vase logika je ponekud zvracena. to kdybyste udelal v hotelu, tak jdete ke dnu do tydne. beznemu zakaznikovi staci preci smazak, tak proc davat na jidelak a varit jeste biftek nebo rybu ze?
probuh nechte vyber na zakaznikovi, od toho tu je. proc by mel furt nekdo rozhodovat za me co je pro me nejlepsi, mam svoji hlavu a rozum, dekuji nechci.
Uzivatele si nezacali sdilet audio a video, protoze na ne vydavatelstvi kaslala, ale proto, ze stahnout zadarmo je proste levnejsi. A je jedno, jestli platite nebo neplatite nejake poplatky z prazdnych nosicu.
Apple a Microsoft nemiri na fajnsmekry. Obe spolecnosti delaji vyrobky pro masy. A obe dve se tim nijak netaji.
Vite, moje chovani je pro trh s audiovizualni tvorbou uplne marginalni. S obsahem neobchoduji a nemam zadny plan se do podobneho byznysu zapojit :-)
Nicmene zkuste se zamyslet nad nasledujicimi vetami, nez opet vyrazite do svateho boje:
Byznys, kdy vydavatelstvi vybiraji platbu za stazeni konkretniho songu, je mrtve narozene dite. A je uplne jedno, jestli to budou nabizet ve formatu flac, Windows Media audio, MP3, Real audio nebo wav.
i ve vyšší kvalitě to musí být za radikálně nižší cenu, pokud bude cena jako v kamenných obchodech, tak prodej dopadne rovnež jako v kamenných obchodech..
podle mě může uspět jedinné - paušál a široká nabídka bez ztráty kvality a trapných omezovačů - za rozumnou cenu si rád budu hledat hudbu z oficiálního přehledného zdroje, ale musím mít možnost si pouštět i na zkoušku a za to opravdu ochoten nic navíc platit nejsem.. a ani uživatelé nebudou
ze byla cena prepalena je jasny, clovek si nechal poslat cd pres pul zemekoule a jeste vic jak 100 usetril. ovsem nic to nemeni na faktu ze nenabizeli vyber formatu a kvality. pri dnesni kapacite je nedulezite jestli mam 4 formaty v 5 kvalitach nebo 10 v 15. jsou to data co lezi na serveru a chleba nezerou.
rozhodujici je zkratka primerena cena, siroka nabidka, zadne drm a slusny vyber formatu. v jinem pripade nema cenu ani zacit o online prodeji uvazovat.
tagy nejsou detail, škodovka také neprodává auta tak, že půlku prodává bez laku (za stejnou cenu jako s lakem) a zákazník si auto má nalakovat sám, stejný průšvih je NEpodpora iPadů,protože když si běžný člověk má představit mp3 přehrávač, první jej napadne iPad, to je jako kdyby video přehrávač ignoroval formát VHS
Ač v RF - vždy si rád počtu Vaše příspěvky.
Brilantní - to kluci neskousnou - reklama je přeci živí a OSA třeba také.
Mimochodem, pro zamyšlení. Rusko kopíruje zajímavé, dle mé domněnky, zlodějny typu OSA a výpalné z médií.
Před koncem roku 2010 se v tv chlubil soudruh Nikita Michalkov (kdysi skvělý režisér - všechna čest), jak povede novou organizaci a budou bojovat s SW nelegály a také (sic!) vybírat poplatky z médií.
Střídmý odhad tvrdil něco o 140 - 160 miliónech USD per rok.
Jak to dopadlo? Leží to na arbitrážním soudu - neb mu to jaksi kdosi napadl.
Vemte si to - zdarma přijít ke stopadesátimiliónůmdolarů.
Jednoho zamrazí - když si uvědomí - že o nějaký ten tisíc km na východ je průměrná mzda bratru 6 000 RUR (přepočtěte si sami). A třeba Wydlokancelář stojí v krámě jářku 28 500 RUR (Pro verze), Home (les? :-) ) verze 5-7 tisíc.
