Já jsem na Živě chodil před více než rokem, pak jsem se kvůli něčemu naštval a už jsem tam dlouho nebyl (až zas teď nedávno), a kdysi byl Hlavenka myslím šéf. No časy se mění...
Je pravda, že reklamy je v časopisech hodně, ale konec konců, kde není? Je to v televizi, v MHD, v novinách, v kině, na automobilech a dokonce i v letadle. Bránit se vnímání reklamy nepřináší žádný účinek.
Chip kupuji proto, že jsou tam zajímavé informace, které jinde nenajdu. Nejsou na internetu, nejsou ve fórech. Computerworld také není špatný, ale je to pořád dokola - pořád se testují grafické karty, jako kdybych si je kupoval 5x ročně. Když chci nějaký hardware, stejně zajdu na světhardware.cz, kde jsou většinou aktuálnější informace.
Pokud je reklama cílená, není ji moc a neobtěžuje, tak ji beru.
V Chipu mi už ale vadila, protože co druhá strana byla reklama, a pak si člověk řekne, proč vlastně ještě si daný časopis kupuje za nemalé peníze. Ať je dvakrát dražší a bez reklam a nebo zadarmo a s reklamami.
A s tím souvisí i konec tištěných IT periodik v čechách. Když si člověk vezme, na jedné straně má tištený časopis s omezeným obsahem a stejně reklamou, za který musí platit a ještě pod ním nemá to hlavní (diskusi), tak je logicky časopis na vymření...
Navíc mají časopisy fyzickou podobu, jsou z papíru, bylo třeba hodně energie, dřeva či jiných věcí na jejich výrobů, a pak se vám doma válejí, musíte se s nimi tahat do kontejneru na papír. Jen samé starosti, výhody žádné, a jen platit, platit a platit.
Ohledně času, kdy jsem si kupovaj Chip, Bajt, Amatérské rádio, atd, to je už opravdu hodně dávno. Chip jsem měl předplacený řadu let, ale posledně jsem ho viděl asi v roce 2000, kdy už Internet začínal nabírat na síle, a dnes je to už opravdu úplně někde jinde...
Už se těším na HW čtečku typu Kindle s el. papírem a předplatným..., bude něco takového v ČR? Dnes je to jednak určeno pro USA.
Děti našich dětí se budou jednou divit, že něco tak neefektivního (informace-news tištěné na papíře) existovalo. Je to neekologické, nyní již i neekonomické, zastaralé, je to jako chodit s příkazem k úhradě do banky nebo si chodit kupovat muziku vypálenou/vytištěnou na plastových kolečkách. Dobré tak pro sběratele starožitností.
Já bych si nebyl tak jistý, máme tady papír, rádio, TV i Internet. Kdyby šlo všechno "hladce", tak tu máme už jen ten Internet. Ono každé se hodí na něco jiného a věřím, že i ty "zastaralá" média mají své kvality a cílovou skupinu (jak teď, tak za 100 let).
Už se těším na článek za 10 let, kde se bude psát o tom, jak internetovým médiím ubývají čtenáři, kteří hromadně přešli na xyz :).
Asi tak; dneska už si nikdo nepůjde taky poslouchat novinky ze světa na náves. Přesto máme náves. O tom, zda se papír jako záznamové médium bude užívat i v budoucnu lze vézt polemiku (beletrie, poezie je něco jiného než noviny), avšak pokud se něco na našem technologickém vývoji nezmění, tak jsem si na 99% jist, že na publikování news a zpravodajství obecně se používat určitě nebude.
Myslím, že v IT periodikách je reklama cílená. Myslím tím, že jsem tam nenarazil na reklamu na vložky :-)
Dvakrát dražší? Uff, to už opravdu ne. Mně je to opravdu jedno, jestli tam ta reklama je, nebo není. Když je dobrá, rád se na ni podívám. Když ne, je mi to jedno.
