A kde ty milióny uživatelů v Česku vezmete? S výjimkou několika málo míst na webu.
A kromě toho si dokážu představit, že by se začala prosazovat masová móda. Například v Česku by velmi rychle začali uživatelé penalizovat stárnky nikoli za relevantnost, ale za to zda s obsahem souhlasí. Takže pravičáci by mohutně sdělovali Googlu, že stránky ČSSD používají SEO black hat postupy apod.
Já odezvě uživatelů v masovém měřítku nevěřím ani za mák. Už dnes Google cílí na masové „žrádlo“. Třeba pagerank není nic jiného, než ukazatel masové spotřeby stránek. Když hledám něco, co nezajímá mainstream, Google musím opustit. Stačí jen minoritní programátorské téma či filozofické názory málo hledaného filozofa.
Pokud se tam zavedou další masové ukazatele, například ohlasy na facebooku, nebo masové hodnocení samotnými uživateli – pak to co vyhledáme v Blesku se bude blížit kvalitě toho co si přečteme v masovým médiích. Po čase to tam zkonvertuje.
Masové ukazatele je něco co komerční firmy zaměřené na reklam, marketink, PR a další umějí špičkově ovlivňovat – což se ukázalo na zranitelnosti Google algoritmů jakmile začal být zájem je ovlivňovat.
Google sa vyjadril, že údaje z personal block listu v novom algoritme nepoužíva (zdroj). Je pravdepodobné, že ich používa skôr ako benchmark na ladenie algoritmu.
Co v clanku zmineno neni, nebo asi nevidim, je informace, ze o tom co vyradit budou rozhodovat uzivatele sami. Takze pokud vase stranky poskytuji skutecne relevantni informace, tak se vam spis muze stat, ze se posunete nahoru.
Pokud sem spravne pochopil, tak kazdy uzivatel muze sam sobe oznacit nerelevantni vysledky, ktere se mu uz nasledne neudou zobrazovat. No a google bude takto oznacene vysledky shromazdovat a da se predpokladat, ze prave tuto informaci vyuzije k posunuti webu na konec seznamu vysledku.
Vyhoda toho je ta, ze to zadny SEO neobejde, at bude delat co bude delat, lidi neosali.
Mimochodem, neni se cemu divit, posledni dobou se mi celkem opakovane stava, ze me google na cele prvni strance odkazuje na naprosto nerelevantni (a stale ty same) zdroje.
Záleží na tom, jak chytře se to všechno udělá. Přiznám se, že na problém s farmami jsem zatím jako uživatel nenarazil...naopak, to jak momentálně funguje vyhledávání mi velmi pomáhá nabízet to, o čem jsou naše firemní stránky (a ten kdo hledá v tomhle případě najde skutečně to, co chce). Možná je to tím, že jde o specifické věci, o které ze strany farem není zájem.
Takže momentálně mám na základě článku spíš strach, aby změna nebyla tak výrazná, že by nás poškodila - alespoň pro nás vyhledávání funguje dobře, jednoduše a logicky...