No neberte to, když to dítě ne chce, ale potřebuje.
A vo tom to je - o kupní síle a o tom co jsme ochotní dát za vzdělání své a svých dětí - a při tom nekrást.
Abych na to měl - musím tvrdě hákovat - a jinej se bude pakovat aniž by v "" hnul prstem.
To už není o závisti - to je o vyj.b.vání s lidmi. Čest
Tak ti dám jinej příklad ad absurdum. Podle tvé logiky je nesmysl otevírat restauraci, pokud v ní nebudu servírovat hovězí výhradně z biochovu mladých argentinských býčků plemene Angus, vyvěšené přesně 21 dní a k tomu červené víno výhradně z vinic kategorie Grand Cru v Bordeaux...
Kdyby prodávali hudbu v kvalitě 32 kilo, tak tvý argumenty možná vezmu. Ale 192k je kvalita na kterou 99% lidí neřekne ani popel a absolutně nerozezná rozdíl proti CD. Prostě takový kvalitní hovězí z biochovu, akorát není z Argentiny a není z plemene Angus. A k tomu sklenku kvalitního australskýho Shirazu.
drm - wma - 192kbps je spis flaxa ze stary kravy s muskatovym cucem z krabice. a ze to 99% lidi nestaci je evidentni protoze i-legalne zavrelo kram. proste zkrachovalo.
a ja se tu nevymezovalo proti flacu resp. za nej, ale proti tomu, ze drm/wma/192 byl JEDINY format ktery prodavali takze ne ze budu mit hospodu kde se serviruje vyhradne argentinsky hovezi, ale kde si na jidelnicku krome flaxy muzu vybrat i top kvalitu.
ja s vami souhlasim.
flac zajima treba jen 3-5% lidi, a co treba mp3 nebo ogg? a co ruzne kvality 192-320kbps? co nekomprimovany wav?
porad si myslite, ze s jednim formatem a kvalitou drm-wma-192 uspokojite vsechny? nebo alespon polovinu potencionalnich zakazniku? ja si to nemyslim a krach i-legalne mi dava za pravdu.
Podívejte, on sice kdejaký obchodník vypráví o tom, jak chce vyhovět všem, ale realita je taková, že mu jde "jen" o to, aby byla spokojena velká většina cílové skupiny, vyjít vstříc úplně všem je ve výsledku spíš ztrátové. Může se vám to nelíbit, ostatně mě to v některých oborech také pořádně štve, ale prostě to takhle funguje.
A právě v tomhle je chyba vašeho příkladu - pokud bude mít restaurace jediné jídlo, tak asi moc lidí spokojeno nebude, naproti tomu absence hudby ve formátu jako je FLAC vadí jen naprostému minimu možných zájemců. Problém i-legálne byl určitě v ceně a do jisté doby v naprosto nesmyslném DRM, naproti tomu jsem ale přesvědčen, že formát WMA 192kBps měl na prodej vliv mizivý..
Asi jste mě špatně pochopil. Já nemám problém se 192 kbps, pokud je nabízena za adekvátní cenu. Ale je přece naprostý výsměch zákazníkům nabízet takto komprimovanou kvalitu za cenu stejnou nebo vyšší než CD, kde je kvalita nekomprimovaná a máte k tomu ještě booklet. Ať si prodávají hudbu v 192 kbps, ale ať to stojí třeba polovinu. Realita mě dala jasně za pravdu, na i-legálně se dveře netrhly, ani když odstranili DRM. Byl to pořád ztrátový byznys.
Tenhle problem neexistuje, protoze uz byl davno vyresen. Vydavatele odmitli dat zakaznikum zbozi, ktere zadaji, tak si zakaznici poradili sami. Nejdriv ti technologicky zdatni vytvorili technologie (torrent, dc, ...), dalsi je dostali do faze uzivatelske privetivosti a jednoduchosti (tpb trebas) a nasledne se je naucily pouzivat ty masy.
