Pak tedy text v obou článcích asi chápu špatně, já do jeho země odesílám, z CZ domény odesílám do CZ a z SK domény do SK, ale dle textu jsem pochopil, že ho nesmím diskriminovat a nutit ho použít konkrétní doménu a musí být schopen si objednat z libovolné, takže musím nabízet doručení do SK i na CZ doméně a obráceně.
Dále jste neodpověděl na ty platební metody, když si objedná plátce DPH na Slovensku, prodávám mu pak zboží s 0% DPH, když to plátce není, pak se uplatňuje česká DPH. Tzn. pokud chci umožnit platbu kartou pro SK zákazníky, musím vědět jestli je plátce DPH ještě před zaplacením, proto tam platbu online zatím nenabízíme, dokud nedořešíme modul, který to bude automaticky ověřovat a na základě toho bude měnit DPH v objednávce.
Mě osobně to přijde jako další nesmyslná povinná regulace jiné kapitalisticky vytvořené dobrovolné a logické regulace. Nechápu proč nemůže mít prodejce rozdílné ceny na základě destinace kam prodává (to není náš případ), když dané destinace mají různou životní úroveň a lidé v nich jiný rozpočet na utrácení a např. jiné ceny lokálních distributorů.
Ano, a proto mám v ČR stejné zboží dražší než kilometr za hranicí v Německu.
Asi proto, že jak píšete máme jinou životní úrověň než v Německu, proto je to u nás dražší.
Protože máme jiné chutě, tak místo opravdového cukru kokakola je slazená umělím cukrem (který je samozřejmě levnější, ale o tom pššš), proto je u nás práše na praní o hodně dražší, než v zahraničí, i když se vyrábí u nás nebo v polsku a dováží se přes nád do německa.
Proto mezinárodní T-Mobile, O2, Vodafone mají různé ceny v ČR a za hranicema platíme jak mourovatý když chcete zavolat do ČR zpátky, protože prý rooming, ale náklady mají nula, nebo nula, nula nic, protože je to jejich síť jsou mezinárodní společnost. a stejně tak i pro velké obchodi na internetu.
Bohužel jak všichni nadávají na Brusel, tohle je to jediné v čem nám Brusel hodně pomohl, protože jinak by ČR pořád tyhle společnosti obírali, protože češi bohužel snesou všechno a je jim to jedno. Češi si myslí, že jsou něco víc, ale pro západ jsme pořád východ a odpad. Takže nás odírájí kde můžou.
A kdo to bude kontrolovat a jaké za porušení hrozí sankce?
Již teď vím, že v případě našeho eshopu toto budeme nějakou dobu porušovat. Z hlediska UX je to nesmysl, buď bych musel vyžadovat zadání osobních údajů ještě před výběrem dopravy (což spoustu koncáků odradí) nebo bych musel na všech doménách nabízet dopravu do všech zemí kam doručujeme a to by byl bordel.
Další problém je platba kartou, nemůžu všude nabízet platbu kartou do doby, dokud si eshop nedokáže sám automaticky ověřit plátcovství DPH v dané destinaci, na tom makáme, ale není to tak jednoduché, zvlášť od nabytí platnosti GDPR. A spoléhat se na to, že zákazník vyplní údaje správně včetně checkboxu ohledně plátcovství je naivní představa a generovalo by se tím ohromné množství reverzací a tím by došlo ke zvýšení administrativní zátěže.