Jak je ošetřené, když se mi mobil vybije a já nemohu ukončit parkování?
A pro mě by byl asi i problém, kdybych po jednání nasedl do auta a odjel a zapomněl ukončit aplikaci. Takže těhle služeb asi nevyužiji a zůstanu u klasického lístečku za oknem.
A jak bude vyřešené parkování cizinců? Jak by se vám líbilo přijet do zahraničí a bez smartphonu s aktivovaným datovým roamingem stahovat nějakou aplikaci, registrovat se a pak se pokoušet zaplatit za parkování? Nebo jak si to představujete bez těch parkovacích automatů? A to jsem pominul fakt, že mi tahle daň přijde dost nesmyslná. :-)
Ta závislost systému na funkčním a nevybitém mobilu by mě taky odrazovala. Nerozumím úplně tomu, jaká je výhoda tohoto systému oproti parkovacímu automatu který by akceptoval platební karty nebo alespoň bankovky (protože to je to, co mě na parkování s primitivními automaty nejvíc štve -- nutnost mít sebou pořád zásobu mincí), tzn. těmi které jsou v leckterých městských nákupních centrech. Navíc nemám úplně potřebu *registrovat se* a párovat své auto s emailovou adresou a telefonem. Nevím, připadá mi to zbytečně překombinované oproti té nejjednodušší možnosti "přijedu, zaplatím, vezmu lístek" na otevřených parkovištích, případně "přijedu, vezmu lístek ... vrátím se, zaplatím" na těch uzavřených.
Automaty v městských nákupních centrech a na ulicích jsou trochu rozdíl. Jak v počtu tak v požadavcích na odolnost jak proti počasí tak proti vandalům, v potřebe konektivity a tak dále. Proto těžko bude každý automat na ulici akceptovat karty.
Možná by zde byl prostor pro bezkontaktní platby, zvláště kdyby mohly být offline. To bude ovšem zase něco pro paranoiky, co nám tvrdí jak stačí aby se k vám někdo v tramvaji přitulil se čtečkou v kapse a hned je pětistovka z vašeho účtu nedohledatelno kde.
Na zapomenuté ukončení parkování v zóně (na ulici) aplikace upozorňuje varovnou SMS po předdefinovaném čase, popřípadě parkování ukončí (například na začátku nezpoplatněného parkování). V případě, že se mobilní telefon vybije nebo je zcizen, je možné parkování ukončit telefonátem na Call Centrum nebo z webového účtu, popřípadě z jakéhokoli jiného telefonu. Oprávněnost takového požadavku je ověřována zadáním bezpečnostního PIN.
Já osobně bych měl asi problém nezapomenout ukončit parkování. Jinak mi 250 registrací jen na Mělník přijde dost. Dotazy:
* stojí parkování více než fyzicky mincemi?
* mohu mít registrováno na sebe více aut?
* může mít více uživatelů registrováno jedno auto?
* mohu mít v mobilu více registrací? Tj. za jedno auto třeba platím já, ale jedno mi platí včetně parkování firma.
* dostanu někde účtenku?
* proč chce registrace tolik údajů? Důležité snad je jen to, jestli je za dané auto/spz je zaplaceno. Tu registraci určitě v tomto rozsahu nepodstoupím a jestli bude app vyžadovat moc práv, tak také ne. Nebo si údaje vymyslím, vadí mi to z principu, z jednoduché anonymní akce zase děláte lov osobních dat.
Náměty:
* rozhodně nebudu pouštět gps nebo opisovat kódy ze závor, to tam nemůže být NFC? Přiložím a hotovo. Na každém parkovišti bych uvítal i QR kód, který mi nastaví správně místo/zónu (koneckonců možná by tím šly pořešit i ty kódy u závor).
Taky mi to příjde složité , když už platba přes mobil tak ať na lístku co si u závory uškubnu je QR kód který když proženu přes mobil (musí mít aspoň data) tak mi napíše kolik zaplatit a případně mi to strhne z účtu ..ale i tak je jednodušší zaplatit než velzu do auta a so 15ti minut vyjet , popřípadě obohatit závoru o bezkontaktní terminál a po přiložení lístku líznout kartu (jako na slovinských dálnicách třeba)
Parkování pomocí systému Pango nestojí ve srovnání s platbou hotovými penězi nic navíc. Systém nepoužívá pro platby prémiové SMS ani telefonní účet klienta. Platební kanál je zcela oddělen od komunikačního.
Systém Pango nabízí dva typy účtů, soukromý a firemní. V soukromém účtu můžete mít zaregistrováno až deset uživatelů (například členů rodiny) a deset vozidel. Při parkování lze libovolně kombinovat řidiče a vozidla. U firemního účtu je počet uživatelů a vozidel neomezený, kombinaci nastavuje administrátor účtu. Administrátor současně nastavuje pravidla, kdy je parkování firemní a kdy soukromé (parkoviště, čas, konkrétní vozidlo).
Zkrácený daňový doklad (účtenka) je generován po ukončení kalendářního měsíce a lze jej stáhnout ve formě pdf z účtu.
Protože společnost Pango Parking Czech, s.r.o. v podstatě v průběhu měsíce údaje každého ze svých klientů úvěruje (platby jsou realizovány jednou měsíčně), je třeba mít k dispozici kontaktní údaje pro řešení nestandardních situací. Osobní data Pango Parking Czech, s.r.o. „neloví“, což jasně prokázala kontrola Úřadu pro ochranu osobních údajů, kterou společnost prošla před nedávnem.
je to vlastně jen pro domácí a možná jen pro majitele tel. čísla. Počet lidi s připojením k netu, mít ten pravý systém v telefonu, registrace, to je tak pro pár domácích. Prémiové SMS jsou k ničemu pokud jsou zablokované, typicky na mnoha firemních mobilech. Kde dostanu daňový doklad? Lístečky a automaty musí zůstat.
Přesně tak. Platba standardní platební kartou v automatu je nejjednodušší služba, kterou očekávám. Vše jako registrace, telefon, hotovost ve správných mincích, zatížení telefonního účtu něčím jiným než telefonem nebo deponování peněz na nebankovní peněžence jsou komplikace, o které nestojím.
V uvodu clanku jeste chybi zminka o moznosti placeni platebni kartou pomoci libovolneho chytreho telefonu (www.mpla.cz), ktera zrovna v Palladiu funguje taky. Bez hotovosti a bez nutnosti registrace. Proste takovy virtualni platebni automat napojeny na parkovaci system. Jsou tam na schodistich do garazi vylepene plakaty s QR kody. Pouzivam to, ucet mi prijde obratem do mailu v PDF.
Na Melniku jsou vysledky zatim dost rozporuplne :
http://www.isoutok.cz/inpage/kolik-stalo-dopravni-znaceni-systemu-parkovani-na-melniku/
http://www.isoutok.cz/inpage/kolik-penez-prineslo-melniku-pango-11-937-korun/