Ziiiiv. Jestli chcete zit ve state, ktery cloveka neomezuje, zkuste treba Pobrezi Slonoviny, Togo nebo Rwandu. Treba zjistite, ze bylo levnejsi platit statu 50% nez platit svemu (soukromemu, nikoliv statnimu) otrokari 100% za pravo na zivot.
Vite ja v tehle oblasti zadne emoce neprozivam. Nemam proto zadny duvod. Jen je ponekud unavne reagovat na stekot nejakych anonymu, kteri maji strach se podepsat.
Nevim, zda muzu byt oznacen za obhajce MICR - velmi pravdepodobne muzu byt oznacen za obhajce jeho existence.
Topolankovo vystoupeni na ISSS neznam. Tudiz ani nevim, jaky dokument porovnaval s realitou.
Pred tim, nez melo byt MICR zruseno, bychom meli znat nahradu. A uprimne receno, puvodni navrh think tanku eStat (informatiku ma pod palcem premier) se jevil jako alespon nezhorsujici situaci.
Soucasny navrh, kdy je MICR rozmetano do nekolika resortu a gesci za eGovernment prebira ten resort, ktery se nejvice branil a o jeho kompetenci v IT panuji zavazne pochybnosti, povazuji za vyrazne zpomaleni i soucasnych, dost pomalych procesu. Zaroven vidim jako velmi nezdrave, kdyz IT verejne spravy ma na starosti resort, kam patri i bezpecnostni slozky. A ze rada vlady neco zvladne, bych radeji nekomentoval.
Pokud si vlada mysli, ze potrebuje "katovat posty", mohla by treba zvazit slouceni ministerstva kultury a ministerstva skolstvi s paralelnim vyvedenim agendy vysokych skol, vedy a vyzkumu do pusobnosti MICR (nazev dosadte dle Vasi uvahy).
Ahoj Dane,
muzes prosim psat, o jake fixni naklady bude potreba mene penez?
Pokud je mi znamo, tak cely staff MICR je tabulkove preveden na jine centralni urady. Co se tyce budovy, ta zustava v majetku statu (takze v baraku se musi topit a jeho obsluha take zustane).
Napada me, ze prakticky jedine naklady, ktere by se mohly usetrit jsou za elektriku v baraku (bude se mene svitit a bude tam bezet mene pocitacu), mozna za telefony (dokud se tam nenastehuje nekdo novy) a platy ministra a jeho namestku. Za tuhle usporu se podle me proces zavadeni eGovernmentu zpomali o nejake 2-4 roky (co je rozdelano bude zahozeno).
Samozrejme jsou to moje soukrome odhady, predpokladam, ze nekteri z "predpisatelu" si mysli, ze rozbitim MICR dojde k urychleni. Takovy nazor respektuju, nicmene myslim, ze neni moc blizko realite.
Pokud to bylo tak neefektivni, jak je mozne, ze MI zbyly penize na vlastni provoz, kdyz zaplatilo faktury, ktere stahlo od dalsich organizaci a zaplatilo sluzby za tyto organizace?
Co se tyce nakupu, neni to chyba MI. Stejnemu problemu celi i organizace, ktere s MI nemaji co docineni. Cele je to o tom, ze proste musite umet nakupovat. Muzete treba vypsat vyberove rizeni, kde cena nebude jediny parametr.
Mimochodem, je legracni, ze mate strach se podepsat. Odsud to vypada, jako byste byl takovy maly anonymni bonzak. Neni to legracni?
Ahoj Dane,
predpokladam, ze Te neprekvapi, ze ta mista, o kterych pises, NEBUDOU zrusena. Stejne tak kary, ktere jsou v drzeni MI CR budou i nadale vozit uredniky. Asi nema smysl popisovat to jednu funkci po druhe.
Jednotlive resorty si svuj eGovernment nezavedou. Pokud jsem spravne informovan, prace na soustredeni agendy do ctyrech registru bezi (mohu se ovsem mylit - ovsem atomizace agend je obecne vec, ktera verejnou spravu nezlevni a obcanum nezprijemni).
