Nevím jak u jiných telefonů, ale u Nokií je zadávání obou formátů čísel (tj. +420... a 7330...) pro správné zobrazení volajícího zbytečné (pro odesílání sms to zbytečné asi není). Nokia totiž z příchozího čísla analyzuje a se seznamem porovnává pouze prvních sedm číslic zprava. Proto se taky stává, že pokud máte v seznamu u jednoho jména číslo např. 721234567 a u druhého např. 731234567, pak vám při příchozím volání neukáže jméno ale pouze toto číslo.
A na to jste prisel jak? Ja jsem videl, ze to plati do konce unora, nikde jsem vsak zatim nevidel, ze od brezna nebude neco podobneho. V TM chteji vydelat, takze si v unoru zjisti, jesli jim to globalne zvedlo prijem, nebo ne a pak se rozhodnou.
Podivny clanek - proc bych si delal analyzu predchozich uctu? To snad jenom v pripade, ze by bylo pro vyuziti tohoto typu uctovani nutno trvale prejit v ramci tarifu.
Takhle je snad jasny, ze kdyz tusim, ze si s nekym chci dyl popovidat, tak to vytocim s 7330. Naopak kdyz chci nekomu oznamit, ze cekam na rohu tam a tam, kod nepouziju. Vyplati se to proste vsem, co si chtej dlouze pokecat - a vyhodny je to uz od 4. minuty, takze jaka filozofie... Nekdy se mi stane, ze volam bez kodu 8-10 minut, nekdy zase s kodem 5min - ale to prece neznamena, ze si provedu analyzu a pak budu volam bud jednim, nebo druhym zpusobem!!!
Opravdu velmi podivný článek.
Nabídka T-Mobile je (narozdíl od podobných srovnatelných) jednoduchá, jasně definovaná a jednoznačně nabízí zákazníkům T-Mobile, kteří si chtějí "pokecat", výhodnou příležitost. Všem bez rozdílu podmínek (ovšem každému za minutové ceny, na které má nárok podle tarifu či karty).
Spekulace o odesílání SMS textovek mi už připadne zcela "padlá na hlavu" - koho by napadlo 65 minut hovoru za cenu tří využívat na SMS-ky???
Autor zřejmě nemá (z nějakého důvodu) T-Mobile rád, tak si potřeboval "ulevit". Kéž by všechny reklamy byly tak jasné, jednoduché a nepřekroutitelné a přitom služba užitečná pro všechny zákazníky T-Mobile, jako 65 minut volání za cenu tří do vlastní sítě. Znáte něco lepšího?
Na mobilních operátorech je řada věcí, které by bylo možno tepat a tepat (oprávněně) - viz např. vysoké propojovací poplatky mezi sítěmi, neprůhledné ceníky a souvislosti apod. Ale tohle?
Všiml si třeba autor článku, že některé "dotované" telefony u T-Mobile vyjdou dráž, než když si zakoupíte mobil a tarif samostatně? Jednoduché - rozdíl v poplatcích za "aktivaci". 99,- Kč x 2999,- Kč , který vůbec nemusíte (při troše nepozornosti) zaregistrovat.
Kritizovat operátora za to, co je u něj jednoduché, výhodné a bez záludností (a to, co je problematické, nechat plavat), považuji za hloupost autora.
Mno, já to zase tak jednoduše nevidím. Pokud někdo volá třeba dlouze, ale vejde se do limitu volných minut, proč by platil navíc? A pokud průměrně volá kratší dobu než tři minuty, proč by ztrácel čas přepisováním čísel v telefonním seznamu.
A pokud průměrně opravdu voláte méně než tři minuty, tak delší volání nemusí být jen, když si chcete pokecat, ale prostě se vyskytne problém, který musíte řešit, a to už je pozdě prefix měniti.
Krom toho, kdo má pořád přemýšlet o tom, kolik minut chcete volat a jestli vytočit číslo s nebo bez předvolby. V TMO jsou prostě vychcaní. Kdyby řekli, že každý, kdo zavolá, zaplatí maximálně tři minuty, a pak už nic, tak bych rozumněl tomu, že mi chtějí dát ušetřit a chtějí mi zjednodušit život.
Telefonování je komodita, o komoditách nepřemýšlíte.
T-Mobile za vás těžko rozhodne, kdy a jak dlouho budete volat. Vy máte možnost volby a neobviňujte kvůli vlastní neschopnosti se rozhodnout operátora z "vychcanosti".
Přece není až takový problém předvídat, jestli telefonát (do stejné sítě) bude na minutu, dvě, nebo podstatně déle než tři. Nakonec - přerušit hovor a volat znovu s předčíslím můžete kdykoli, ne?
