Tablet odpovidajici funcionality stoji na Androidu +- polovinu toho co jabko. Ochota platit je naprosto totozna, jenze pravdepodobnost, ze dotycny ziska (a bavim se o legalnim ziskani) aplikaci pro Androida zdarma, ktera umi totez co placena pro Jabko je velmi vysoka. A i TOTOZNA aplikace bude pro Android stat dost pravdepodobne nasobne mene (videl sem rozdily typu na jabko tisice, na Androida totez desetikoruny).
=> pokud budu brat v potaz funcionalitu, pomer cena/vykon ... pouze jednoho konkretniho zarizeni (=neresim napojeni na nejake dalsi, ktere uz mam...), tak jabko nema sanci.
 
Tohle jsem četl už dříve. Ona je tam jednak zajímavá a zásadní ta věta "Na iOS drtivě vede Čína, u Androidu je to celý svět.". A řekněme si otevřeně, že asi jen dost naivní tvůrce čeká nějakou velkou míru legality v Číně, podstatný je rozdíl v EU a USA... Druhá věc je to, co mimochodem zmiňuje i v tom článku nějaký další vývojář - u iOS jsou podstatně větší možnosti pro následnou identifikaci uživatelů a hlavně u aplikací, které komunikují s nějakými centrálními servery, se dá reálně leccos vyblokovat.
Navíc je na místě dodat, že u her (o čemž je ten článek) bude pirátství vždy největší...
 
Jak jsem psal, s tou ochotou platit bych to rozhodně neviděl tak černobíle, viz například tento velmi zajímavý článek: http://www.mobilmania.cz/clanky/pirati-na-androidu-googlu-vlastne-nevadi-rozhovor/sc-3-a-1322134/default.aspx - doporučuji hlavně poslední část s názvem: "Třetí kolo: iOS".
 
Zaprvé bych byl s tím marketshare opatrný, ona je situace u tabletů přeci jen trochu jiná než u mobilů. V mobilech se prodá spousta "lowend smartphonů", u kterých jejich OS v podstatě nehraje roli a uživatel si na tom pustí jednu dvě hry a konec. Takovému uživateli je fuk, zda tam má Android, Symbian či ještě něco jiného, každopádně ty počty podobných lowend procento Applu rázně sníží.
U tabletů je ale už obvykle zájem o skutečné využití toho zařízení, což vede k tomu, že tablety schopné Applu opravdu konkurovat nejsou zas až tak levné - jo, nějaký rozdíl to udělá, ale představy o výrazně nižší ceně jsou dost naivní.
Druhá otázka je ale prodej aplikací - ony jsou statistiky prodeje na Androidu opravdu dost tragické a ochota jeho uživatelů platit prostě nižší než u Applu je. A v tomhle směru bych s růstem marketshare moc velké změny nečekal...
 
Myslím, že zaměření "čistě" na iPAD je hloupost. Počítám, že během příštího roku bude iOS i na tabletech absolutně převálcován Androidem a jeho širokou nabídkou tabletů všech cenových kategorií. A že by uživatelé Apple zařízení byli ochotní platit za obsah více než uživatelé jiných platforem je naprosto mylná představa nezakládající se na realitě.
Další věc je, že by vydavatelé museli nabízet skutečně exkluzivní obsah s přidanou hodnotou aby stálo za to do něj investovat. Pro mě osobně na trhu takový titul, který by mě tímto způsobem zaujal zatím není. Ostatně informační dálnice nás denně zahrnuje spoustou informací z mnoha různých zdrojů a to prakticky zadarmo.