Pokud vim, tak MI bylo ministerstvo, ktere se snazilo (neuspesne) o bezpapirovou agendu. Naproti tomu moje informace mluvi o tom, ze MV je jedno z nejvice papirovych ministerstev (bylo by mozna fajn vedet, zda existuje nejaka statistika ohledne spotreby papiru).
Usetreni pripominkoveho mista je virtualni, pockej az ustanovi radu vlady pro informacni technologie (vznikne se zanikem MI CR), misto na MI budes posilat papiry rade ...
Ahoj Dane,
pozvanku jsem nedostal. Muzes mi ji poslat mailem?
Co se tyce narustu poctu lidi, deje se v "novych agendach". Pokud vim, tak agendy stare pocty uredniku snizuji (minimalne papirove). Pochybuju o tom, ze by si nechaly urady, ktere budou posileny delimitaci MICR, ujit prilezitost ty uvazky skutecne vyuzily.
Co se tyce mnozstvi papiru, tak treba justice jich ma tak hodne. Nicmene alespon medialne se o neco snazi. Agendy typu sbirka zakonu prece takovy problem byt nemohou - teda pokud MV neni **** a netiskne si tu sbirku samo. Pokud je jeji tisk outsourcovan, tak se v rozpoctu projevi jako sluzby :-) Pokud si ji tiskne samo, pak ... ehm ... neni hlavni problemem spotrebovany papir.
Ano ja si myslim, ze se to vyplati. A vitam zruseni kazdeho dalsiho ministerstva. Muzeme klidne udelat jedno ze skolstvi a kultury. Sloucit dopravu a prumysl a v neposledni rade zdravotnictvi a socialni veci. A trojministerstvo zemedelstvi, regionalni rozvoj a zivotni prostredi.
Pocty uredniku rostou z ruznych duvodu, ale jednim z dulezitych duvodu je narust poctu zakonu. Urad paralyzovany sloucenim zadne zakony nevyda a krivka se nam otoci ;-)
Stacilo by, kdyby poslanci museli hlasovat rucne zvednutim ruky a scitat hlasy by se muselo pomoci scrutatoru. Dramaticky by ubylo pozmenovacich navrhu a zakony by se pripravovaly daleko pecliveji ciste z toho duvodu, aby se to fyzicky stihlo protlacit masinerii. :-)
Paklize sbirku tisknou jinde, tak se papir v nakladech neobjevi :-(
Me slo v prvni fazi o to, kolik papiru spotrebuje ten resort uvnitr. Skoro bych treba rekl, ze co se tyce papiru se intergrace casti MI do MV projevi narustem nakladu :-(
Za pozvanku diky.
Moje odpoved nebyla v druhem odstavci myslena az tak uplne vazne. Samozrejme nadavame na uredniky, ale zdrojem "vseho zla" jsou primarne ministri. Protoze oni rozhoduji o tom co delaji urednici. A potom samozrejme snemovna s poslaneckymi navrhy zakonu.
Do toho vstupuje jeste Evropsky parlament a Komise, se svymi prispevky k vseobecnemu chaosu. Ale ti nejsou moc duleziti, jak vidime na prikladu bitstreamu, tak nemaji sanci prosadit nejake narizeni z roku 1994 ani v roce 2006, kdyz to skodi Telekomu.
Takze v zasade staci nemit vladu a vsechno je OK. Rozpoctove provizorium take pomaha, protoze zmrazuje vydaje statu na lonske urovni.