Pokud vynecháme zákon schválnosti (zavoláte znova a za půl minuty budete mít hotovo ;-), tak problém vidím v tom, že opravdu nevím, kdo z odhadem 300 lidí v mém seznamu je klientem T-Mobile (musel bych si to za jeho jméno dopsat).
Me by hodne zajimalo, komu zbyva tak strasne neprovolanych minut v tarifu - z praxe vim, ze se to zatim me ani znamym snad nikdy nepovedlo. Navic kdyz uz tuhle moznost pripustim, tak kolik zbyde z 80? Tak 10-20 min? A z 200? 40? Mozna 50? Jestli vic, tak je fakt cas uvazovat o zmene tarifu. A jinak ten nevyvolany zbytek predstavuje jeden dva delsi hovory. Takze zaver tyhle diskuse bych videl asi takhle - kdo (a znam takovy) se boji vyzarovani vln do hlavy, tak at tuhle akci nevyuzije, pro ostatnich 99% ji vidim jako uzitecnou. A jdu si zarit mozek - mam totiz twist rocknroll, hodina za 3,3 :-)
Ono je u T-Mobile většinou výhodnější mít nižší tarif i když provoláte o troch více než nabízí vyšší volných. To mě popletlo. Hned mi to bylo nejaké divné. Nenapadlo mě, že jde o počet minut směrem dolu.
To platilo především u starší verze tarifů z roku 1999 (20-60-120-300). U té z roku 2001 (20-80-200-400) už přibližně platí, že tarif se začíná vyplácet ve chvíli, kdy vám nepropadají volné minuty.
Neni pravda. Aspoň u HIT tarifů platí, že třeba 80ka se vyplatí až od zhruba 100 minut na Tmobile nebo dokonce 150 do jiných sítí. Ony ty první minuty co jsou "zadarmo" jsou defakto děsně drahý - jako většina věcí, co jsou "zadarmo".
>Pokud někdo volá třeba dlouze, ale vejde se do limitu
>volných minut, proč by platil navíc?
Pri delsich hovorech radeji zaplatim levnejsi hovor do vlastni site rovnou a volne minuty tak mohu vyuzit na (delsi) drazsi volani do site cizi. Takze proto.
Mne, z vyse uvedeneho duvodu, prijde nabidka T-Mobilu vyhodna hned 2x. Jednak dlouhe volani za cenu 3minut a druhak se muzu rozhodnout, jestli tim budu cerpat volne minuty.
A vy si můžete vybrat, které hovory se zahrnou do volných minut, a které zaplatíte navíc? To by mě zajímalo. Za těch pár let, co mám mobil, jsem takovou službu ještě nenašel. Také bych raději do volných minut dával hovory s vyšší minutovou taxou. ;-)
Vytocte pred cislem 7330 :-))) Vo tom je tento clanek :-) Kdyby jste cetl pozorne, tak zjistite, ze se ty 3 minuty plati hned, necerpaji se z volnych minut.
To je jak u blbejch.... nezapomnel jste, co jsem psal hned ve sve privni reakci ? Abych pripomenul: "Pri delsich hovorech radeji zaplatim levnejsi hovor". Ano, podstatne je to _pri_delsich_hovorech. Vy asi musite oponovat za kazdou cenu, ze?
Kdyby jste to jeste porad nechapal, tak to napisu jeste jednou, uz pro naproste blbecky:
Kdyz VIM, ze budu volat delsi dobu (cca 2 a vice minut), tak volam s predvolbou 7330 a NECERPAM tak volne minuty do vlastni site. VE VSECH OSTATNICH PRIPADECH, tedy i pokud neodhadnu delku hovoru, volam normalne a CERPAM volne minuty.
Souhlasim s tim, ze clanek je podivny. Ja jsem to udelal tak, ze jsem vytahl ze supliku nepouzivanou Twist kartu, prevedl ji z Twist SMS na Twist Extra za 69 Kc a ted si volam mimo spicku za 9 Kc/hod (ve spicce nemam cas se vykecavat). U tech dvou lidi, kterym volavam jsem si dal cislo se 7330 na zacatku jako dalsi cislo ke jmenu. Akci T-mobile hodnotim jako vynikajici! Koncem unora prevedu Twist Extra na Twist Standard a budu zas volat z desetikorunove (ted uz vlastne dvanactikorunove) Oskarty.