Dneska uz za tech par MB dat nikdo platit nebude. Mozna nekdo zaplati za pristup do velmi dobre zpracovaneho katalogu obsahujiciho i raritni kousky. Ale je jen otazka casu kdy i tohle bude na netu zdarma.
Ostatne jiste vite ze existuje spousta "privatnich" trackeru/for/... kde lide !dobrovolne! prispivaji na provoz realne penize. Asi maji pocit, ze za ty penize dostanou sluzbu, kterou ocekavaji. A asi maji pocit, ze takovou sluzbu jim vydavatel stale poskytnou nechce.
Lidi zacali sdilet predevsim proto, ze je to pohodlne a taktez proto, ze se sdilelo odjakziva, akorat pred prichodem internetu se kopirovalo na kazety analogove (a 20 kopie samo uz podle toho vypadala).
Ostatne mam doma jeste stale celkem slusnou hromadku LP, ktere ve sve dobe byly kupovany za desetikoruny. Kdyz prislo CD, stalo desetinasobky, ac k tomu nebyl zadny duvod. Totez plati o DVD vs VHS ... Tudiz si za stavajici stav muzou vyhradne nenazrani vydavatele.
Taky myslím - možnost rychlého online nákupu hudby zajímá z velkého procenta lidi, kteří to chtějí do MP3 přehrávač, nebo třeba na flashku k zasunutí do autorádia a pro tyhle účely je WMA 192kbps celkem vyhovující, něco jako AAC v 256kB pak vysloveně luxusní. FLAC je pro podobné účely naprosto zbytečný. Přirozeně se najdou i lidi, kteří by chtěli takto nakoupená data dát na AudioCD a to pak poslouhat na highend aparatuře, pak to jistě smysl má, ale myslím si, že to bude velice malé procento zákazníků.
Vaše logika je špatná.
Lidé, kteří ví co je to flac a pod. jsou přesně Ti zákazníci nejvyšší třídy, kteří určují budoucí směr, kterým se to vydá. Stejně tak jako běžný zákazník si nekupuje high-end, to dělá zlomeček lidí, ale žene to dopředu, určuje vývoj, financuje ho kupováním luxusu a mimo jiné směruje často obrovský houf lidí určitým směrem.
Lidé na úrovni znající flac budou potenciálně Ti nejaktivnější v pouštění a zásobování druhých a obcházení e-shopů, pokud nedostanou co chtějí a nabídka nebude. Jsou technicky na výši, rozumějí tomu a udělají cokoli je technicky možné.
Ignorovat tyhle lidi, byť je to jen zlomeček zákazníků, a nechat je, ať si poradí sami je totéž jako si nejschopnější lidi vašeho týmu necháte přetáhnout konkurencí, protože jim nebudete platit víc, než uklízečce. Nebo když nikdo kromě Microsoftu nechtěl nic dělat jako počítače pro lidi, protože proč by lidi chtěli mít počítač? Hlavní byznys je přeci v obřích sálových počítačích! V personálních počítačích je jen zlomeček byznysu!
Ignorovat nejschopnější lidi daného oboru – tedy ty, kteří žádají kvalitu – a to celosvětově – tomu říkám natvrdlost na druhou. Je jich možná málo, ale svými schopnostmi najdou cesut pro sebe i pro mnohonásobek svého počtu pro druhé. Je to odvážné a blbé.
Až bude možné si sehnat špekáček kdekoli na světě a do minuty ho mít doma, když se rozhodnu – pak se vždy najde způsob, jak kvalitní špekáček sehnat.
S audio/video to lze, dokonce legálně.
Navíc prodej audio/vide neznamená, že prodejci ubyde skladba a musí si napsat – 1000 ks skladby XY na skladě mínus jeden prodaný kus jako u špekáčků.
Nijak jsem si také nevšiml, že jde koupit jeden špekáčet a dát ho stovce lidí a pak si svůj špekáček ještě sníst – a těch sto ho sní také.
