Jeden extrém je, že si šéfové informatiky myslí, že jsou pravá ruka ředitele, ale druhej extrém je, že informatiky ředitelé neberou vážně a jejich názory např. na zabezpečení sítě či serverů jsou brány jako nedůležité a prkotiny.
Takže doporučuju po přečtení tohoto článku, aby informatici rozhodně nelíbali ředitelům zadky, ale dělali svojí práci tak, jak to jde nejlíp. A jde to i s omezenýma prostředkama.
Navíc, vedení podniků IT většinou rozuměj jako koza petrželi, takže jestli do toho chtějí kafrat, ať se to jdou aspoň pořádně naučit.
A kdyz sefa IT dela clovek, kterej tomu rozumi stejne jako reditel, tak to dopadne tak, ze IT usporada vyberovy rizeni, ma X dodavatelu, vsichni nabizeji srovnatelna reseni v radu MKc (+- vsichni za stejne $) a sef prijde s tim, ze mu kamos rek ze totez prece umi ten soft (od M$) za 10k.
Jenže někdy je to pravda. Zvlášť u hw řešení jsou mnohdy dodavatelé předražení ne o řád, ale rovnou o dva, než by to běžnej IT pracovník nakoupil, sestavil a zprovoznil sám za pár hodin práce. A není ani pravda, že alespoň pak za to ten dodavatel ručí, uměj se z toho hezky vyvlíknout při problémech.
Mit na to sveho zamestnance je prece nemoderni. Lepsi je autsourcovat. To vam poradi kazdy konzultant a ten tomu prece rozumi. Jeste nejaky ten koucing, a jste in !
Znamy z Autocontu se kdysi divil proc nase firma (50 lidi, vetsinou sami programatori) nema zadny informacni system. Kdyz jsem se zeptal "K cemu", nedokazal prijit se smysluplnou odpovedi.
Nikdy jsem nepochopil, jak se muze stat, ze nekdo _chce_ byt manazerem... Nerikam, ze tomu nejak rozumim, ale vzdycky jsem chapal manazera jako takovou uklizecku skrizenou s obchodnikem.
Z tohohle pohledu mi veta "chlapíka, který chtěl být celý život managerem, ale neprodal ani myš a realizoval se v pozici velmi zdatného CIO" prijde jako "chtel tady vzdycky vytirat podlahu, ale nakonec se stal jadernym fyzikem".
ono se tu trochu pletou pojmy a dojmy. Správně "manager" je ten, kdo někoho "managuje", tedy řídí (plus se to používá pro produkt/projekt managery, kteří řídí produkty/projekty, tedy úkolují lidi, kteří ale ne nutně jsou jejich podřízení). Tedy i CIO, má-li pod sebou alespoň jednoho člověka je manager.
Ale souhlasím s tím, že CIO ve firmě nezabývající se IS/IT je osoba na úrovni správce skladu, vedoucímu fakturačního oddělení ... Tedy osoba nutná, ale jakýkoliv její proslov na takové akci má nulový význam, jestli něco má řešit, tak jen s CTO či CEO. Dotyčný si ovšem zřejmě spletl svou pozici s CIO s pozicí CTO, resp. pozici CIO v IS/IT firmě (kde může mít jeho názor strategickou hodnotu) s pozicí člověka mimo IS/IT (kde je opravdu jen podpůrnou osobou)
Prostá odpověď: prachy. Každý vidí manažerský plat, manažerské auto, manažerský mobil, manažerské benefity, manažerské ponožky... a nulovou odpovědnost, protože v našich zeměpisných šířkách se nevidí, že by si šel manažer sednout za něco, pod čím je podepsaný.
Vždycky se najde někdo, kdo svou práci "žere" trošku víc, než je zdrávo a připadá si až moc nepostradatelný... Toto byl možná jeden příklad, zrovna z IT branže (resp. IT oddělení), ale nedělal bych z toho takovou vědu :) IT by se mělo podle mě brát jako všechna ostatní oddělení, které v tomto případě dělá support aby všechno fungovalo tak, jak má...
Ono pozor, CIO by opravdu měl být součástí managementu, protože v IT se skrývá obrovský potenciál pro hledání a realizaci konkurenčních výhod a strategie firmy. Důležité je, aby byl pro managementem partnerem, dokázal s ním komunikovat (což se ale i v ČR v některých případech děje).
Vy chápete šéfa informatiky jako šéfa supportu, ale to je jen jedna z mnoha funkcí IT oddělení.
ano, to je v pořádku, také že je součástí širšího managementu, ono ty konkurenční výhody atd. můžete najít i u šéfa skladu.
Ale CIO prostě nemá co říkat na poradách či večírcích, tohle přeci navrhuje a řeší s CTO (existuje-li) či CEO.