Autor je asi trosku trubka. Kdyz vola par sekund stylem tady Pepa jak je? Tady Jirka ja Ok....tak asi nebude tu sluzbu pouzivat, vzdyt ho nikdo nenuti. Proc ji ale kritizuje ostatnim??? Pokud chci vyjimecne nekomu volat dlouho, vytocim cislo ze seznamu a pak dam upravit cislo a pripisu tam ten kod a je to. Je to zdrzeni tak pet vterin. Nevim jak autorovi, asi nikdy s nikym nekeca a nebo ma dost penez, ale me uspora prijde velmi znacna. Je rozdil zaplatit za hovor 10kacek nebo 180kacek v plny sazbe. Jediny co je blby, ze to strhne ty penize i za dovolani do hlasove schranky. Podle me je to pro ty co vykecavaj skquela nabidka. Kdo to nevyuzije at nekritizuje. T-mobile to nikomu necpe, je to zakaznikova volba.
Autor nekritizuje. Autor jen ukazuje na to, komu se to vyplatí. Poukázat na fakt, že se to nevyplatí všem, je docela zásadní.
Autor se docela vykecává a stojí ho to cca 1.000 korun paušálně měsíčně, ať volá, jak dlouho chce. Autor používá VoIP. Přes mobil volá jen, pokud je to opravdu smysluplné. Většinou pracovně, a na nasměrování do hospody mu dvě minuty stačí bohatě.
Ja tedy nevim, ale vsichni mi kolegove a znami, zcela jasne pochopili, ze pokud budou volat DELE jak 3 minuty, tak se jim to vyplati. Kdyz budou volat MENE jak 3 minuty, tak je pouziti teto sluzby nesmysl.
Spis me sere jina vec. Kdyz nekomu volam a dovolam se do schranky (coz nechci) tak za to platim i kdyz to hned tipnu, dokonce i u teto sluzby si T-mobile strhne cenu za 3 minuty, jako bych se dovolal. Operatori by meli povinne volajicimu sdelit, ze se dovolal do schranky a ze je to placena sluzba. Volajici by mel moznost hovor ukoncit drive, kdyz schranku nechce pouzit.
Autor píše: ...Nevím, jak v marketingovém oddělení T-Mobile, ale já si proklamované "zjednodušení a zpříjemnění života" představuji jinak...
No, myslel jsem, že troubové jsou jen mezi lidmi, kteří do takovýchto diskusí přispívají. Teď vidím, že občas i autoři.
Panáčku, jak dlouho žijete v českém kapitalizmu, že ještě věříte proklamacím marketingových oddělení, u telekomunikační operátorů obzvlášť. Do očí nám nelže jen Telecoum, ale všichni, jenom ti mobilní musí být opatrnější (protože jich je víc, ale oni se už dohodnou).
Když mi někdo řekne, že je něco "jednodušší a příjemnější", tak (1) zostražitím (2) budu číhat, o co to je dražší (3) nebudu se čílit, když to nic nepřinese. Zdraví mám jenom jedno a nebudu přece plýtvat adrenalinem na darebáky vymýšlející nepravdivé slogany.
Jen ve výjimečném případě je informace pravdivá, občas je vyloženě lživá a ve zbytku případů zavádějící tak, aby na ni troubové naletěli. Pravda, většinou mívají pravdu, ale ta vyhovuje 5% lidí, pro 95% lidí je to přítěž.
Samozřejmě, že operátorům a je zcela jedno, zda je T-Mobil, Oskar nebo Eurotel. Sítě kolabují pouze 31.12. v noci a občas 24.12., kdy mohou být přetížené. Jinak nejsou vytíženy. Náklady na sítě jsou fixní, tržby za hovory variabilní. Tedy zvyšovat lze pouze tržby. Stačí použít pouze základní matematický axiom 1+1=2. Žádný operátor nikomu slevu nedá zadarmo
mam specialni oskartu (myslim vanocni z lonska) a tou muzu za 15/h volat (rozumej plati se prvnich 5 min) na jakehokoliv oskara. :) Jinak je to bezna oskarta.
No problemo a bez nejakych casovych omezeni a nebo ciselnych prefixu.
Chvili jsem nad tim premyslel, a rekl bych, ze T-Mobile nejdriv rozdal nahodnemu vzorku testeru nekolik mobilu s moznosti volat zcela zdarma, komukoliv, kamkoliv. Pak si zjistili prumernou dobu hovoru techto lidi, a zjistili, ze stejne neprekracovala 3 minuty: nebylo se o cem bavit, nikdo nemel cas se s nimi bavit, atd., atd.
Takze je to vlastne jen sazka do loterie: platie 6x tolik (3 minuty misto 30ti sekund), a mate velkou sanci, ze nebudete volat ani tak dlouho, kolik jste zaplatili, protoze ten na druhem konci dratu na vas nebude mit cas.
