Myslim, ze je zakladni chyba vnimat FB jako privatni prostor. Pokud tam nekdo dava ryze intimni a privatni veci, je nezkuseny blbec. Ale to bychom se mohli ocitnout az ve sfere trestne cinnosti typu pedofiilie ap.
Reklama je vsude. Kdyz jedu po dalnici, nejedu tam proto, ze se chci koukat na bllboardy kolem, ale proste jim neuniknu. Stejne tak reklama na FB. Je to tam vylepene a vnimam to, i kdyz treba jenom perifernim videnim. Navic plati, ze vsudypritomna reklama nevadi zdaleka tolik mladym lidem, kteri nezazili svet bez reklamy, jako starsim. Mladi uz vuci ni maji vypestovanou silnou odolnost, proste ji nevnimaji. Dokonce jsem nedavno cetla nejaky clanek o vyzkumu, podle ktereho mladi odhalene divky v reklame temer nevnimaji jako sexsymbol a reklamni efekt prvoplanovych promosexy akci je u nich tudiz hodne omezeny.
V prubehu casu se projevi fakt, ze uzivatele FB, jak postupne budou starnout, se posunou v zebricku nakupu od tennageru a studentu do zajimavejsich kategorii s vlastnim prijmem, vlastnimi nakupy, hypotekami atd.
My kdyz jsme se pred 30 roky chteli dozvedet, co se v parte chysta, jsme vyrazeli jednou tydne na spolecny trenink turistaku do sokolovny a nasledne do hospody na pivko, kde se vsechno domluvilo. Mladosi vyrazeji na FB.
Na vlastni kuzi jsem si overila, nakolik je FB starsi generaci proti srsti. Kdyz jsem musela FB vyzkouset jako pracovnik v reklame, zalozila jsem si vlastni profil. Uz za dva dny jsem mela pocit, ze se znemoznuju zpusobem, ktery neni hodny mych sedin. Tak jsem pro vyzkouseni vsech moznosti, kter FB ma, zalozila profil svemu psovi, ta muze vse bez skrupuli komentovat, ucastnit se akci, postuchovat kamarady, byt clenem skupin ap. Ale zkusenost z tech testu byla poucna. Mladi jsou na FB velmi otevreni, otviraj ho x krat denne. Mraky prispevku maji podobu, kterou melo pred temi 30 roky nase klaboseni na klandru pred skolou, tedy nulova zasumena informace, prokladana nudou. A takoveto rozpolozeni je nejidelanejsi situaci pro reklamu, kdo znudene ocumuje, prijima vse co jde okolo.
Pred casem se radikalne zmenily reklamni rozpocty, penize se prelily z tistene reklamy do internetu - ze zlatych stranek do vyhledavacu, z casopisu na zpravodajske servery, z vlastnich tistenych katalogu do tvorby webu.
Tipuju, ze podobnym zpusobem se zanedlouho omezi rozpocty televizni a preliji se na FB. Je to stejny druh traveni volneho casu, trochu odpocivam, trochu zevluju, nezavazne plkam, na nic se moc nesoustredim a mam u toho nejakou zvukovou kulisu.
Dejme tomu cas.