Do nakladu ji pocitat muzes, ale tezko muzes do nakladu na papir zapocist i pronajem rotacek, barvy, vazbu nebo sazbu :-) Predpokladam, ze to ty tiskarny nedelaji za cenu papiru. To bylo jadro meho sdeleni.
tech uredniku, ktere ministerstvo potrebuje k zajisteni samotneho behu (tedy fakticky zcela neproduktivni cinnosti) je mnohem vice nez ministr a par namestku. Namatkou ridici, ktere ministr ma ze zakona nepretrzite dva, kdyby jeden boural, ozral se ve sluzbe nebo neco takoveho. Mzdova agenda, ekonomove, rozpoctari, ostraha ministra, ostraha budovy, investicni odbor, interni IT sluzby. Auta pro ministry, namestky, dulezitejsi reditele odboru (ta uz jsou pravda nakoupena, ale usetrime pri pravidelne vymene po trech letech). Projezdeny benzin a tuny papiru a toneru, coz jsou naklady radove vyssi nez telefony nebo elektrina za pocitace. Navic zmizenim ministerstva usetrim jedno pripominkove misto, coz sekundarne setri naklady ostatnim uradum. Sice je pravda, ze ti lide jsou rozprskli po jinych uradech, ale nejsou tam ve stejnych funkcich, mnozi odejdou, mnozi zaplacnou mista, ktera by urad stejne zridil.
Jestli dojde ke zrychleni nebo zpomaleni nevim. Prijde mi, ze ani jedno. Jednotlive rezorty si svuj eGoverment zavedou uplne stejnym zpusobem, jako to delaly dosud. MICR stejne vnimali vsichni jako prudice, na ktere stejne kaslem, protoze z hlediska moci ji ma ministr informatiky asi tolik, kolik reditel odboru na ministerstvu financi.
V tomhle nemas pravdu, kazde ministerstvo ma nemale fixni naklady, ktere se jeho zanikem usetri. Jestli rozpocet ziska kacku navic zalezi na tom, jak s usporou nalozi.
Ja se zrusenim souhlasim. Jedinou nevyhodu vidim v tom, ze kdyz se porada nejaka akce, tak je prima poradat ji ve spolupraci s ministerstvem informatiky, ale je dost trapne poradat ji s ministerstvem vnitra. To uz si lide rovnou mysli, ze je to akce softwarove policie a budou se tam bat prijit, aby je nekdo nezavrel. Nehlede na to, ze ministr vnitra je narozdil od ministra informatiky fakticky nedosazitelny k jakemukoliv jednani.
Agenda sbirky zakonu problem fakticky neni, ale spotrebuje furu papiru, byt ne sama o sobe. Tiskne se na novinovych rotackach v dobe, kdy maji prostoje, tusim od sesti rano jsou uz noviny vsechny expedovane a najizdi tisk zakonu. Dostavaji to ruzne tiskarny, podle toho jake je rocni obdobi, v lednu zakonu vychazi malo a zvlada to jedna tiskarna, v prosinci radove vice.
Kazdopadne je to jedno z mist, kde se papirem plytva hodne. Protoze neexistuje elektronicka podoba sbirky zakonu s platnosti ekvivatelntni papirove verzi, tak kazdy musi pouzivat papirovou podobu a vetsina odberatelu ma zaplaceny cely rok. Takze dostanou fury zakonu, ktere je vubec nezajimaji, typicky blaboly typu celni sazebnik, ktere jsou giganticke a pritom absolutne nesrozumitelne a samozrejme nepouzitelne. Dostane je ale kazda materska skola.
Ahoj Michale,
tak alespon nektera zrusena budou, nebo povedou k zpomaleni narustu poctu lidi na jednotlivych uradech. V zasade to bude jen maly vykyv v kontinualnim narustu, ale "Rim taky nepostavili za den" ;-)
O registrech bude mit ve stredu Kozusnik prednasku, myslim ze tam zajdu, pokud jsi nahodou nedostal pozvanku, tak neni problem, muzu poslat, mista pravdepodobne jeste jsou.
MV jiste nejpapirovejsi je, statistika asi opravdu neni, kdyby byla, tak by radikalni ekologove museli postrilet vsechny uredniky, ale protoze pod MV patri policie a sbirka zakonu, tak neni sance, ze by jiny resort spotreboval vice papiru.