Vyuziti bude spis prilezitostne - napr. v nocnich hodinach pokud se lidi nemeli cas osobne sejit, apod. Tzn. je to konkurence pevne lince. Ja ale z pevne linky volam spis kvuli pohodli a ochrane mozku pred nadmernymi elmg. emisemi... takze nevim. Uz aby poradne slapalo VoIP po CZFree... ;-)
U některých zákazníků mám například prakticky jistotu, že jediný způsob, jak s nimi telefonovat méně než 20 minut, je položit jim telefon uprostřed (jejich) věty. Tam by se podobná služba docela hodila - jenže oni jako na potvoru mají jiného operátora. Naštěstí ale tito lidé častěji volají mně než já jim, takže mne to tak nepálí...
Roj, tak to dej vsem CZFree net lidem do KPZ.. A verim ze ty vlny pekne "rozzhavis" kdyz to budes pouzivat ke konfiguracim na dalku, kdyz nejde CZFree net..
Nejcastejsi delka hovoru je zcela jiste pod 60s.
Jinak Oskar to ma vyreseno tak, ze pokud je hovor kratsi nez 60s tak se automaticky pocita jako "normalni".
Nevim, jak jste dospěli k názoru, že tento hovor je výhodný až od hovorů délky 3 minut. Já osobně jsem přesvědčený, že je výhovný pro některé tarify a v některé době daleko dříve. Proč? Hovor je zpoplatňován tarifem mimo špičku a uskutečníte-li jej v době špičky bude pro vás výhodný mnohem dříve u tarifu student je to již po 98s.
No vida, studentům se to mezi 8.00 a 21.00 vyplatí. Aspoň něco. (Jinak je tenhle tarif při provolání volných minut přes den nesnesitelný. :-) Taky se to vyplatí lidem se starými tarify, které dělí špičku a nešpičku.
autor clanku si snad mysli ze sme uplni debilove.
1. ted jsem dovolal a pouzil jsem 7330 protoze jsem vedel ze hovor bude trvat pres 30 minut
2.poridte si takovy telefon jako mam ja kde pred volanim muzete strcit jakekoli predcisli pred puvodni cislo a nebude se to ukladat do seznamu a bude to platit jen pro ten vytaceny hovor (zvladne to takova sumka jako je t610)
3.jen idiot by si 7330 napsal pevne pred cislo - a pak treba volal pul minutove telefonaty kterymi jen neco potvrzuje
4.pane autore Vas clanek je uplne mimo
5.jen idiot snad nepochopil kdy se mu tato docasna akce vyplati (a autor clanku to zjevne nepochopil - jinak by takove keci vubec nevypustil)
Tak tento týden jsem službu několikrát použil.
Třikrát jsem volal za 10,50 Kč skoro půl hodiny. Dvakrát jsem se za 17,50 Kč dovolal do hlasové schránky (výpadek u partnera), jednou mi hovor zmizel do dvou minut při jízdě vlakem (10,50 Kč) a dvakrát mi "zničeho nic" byl přerušen hovor operátorem (telefon stále na stejném místě, většinou plný signál - čtyři čárky, které všechny zmizí).
Za 10,50 skoro půl hodiny? Kdybyste měl Víkend+ nebo jak se ten tarif jmenuje, tak voláte za 0,50 korun na minutu. Za 10,50 korun můžete pak volat i bez předčíslí 21 minut. A nemusíte přemýšlet, po kolika minutách vám to vypadne.
Jak to tak počítám, ten tarif stojí asi 25 korun na měsíc a vám by se nejspíš vyplatil. Mně ne, já mám přes víkend v měsíci hovory v průměru do dvaceti korun.
Tarif Vikend+ pro mne není především proto, že nechci platit žádný stálý paušál u T-Mobile (po 5 letech zkušeností s předplacenkou mi kvalita služeb firmy nevyhovuje). Také nikdy nevolám o víkendu. číslo 7330 používám k řešení přechodné situace, kdy v týdnu musím mimo špičku volat delší hovory a zároveň nemám zavedenou pevnou linku. Pro mé konkrétní potřeby je tato služba téměř stejně cenově výhodná jako pevná linka, nevýhodou je příliš krátký kabel od nabíječky. : )
Mám twist special (1Kč/min - zhruba do konce roku (neni to žádný paušál)) a kdo by si nechtěl se svojí milovanou po večerech povídat? A s 7330 mě to stojí kolik? Ano 3,30/hod. Kdo se tomu může rovnat?
Co je ale lepší? TMO se svým 7330 do konce února nebo Oskar s prvními 5ti minutami (tedy 18,50/hod) do vaší smrti? Kdo by si to snad nedokázal spočítat, tak mu napovím:"Jelikož ještě nehodlám umřít, tak TMO to není(jen si Oskárek na měsíc odpočine a pak pofrčí dál:-)). A co Eurotel? Bude nějaké to volání zadarmo???