Souhlasim. Hlavne problem je, ze neni mozne 100% casu venovat projektu, ale taky bezne komercni cinnosti, ktera cloveka uzivi. A to riziko, kdy bude clovek na necem pul roku pracovat, behem te doby nevydela ani korunu a to riziko, ze to cele bylo k nicemu je hodne odrazujici. V tomto pripade mluvim z vlastni zkusenosti, s tim rozdilem, ze jsem to riziko risknul a ted jsem ve fazi, kdy uvidim, jestli to k necemu bylo :-)
Tak vsimnete si, ze mnoho uspesnych projektu vzniklo za dob skolnich pusobeni jednotlivych akteru. Treba Google nebo FB a Gates koneckoncu taky zacinal na skole.
A presne to je odpoved na Vasi pripomminku: ve skole je dost casu na to se venovat necemu, co nemusi vyjit a nebude me to trapit, protoze proste ten cas mam a vydelavat penize kvuli obzive jeste vetsinou nepotrebuju (spis kvuli tomu, abych mel na nejake konicky).
Tohle může být samozřejmě již dávno, ale narazil by jste na to, že ten Váš geekovký přístup se dost rozchází s 75% uživatelů běžných spotřebičů.
Nejedné straně máte konzumenta, mezi je nějaký poskytovatel služby a na další straně výrobce zařízení. Zjistíte, že pokud se bavíme v oblasti českého internetu často se tito vzájemně nepotkají, případně Vám tam nebo konektivita. Protože stále se to kouzelně počítá na procenta lidí, né plochy .
Z pohledu mě jako konzumenta ať pracuji v oboru IT to taky nevidím velice přínosné. Považoval bych to až za zbytečný luxus.
Rozhodnutí CH o ukončení AdFoxu hodnotím jako nešťastné. Zejména proto, že CH se chtělo(chce) stát důležitým hráčem na trhu zemí CEE. Mělo tedy podle mne jít vlastní - i když trnitou cestou. "Věnovat" Googlu zbytek obchodní služby CH je jasnou výhrou Googlu. Google (nepřímo)získává
1) databázi obchodních kontaktů CH v SME
2) Aktivní obchodníky
Lokální služby zejména pak freeemailové, jsou odsouzeny k pomalému zániku. Tam bych naopak očekával dohodu CH a Googlu oboustranně prospěšnou.
Přesně tak, něco vyvíjet v české lokalizaci je špatná cesta. Ale pak ty projekty není samozřejmě vidět a dnes se nevyplatí s dobře fungujícím projektem v české kotlině chlubit.
Problém je že pokud půjdete do hloubky tak se od "marketinkového šarlatánství" dostanete k sociologii a psychologii společnosti a jedince.
Ano můžete zkusit vytvořit trh, ale pokud nebude mít základy v uspokojování důležitých lidských potřeb, bude to dúm z karet. Který se vám každou chvilku může rozsypat.
Některé věci je opravdu lepší nechat na papíře protože v době kdy jsou vymyšleny jsou to až zbytečnosti či utopie.
Protože ti co se dřív zabývali něčím novým po škole nebo na škole, dnes mají rodiny a na "kraviny" nemají čas, musejí uživit nejen sebe. Nebo jsou to ti co jsou za vodou.
A dnešní generace víceméně zajímá jen konzum a co je nového v Talentmánii. Něco se učit a bádat to je pod jejich úroveň, není to dostatečně "fréécoolin". ;)
Společnost se změnila, podle mě k horšímu. Ale s tím těžko něco dělat, když nám to tak všem servírují z televizí a Bravíček.
koukám samý typický čech -.. chce "něco" ale obětovat chce jen trošku... aby to moc nebolelo a nebyl to moc velký risk...
prostě je tu jen banda princmrdávačů kteří nejraději obšlehnou něco bez efektu (tuny eshopů, MFA, sms soutěže, ted srovnávače cen, do toho SEO, FB-SEO..)
ale nápad a práce dlouhodobě, to se tu nenosí..
jak začínali např. lansweeper, cobian - rovnou anglicky, komunita, práce, komunikace, práce....
Dost se divim treba tomu, proc jeste dnes nema kazdy ten el. spotrebic vlastni IP adresu a neni ovladatelny pres net. Tam vidim obrovske moznosti. Jiste, chce to spojit se s vyrobcem, ale snad i tady se jeste alespon neco vyrabi.
No tak ty si zapinam pres internet uz nejaky ten rok. Ale to neni "kazdy domaci spotrebic". A vy si kupte GSM rele a muzete mit na chate teplo, taky uz se to prodava roky.
Potíž je, že naprostá většina lidí nehledá "něco s IP adresou a IP konektivitou". Ale "něco, co budu moct ovládat na dálku přes net a mobil. jak to je udělaný, to je jedno. hlavně že to pojede, a nebude to moc drahý".
Takže pro 1 spotřebič se už roky prodávají simple-to-use GSM relé. S ovládáním přes SMS/prozvoněním.
Když vám to nestačí, tak třeba od Jablotronu můžete mít ústřednu, co přes GPRS komunikuje s jejich servery (úsporným protokolem) a po drátech nebo radiově s detektory a množstvím ovládaných zásuvek nebo s čímkoliv jiným.
Killer feature pro normálního člověka je, že k tomu má web rozhraní, stačí si pamatovat adresu webu + login + heslo, a vidí tam vše přehledně, může to nastavovat, ovládat, umí to snad i přenos fotek, pokud tam máte kameru...
Závěr je, že když bude mít každá blbost svou IP, tak je to jen menší část problému. Potřebujete snadno použitelné rozhraní nad tím. A když už tohle rozhraní děláte, tak se ukáže, že IP je zbytečný overkill, pokud má jít třeba o komunikaci zařízení s výdrží baterie v řádu roků. Výhodou IP by mohla být možnost spolupráce zařízení různých výrobců pomocí standardního protokolu, ale to není jejich motivace.
AMapy měly potenciál před lety, kdy se GMaps teprve rozjížděly. Měly i ohledně API daleko větší potenciál než seznamácký mapy. Pak Atlas sežralo Centrum a šly kompletně do kytek. A seznamácký API umí zhruba ani ne desetinu, co GMaps API v3, kromě toho maj nepoužitelnou licenci. Takže konkurence mohla bejt, ale neni a nebude, u AMap dokonce záměrně jejich kompletnim pohřbenim ještě před tim, než se probudily, dokonce pomalu ještě před tim ale, než je sežralo Centrum...
Myslim si, ze nejlepsi je takovy trh a poptavku vytvorit. Tak se to pry dela :-) Hodne veci lide nepotrebovali, dokud se nevymyslely a nevyrobily. Tohle bude urcite stejne.
Myslím, že autor zapomíná na efekt garážového vývoje. Přijít s originální či revoluční službou nemusí hned znamenat platit kupu vývojářů v pražské kanceláři. Autor nepřipouští možnost, že by někdo v české dědině mohl uvést na světlo světa nový projekt, podobně jako tomu bylo u většiny úspěšných webů v minulosti.