Možná Vás to překvapí, ale každá komodita se řídí trochu jinými zákony. Prodej hudby se neřídí prodejem špekáčků.
Nekvalitní hudbu lze sehnat zdarma a nebo výrazně levněji, než si představují čeští prodejci – a legálně jak správně upozornil pan Hlavenka – a proto ubývá hlupáků, kteří nekvalitní hudbu jsou ochotní kupovat – jak uvádí článek o 15% setrvalém poklesu ročně.
Lidé, kteří ochotně jsou schopní kupovat se rekrutují z těch, kteří chtějí kvalitní hudbu v o několik řádů vyšším počtu, než by odpovídalo procentuální zastoupení lidí v populaci.
Další skupina lidí je těch, kteří chtějí exotické věci, nebo špatně sehnatelné – a i Ti jsou schopní platit, ale buzbys na ně kašle.
Až bude nekvalitní špekáček zdarma jako je tomu v hudbě – pak marně budete čekat, že lidé budou ochotně kupovat nekvalitní špekáčky a bude to byzbys.
Čekám co od Vás vypadne dál? Co třeba použít analogii a statistiku nákupu ženských vložek a tampónů až budeme psát o dodávce materiálu pro vojáky? Určitě to bude stejně relevantní a vypovídající jako Vaše špekáčky.
Ano prodej hudby se neridi prodejem spekacku. Nicmene objemy CD, ktere dokazali prodat Eva a Vasek ... :-)
Vite, ono vubec nejde o to, zda je v CR jeden fajnsmekr ochoten zaplatit. Jde o to, kolik jsou ochotny zaplatit masy. A na ceskem trhu zadne masy ochotne platit za hudbu nevidim. Vy ano?
Problem neni v tom, zda jsou nebo nejsou lide ochotni platit za kvalitni hudbu, ale v tom, zda jsou lide za hudbu ochotni platit vubec.
Proč bych měl platit za něco, co mohu mít legálně zdarma? Takže budu ochotem maximálně zaplatit symbolickou částku za ,,luxus", že mám vše pěkně pohromadě, v CD kvalitě, bez ochran, snadno zaplatitelné a přehratelné kdykoli na čemkoli a bez jakýchkoli dalších omezení. A každý, kdo se tímto souborem zásad nebude striktně řídit, dopadne stejně, jako I-legálně a jeho případní další následovníci.
„Nicmene objemy CD, ktere dokazali prodat Eva a Vasek ...“
A taky se v minulosti prodalo hodně mechanických psacích strojů. V článku je stále napsáno, že prodeje rok od roku klesají o 15%. Bez ohledu na Evu a Vaška.
„Jde o to, kolik jsou ochotny zaplatit masy. A na ceskem trhu zadne masy ochotne platit za hudbu nevidim.“
Já ano. Ale hudební vydavatelství dělají vše pro to a už udělali hodně proto, aby je naučili opatřit si hudbu jinde, než od nich. Když učíte lidi dvacet let, že od vás koupí akorát kulové, tak se naučí chodit jinam – a proč by pak měli platit „českému trhu“ (by the way – kde je ten český trh?).
Když půjdu směrem nazpět, velkou ránu pro zničení ochoty platit udělala OSA a autorské poplatky.
Moje první flash, kterou jsem koupil (512 MB, hodně přes 1000 Kč) – skoro 40% ceny tvořily autorské poplatky + navýšené DPH díky navýšení ceny kvůli autorským poplatkům.
Větší hard disky o vyšších kapacitách, třeba firmy, nakupovali v zahraničí, protože autorské poplatky byly skoro astronomické. Místní firmy jen se smutnýma očima koukali, jak jim utíkají zákazníci na hw a učí se kupovat za hranicemi.
Do toho hudlala OSA a BSA svojí idiotskou píseň, jak lidé kradou a jak je to nemorální.