PDA používám od doby, co jsou na trhu. S dnešní Operou Mobile, nebo dokonce Safari je internet opravdu luxusní, jenže co tam číst? Bláboly z živě? Pokrokové názory Jirky Macícha? Aha, už vím: novinky.cz. Jsou nejčtenější, tak budou jistě skvělé. Internet nemá problém v technologii nebo formě, ale v obsahu. Dobré jsou snad jen diskuze - a to jen některé. Viz "kvalitní názory" na novinkách :-))).
I když je to zřejmě jen moje zdání, pořád mám pocit, že na papír se nenapíšou takové bláboly, jako na internet.
Já mám názory ohledně reklamy hodně vyhraněné. Pokud za něco platím, nechci aby mě někdo obtěžoval reklamou. Mám radost, že jsem si danou věc koupil, a jen chci konzumovat obsah, který jsem si zaplatil.
A na druhou stranu naopak, pokud neplatím, nevadí mi decentní reklama (která nebliká, nevyskakuje, neřve (to mě na živě a pctuningu hodně štvalo), a nezatěžuje CPU notebooku pomocí flashe natolik, aby začaly řvát větráčky, atd.). Prostě všeho s mírou...
"jenže co tam číst?"
Ale no tak :), že by si průměrný čtenář Lupy nedokázal na Internetu najít zdroje, které ho budou bavit číst. Co se mi to snažíš namluvit :)? To snad ne. Moje zdroje se mění neustále, teď čtu:
www.lupa.cz
webtrh.cz
www.osel.cz
digiweb.ihned.cz/index.php?p=009600
www.wulffmorgenthaler.com
www.explosm.net/comics/
www.mageo.cz (vtipy)
www.mesec.cz
www.podnikanivusa.com
www.iskrblik.cz
www.podnikatel.cz
www.intraday-trader.com
ihned.cz
Vždyť je tolik blogů, a jiných (třeba i zahraničních zdrojů), to už je skoro nenažranost :).
"mám pocit, že na papír se nenapíšou takové bláboly, jako na internet."
Na papíru se mnohdy všechno tolikrát korigue a upravuje, že je to tak uhlazené, až hlavní myšlenka někam utekla. Web je autentický a pohotový, a v tom je jeho síla. Je bezprostřední.
Extra PC je přechodová záležitost. Taková rychlokvaška. Nemá cenu se jím zabývat. Je to low-endové zboží.
Za ty servery děkuji. Je pravda, že 90% z nich znám, ale zkrátka si neudělám čas je denně navštít a přečíst. Časopis si vezmu do vlaku a čtu a čtu a čtu..... :-)
V současné době vydavatelství financují naprostou většinu nákladů z inzerce. Zisk z předplatného a stánkového prodeje většinou nepokryje ani distribuční a tiskové náklady. Bohužel taková je realita.
Pokud byste třeba takový Chip chtěl bez reklam, tipnul bych si, že při zachování rozsahu článků (tj. o třetinu méně stran - bez reklam), nákladu a prodaných kusů by jedno číslo vyšlo nejméně na 500 Kč a to se obávám, že jsem ještě stále pod cenou (navíc při takové ceně by nutně rapidně klesl prodej). Z té ceny musíte zaplatit nejen tisk (Chip může stát tak 40-60 Kč + případné vklady) a distribuci (cca 5-10 Kč na číslo podle způsobu distribuce), ale především mzdové náklady na redaktory, korektory, grafiky... Zaplatit techniku, prostory, energie. Zaplatit převzaté články, překladatele a další a další náklady.
Další průser u prodeje periodik je mimo jiné ten, že nemáte předem zaručen odběr (vrácené kusy mohou být deset nebo také třicet procent), distribuční společnosti platí až s tříměsíčním zpožděním, potřebujete mít tedy dost velkou rezervu atd.
Někoho z Chipu jsem v diskusi zahlédl, třeba se připojí a mé údaje vyvrátí či potvrdí.
Buďte rád, že reklamy v časopisech (i na webu) existují. Financují provoz mnohem významněji, než by to byli ochotní financovat čtenáři (kromě velmi malého procenta výjimek).