Problem vidim jinde. Centrum ma obrovske problemy co se tyce vyvoje novych komunitnich aplikaci tak aby meli hlavu, patu, smysl a dobre propojeni. Ukazkou budiz xchat se kterym centrum v dobe prevzeti puvodne dominovalo a podarilo se mu ho totalne zazdit - produkt stagnuje a otazkou je kde se zastavi. Pokud se na to podivate nejsou to zadne carymary, produkt obsahuje zakladni chyby koncepce - napr. surfuju po xchatu, kliknu na fotku a jsem na uplne jinem serveru s jinou grafikou a navigaci, kliknu na seznamovani a jsem opet na uplne jinem serveru. jsou tam duplicitni projekty mojerande, xchat, sitko atd... proste nevi co s tim, myslim ze to je na totalni vymenu project manageru, protoze takto splacanou koncepci jsem jeste nevidel - nemuze mit nadeji na uspech.
Sitko tak jak je postavene nema absolutne sanci, nevim koho napadl duplicitni server v ramci rodiny centrum/xchat. To ze to je nesmyslny produkt ktery prakticky nic neumi a byl k nicemu pominu :-)
Obcas se to chce zamyslet jestli ten produkt ma sanci nekam zapadnout jak v koncepci firmy, tak na ceskem internetu, tady uz musela byt jednoznacna volba ve stadiu kdy to meli na papire a nemuseli do toho hustit miliony do programovani. Jak jsem psal v hlavicce hodi se k tomu nazev uplne jine kampane: nemyslis - zaplatis
jenom čekám kdy skončí další česká obdoba Facebooku, byla dřív než Sitko, a nachází se na adrese www.fungu.cz xD
.. a nedávno vznikl další CZ FB www.konverz.cz .. ale tam nejsem, takže tam nevím jak to vypadá xD
Ono z marketingového hlediska název "Sítko" nemusel být podle mého názoru až tak špatný. Spíš v CH (centrum holdings) nepředpokládali, že se facebook v ČR rozvine tak bleskovou rychlostí. Vždyť Sítko začalo vznikat v době, kdy u nás facebook ještě skoro nikdo kromě lidí z IT neznal, a psalo se o něm nanejvýš tak tady na Lupě nebo občas i jinde, a vyvinout podobný projekt zabere nesmírné množství času. Možná měli v CH zaměstnat na to více lidí.
Ad XChat a další komunitní služby CH:
Souhlasím s tvým názorem, že marketingová strategie v tomto směru není příliš dobrá. Když už je každá část služby pod jinou doménou (fotoalba, mojerande, xchat, ...), měli u všech služeb více sjednotit alespoň design.
Bohužel mojerande.cz nebylo nikdy příliš úspěšné, ikdyž koncept je to zajímavý.
fotoalba dodnes dají při prohlížení celkem dost zabrat, výpadky a ztráta dat, kterými trpěla fotoalba ještě před rokem, taky nepřidala moc na dobrém jméně.
Samotný chat s diskusními fóry zase trpí velkým množstvím chyb, nedisponuje příliš intuitivním ovládáním, diskuze neměly nikdy žádnou pořádnou podporu a byly vždy spíš jen jako jakýsi doplněk a situace na základě toho všeho dopadla tak, jak dopadla.
S čím s tebou nesouhlasím, že návštěvnost XChatu stagnovala hned po převzetí NetCentrem (tuším rok 2000), protože ještě následujících 5 let značně rostla, až po poslední změně vzhledu začala pomalu klesat.
Podle mého názoru by v CH udělali možná nejlépe, kdyby celé služby přepracovali, přidali nějaké novinky a hlavně jednotný design a více vše propojili, ale nevím, zda se toho někdy vůbec dočkáme, schopné lidi na to myslím mají.
ale to že normální lidé raději používají kvalitní originál (FB, gmail, google, youtube) než aušusovou kopii (dosaď si sám) na to bude mít vliv, navíc ten web je v češtině, což je obrovská překážka pro 99% uživatelů