To ale dělá jen aplle, android to vždy otevře v novém okně, tj v prohlížeči
Pokud se nepletu, i toto se mění. Facebook na Androidu začíná weby otevírat ve webview: https://twitter.com/firt/status/528537865656221696
Pokud programátor nezabředne do nějakých zběsilostí, musí počítat pouze s dvěma prohlížeči: starými (IE do verze 8) a moderními (zbytek).
Tak to je jen u velmi konzervativně tvořených webů. V naprosté většině přípradů je to dělení prohlížečů co vlastnost podporují, podporují špatně nebo nepodporují daleko složitější.
Příklady:
– http://caniuse.com/#feat=flexbox – neumí IE8, IE9, Opera Mini a IE10 umí jinak
– http://caniuse.com/#feat=css-media-resolution – neumí IE8, ale moderní prohlížeče se dělí do skupin se 2 různými zápisy
– http://caniuse.com/#search=svg – zcela různorodá podpora různých vlastností
Rozhodovat se o podpoře mobilních prohlížečů na základě toho, kolik procent lidí přes ně nakoupí, je také dost krátkozraký přístup. Web by měl v ideálním případě obsáhnout celou cestu zákazníka ke konverzi a ne jen tu návštěvu která končí nákupem.
To že lidé z mobilů nenakupují, ještě neznamená že si na něm web neprohlížejí (například přes proklik z facebooku) a následně neprovedou nákup pohodlněji od počítače. Proto se nedá jednoduše rozhodovat jen na základě toho, z jakých zařízení je nejvíc nákupů.
A co třeba Opera Mini, kterou netestují vývojáři www.alza.cz?
IE ve Windows Phone Alza.cz detekuje jako mobilní prohlížeč a poskytne mobilní verzi stránek.
Operu Mini Alza.cz detekuje jako desktopový prohlížeč a poskytne desktopovou verzi stránek. Na mobilu nepoužitelnou.
Strašně mě baví, když o vývoji a testování mobilních webů debatují lidé, kteří o problematice nic neví.
Problém tkví v zabřednutí do nesmyslných grafických fičurek, které normální user ani nechce.
Pro příklad. Snad od roku 1995 mám účet na YAHOO + mail. Ale poslední roky musím doslova hledat browser, který mi je schopen 'slušně' zobrazit jejich stránky. Například pro současnou verzi je nejlepší Chrome/Chromium. Firefox je nepoužitelný.
Vraťme se zpět k základům.
Průšvih pro budoucnost webu? Ne tak docela. Facebook, to je přeci takový ten seznam odkazů na webové stránky, které si lidé otevírají přímo v aplikaci, že ano?
To ale dělá jen aplle, android to vždy otevře v novém okně, tj v prohlížeči, popřípadě v youtube atd... nebo máte někdo cheaty aby se to v Androidu chovalo jako iOs?
Pardon, ale tento článek statistický technoblábol. Mlátíte prázdnou slámu.
Pokud programátor nezabředne do nějakých zběsilostí, musí počítat pouze s dvěma prohlížeči: starými (IE do verze 8) a moderními (zbytek).
A rozhodnutí, jestli stojí za to chybějící stín nebo gradient řešit obrázkovým fallbackem, řeší dost spolehlivě reálné spektrum návštěvníků a sjednaný rozpočet – o ten totiž v reálném světě jde především.
A detekci vlastností Javascriptu za programátora řeší typicky framework.
Tyto statistiky jsou prakticky nepoužitelné, např většina telefonů s WP se tváří jako desktop prohlížeč.
A hlavně tak jak říká Ruda, rozhodně nelze na základě těchto primitivní statistik něco doporučovat. Záleží na cílové skupině, mnohdy může být i jediné procento (např firemních klientely) podstatně důležitější, než i 50% klikačů na facebooku.
Jednorozmerne vnimani statistik na urovni prvniho stupne zakladni skoly a technicistni pristup k problemu s klapkami na ocich. V prvni rade se uzivatele profiluji podle vice parametru nez je prohlizec, predevsim pak behavioralne. Autor sam uvadi cisla, ktera ukazuji, ze driverem uzivani mobilniho webu je FB a vyhledavani. Podil mobilnich navstev ostatnich webu je petinovy a roste vyrazne pomaleji nez byly odhady Gartneru v roce 2011.
Co tedy delat? V prve rade nezadat design (tim nemyslim vzhled, ale celkovy navrh) koderovi, ktery vse toci kolem prohlizecu. Profilujte uzivatele podle jejich chovani a personalizujte zobrazeni. Pokud zjistite, ze 10 % mobilnich navstev webu drivuje 50 % objednavek a poptavek, venujte tomu odpovidajici cas atd. Rozhodne je lepsim a ekonomicky efektivnejsim resenim zobrazit uzivateli s raritnim prohlizecem dobre dve stranky s profilem a kontaktem, nez diky investici do kodovani nemit penize na kampan, ktera zasahne zbylych 95 %.