Moje otazka byla myslena vazne. Desim se toho, ze vase odpoved taky. Pokud tomu tak skutecne je, tak mi reknete, proc tedy tu paralyzaci realizovat tak draze. Proc se ta paralyzace nemuze proste naoktrojovat, proste urednikum naridit necinnost - to by prislo mnohem levneji.
Akceptuji Vas (levicovy) nazor, ze chcete sirit "blaho" pro vsechny. Problemem je:
a) v tom, ze ho sirite za cizi penize (vcetne mych)
b) je to Vas nazor na to co je "blaho" (nikoli nazor tim blahem postizenych)
c) Nejste schopen akceptovat, ze mnozi Vam na to Vami definovane "blaho" z vysoka ....
d) Totez delali i komunisti kteri ve jmenu lidoveho "blaha" zavirali a vrazdili. Zacina to nanapadne, ale konce jsou tyto.
Vytvorit moderni, funkcni a efektivni statni informacni system ktery nebude zmensovat svobody jednotlivce fizlovanim, soustavnym dohledem to je ta spravna uloha, kterou prave zusene MI ani naznakem nezacalo resit. Kecy nestranickych a nezavislych konzultantu na stranickych komisich si nechte od cesty. Vysledek = 0, pouze prozranych penez a casu je skoda.
Pěkná diskuze, skoro se stydím sem poslat svůj příspěvek, ale nedá mi to:
Jaká vznikne úspora, když pár lidí už nebude na úrovni náměstka ministra, ale jenom o jeden až dva stupně níž? Jaká úspora vznikne, když propustí maximálně jednotky lidí, související s tím, že MI má dneska vlastní razítko a vlastní hlavičkový papír?
Váš argumenty zní hezky - zpomalení nárůstu počtu lidí na úřadech. Ale jak tou souvisí s reorganizací úředníků od jednoho ministra k druhému?
ČR má problém - moc úředníků a jejich počty ještě rostou. Co kdyby se řešil tehle problém? A ne problém úplně jiný - jak jsou organizováni. Sám píšete, že to bude maximálně výkyv v kontinuálním nárustu. Tohle je prostě jenom něčí řešení starého logisticko-filosofického sporu, jestli mít při stejném objemu prostředků tyto organizovány do více silnějších celků, nebo méně, ale zase operativnějších. Fakt se vyplatí kvůli tomu zrušit samostatný úřad, který má alespoň malou šanci nějak pohnout věci směrem k elektronickému úředničení a hodit ho pod vnitro, kde bude jeho činnost nejspíše přinejlepším přidušována?
Pane Krsku,
bez emocí,
ono by bylo dobré, kdyby obhájci MIČRU "vzali" programové prohlášení Mlynáře při vzniku ministerstva a srovnali ho se skutečností. Na ISSS v Hradci (dávno před volbama) to udělal Topolánek - a ono splněno není nic.
Tedy věci jako "nebude běhat občan s papíry, ale vše bude e-verze", propojenost státních databází, .... Kromě sporného efektu hlášení sociální správě nic nefunguje. A i tento soft je zmetek, např. detail - Vaše mateřská škola nemůže protlačit hlášení, protože je shora omezen počet pojištěnců.
Jste zastáncem existence MI. Nevím proč. MI stáhlo peníze z jiných ministerstev a platilo faktury za internet. To je vložilo se do systému jako další zbytečný mezičlánek. Zavedlo elektronické tržiště. Myšlenka není špatná, ale pokud přes tržiště musíte kupovat pár krabiček disket, je to mrhání státním majetkem (MI tím upravilo zákon o veřejných zakázkách). Dalším příkladem je nákup tiskáren od firmy Xerox, byly nejlevnější, ale po 3 letech jsou všechny porouchané. Nesmíte napsat značku, musíte vzít to nejlevnější. Podobně to dopadlo s elektronickou podatelnou, kdy firma zanikla. Já nevím o ničem, v čem by MI tomuto státu prospělo.