Jen ten rok (co jsem koupil první flash) jsem na autorských poplatcích já jako osoba zaplatil kolem 6000 Kč – kupoval jsem flash, tiskárnu, paměťové karty, foťák, atd. Ze všeho tvořily autorské poplatky průměrně i třetinu ceny.
Tehdy se to ten rok zlomilo. Ačkoli do té doby lidé ve větším a větší procentu kupovali sw, cd a další – a do toho schytávali nadávání jak jsou zloději – už to lidi přestalo bavit. Už přestávali popřávat sluchu nějakému „duševnímu vlastnictví“, protože byli a jsou bezostyšně okrádáni.
Spolu s dnešní snahou hudebních vydavatelů oškubat ještě co nejvíce husu, která zanedlouho chcípne – prostě posílají díky krátkodobým ziskům do kopru celý byznys pro masy.
A tudíž vám zbývají nikoli masy, ale Ti, kteří ocení kvalitu a flash – a jsou ochotní za to platit.
Možná bych měl jako tečku k celému, že kašlat na lidi co chtějí flac se nevyplácí toto pozorování:
1) Hudební vydavatelství nejprve kašlala na lidi co chtějí mp3. Mnoho let to ignorovala, až si lidé začali sdílet mimo ně. To jsou ty masy, kterými se zaklínáte, ale nebyli zajímaví kvůli „malého trhu“ a „malým ziskům“.
2) Dnes je trh ála 1) zajímavý, ale většina lidí už vydavatelství ani obchody nechce – roky se museli obejít bez nich, a teď by chtěli smetanu?
3) Dnes tedy masy neplatí. Platící zákazníci chtějí kvalitu, výběr a absenci DRM. Stejně jako 1) je to teď „nezajímavý trh“, ačkoli díky debilitě vyydavatelství v podstatě jediný, který by generoval zisky a zvrátil běh.
4) Budoucnost: Stejně jako u 1)
Zapomínáte na jednu věc: Přítomnost není budoucnost. Co je dnes, nebude zítra.
Apple se také vysmívali s jeho iPodem. Gatesovi se také vysmívali marginálnímu a nezajímavému trhu osobních počítačů. To jsou drobky, pane Microsoft, to budou mít tak na dvě piva, a možná ani to ne. Bille, dejte na mě, osobní počítače to je tak na chudobu a žebrotu!
A stejně tak se dnes chováte Vy! Trh flac a kvalitní hudby je velmi zajímavý trh – a v zásadě pro vydavatelství dnes díky jejich idiocii jeden z mála možných.
Znovu připomínám: Masy klesají o 15% ročně. Evu a Vaška si stčte do zadku v kontrastu s tímto faktem.
Pořád se tu omílá, že i-legálně zabilo DRM, ale co taková kvalita, kterou nabízeli? Zpravidla to bylo WMA s datovým tokem 192 kbps, tagy byly občas špatně udělané. Na Rapidsharu člověk najde tu samou hudbu v bezztrátovém FLACu a bezchybně otagovanou. Z tohoto pohledu bylo i-legálně neatraktivní i bez DRM. Pokud mám platit za hudbu, tak nebudu platit za zkomprimovanou kvalitu, která se nedá poslouchat. Suverénně nejlepším online prodejcem hudby, kterého jsem měl kdy tu čest zkusit, bylo AllOfMP3.com. Tam si člověk mohl vybrat z různých formátů a cena se odvíjela od toho, jakou kvalitu si člověk zvolil. Kdo chtěl MP3 v 192 kbps zaplatil cca 30 Kč za album, a kdo chtěl FLAC, zaplatil třeba 100. Ale platit 250 Kč za WMA 192 jako na i-legálně? To se asi někdo zbláznil :-)
No hele. 192 kbps je pro běžnýho užovatele naprosto dostatečná kvalita. Tagy zamrzí, ale je to detail. FLAC nepotřebuju, běžnej uživatel taky ne, protože ani neví co to je. 250 za album není nepřekonatelná překážka, kdyby to všechno fungovalo jak na drátkách. Jenže nefungovalo…