Disney+ máme kvůli malé, protože tam jsou relativně normální pohádky pro děti a je jich enormní výběr. V poslední dekádě jsem si v Disney animacích začal všímat recyklování postav. Kopírují se assety a udělá se jen drobná změna. Všiml jsem si díky tomu, že značná část obsahu má hlavní postavy černé, žluté, míšené. A to i na místech, kde mě to praští do očí, protože jinak je mi to úplně jedno (když ve spoustě pohádkách vystupují mluvící zvířata, kaktus nebo hračky). Nechápu, co koho vede k tomu, že Ariel je míšenka, pod vodou by asi byla spíš jak albín (ty mimochodem nikde nemají, měli by zamakat), přijde mi to samoúčelné. A díky tomuto samoúčelnému tlačení silou to pak řeší i ti, kterým by to bylo jinak úplně jedno (jako já) a je to akorát na škodu. Takže mi tyto kroky přijdou velice rozumné a snad se zase dostaneme do relativního normálu, ke kterému jsme šli dost dlouhou cestou. Z barvy pleti dělat výsadu pro kohokoli je prostě na hlavu.
Trump nic nenaridil, vetsina volicu rekla svym hlasovanim ze maj dost nesmyslne pozitivni diskriminace. K tomu rozhodnuti nejvyssiho soudu ktery rekl ze pozitivni diskriminace na vysokych skolach je nezakonna... podle me se to dostava do normalniho stavu, kdy firmy kvuli par kriklounum nejsou nucene delat nesmyslne veci. Ja cekam az se to provali pres vsechny zakony at nemusime jako firma zamestnavat lidi bez kvalifikace jenom kvuli barve...
Těžko můžeme usuzovat jak by dopadl re-make, pokud by to napsali scénáristé kteří alespoň trochu rozumějí těm slovům co dávají na papír. Dělali změnu pro změnu a nevěděli proč, takže to dopadlo blbě.
Byl to propadák.
Důvody proč jsou tak nějak jedno. Do nákladů jste jaksi "zapomněl" či záměrně zatajil marketing, stejně jako je neuvádí Disney. Většinou jsou stejné jako náklady. na vytvoření filmu. No a na to, že to mělo minimálně 3 miliardy korun ($150 mil) marketing tak to zas tolik neutržilo, že.
Zisk je navíc počítán z oficiální dat od disney, kterým holt musíte věřit není tam uvedená synergie s další prodejními kanály jako disney park, nebo merch. Ale i tak je to bída z toho co si tam pochlebují.
Ale i tak potenciál filmu tam byl na minimálně miliardu dolarů, je to disney a film pro děti. To, že to nedokázalo porazit Tangled z roku 2010 (a to je 46% inflace) říká, že udělali něco špatně. Tak snad si uvědomí, že tyhle kulturní války jen škodí , uklidní se a vyrobí *originální* film pro černé publikum, když už mermomocí chtějí mít černou princeznu. Negativní marketing nevyšel, tak je třeba otočit kormidlo.
Malá mořská víla je napůl ryba, těžko usuzovat, jaké má přesné vlastnosti ve fiktivním podmořském království. To by pak nemohla mít v té původní kreslené verzi z roku 1989 zrzavé vlasy :)
Každopádně, když se Disney rozhodl přetočit Ariel jako film kombinující živé herce s animovaným prostředím, cílil tím na významnou skupinu černošských zákazníků. Jejich děti najednou viděly mořskou vílu, "která je jako já". Nadšeně reagovaly na pohádkovou postavu se stejnou barvou pleti. A protože je to obchodně zajímavá příležitost, Disney připravil i další projekty, ať už televizní nebo pro stream.
Produkční náklady na Ariel byly čtvrt miliardy dolarů, celosvětově utržila 570 milionů dolarů. Nebyl to tedy strojek na peníze, ale ani propadák. Produkce i premiéra se zpozdily kvůli pandemii.
Ačkoliv mám k D.T. hodně výhrad, toto je snad jediná užitečná věc co zatím udělal - která vrací věci do +/- normálu. Za necelé 4 roky to může být zase všechno jinak. Že někdo poslušně srazí podpadky, to tak může vypadat, ale je to něco jako zákon.. můžeme s tím souhlasit, nesouhlasit, polemizovat, ale řídit se tím prostě musí.