor článku mluví o úspěšných "kultovních" značkách. Plete si však příčinu a důsledek. Tyto značky mohu prostě dostatečně investovat a proto jsou také patřičně vidět.
Obecně, ale považuji za přínosné, že byl dán prostor negativnímu názoru, nekritických obdivovatelů je všude dost. Nesouhlasím pouze s formou a zavádějící nebo chybnou interpretací dat.
Směšujete podvodné stránky typu "kdo prohlíží tvůj profil" a kampaně. I kdybyste šmahem odsoudil všechny FB stránky a s nimi spojené FB aplikace, což je nesmysl, tak pořád zůstávají velice přesně cílené reklamní kampaně, které stojí někde mezi klasickým PPC ve vyhledávačích a bannerovou kampaní.
Kampaně na FB jsou úspěšné proto, že je na něm hodně lidí, lze je výborně cílit a koncept FB podporuje virální šíření.
Jako u každého úspěšného projektu jsou lidé, kteří ho nekriticky obdivují a lidé, kteří ho z principu odmítají.
zrejme si nerozumime a pritom mluvime o tom samem.
kdyz se mi na zdi objevi 3x "super-mega-hyper sleva 500% na nove kozichy firmy yxz" tak to smazu a budu akorat nakrknutej na reklamni spam a nikdy na odkaz nekliknu. ovsem kdyz se na zdi objevi od 3 pratel ze "jirkovi, monice a jane se libi tento novy super kozich" tak na to vetsina lidi klikne protoze je zajima co se libi jejich znamym.
Tak to, že by se něco automaticky odesílalo je stav před více než 12 měsíci. Dnes je to jednoznačně proti pravidlům FB a hrozí za to zrušení účtu, stránky či aplikace, nemluvě o tom, že propagace do feedu a skutečné zobrazení na zdi uživatele jsou hodně rozdílné věci.
Koukněte jak FB funguje dnes, jaké jsou tam pravidla a pak můžeme pokračovat v diskuzích. Chápu, že pokud to hodnotíte optikou pionýrských dob s přihlédnutím k dnešnímu počtu uživatelů, musí být výsledná představa dost šílená.
vetsina tech vasich zazracne uspesnych kampani na fb je zalozena pouze na lavinovem spamovani kdy se jeden user joine nekam a naspamuje tim x dalsich lidi, podvodech/manipulaci typicky nutnosti lajknout/pridat se kamsi aby uvidel inzerovany obsah a tuposti vetsiny uzivatelu kdy klikaji jako blbi na reklamu protoze byla postnuta nekym z tzv. pratel a oni netusi ze to reklama je.
fb neni zadne zazracne medium pro marketery ktere je etxra ucinne. kdyby temto lidem chodil klasicky emailovy spam od "pratel" tak bude "click rate" vicemene stejny.
zdatnejsi uzivatel ktery ma poneti o tom co dela si vetsinu tohoto balastu asi dokaze odfiltrovat, ale troufnu si tvrdit ze vetsina fbkaru jsou ten typ co do vyhledavaciho pole na seznamu pise www.facebook.com aby se na "ten" fb dostala. a prave diky nic muzou byt tyto kampane tak ucinne.