Nebylo by finančně,tedy ekonomicky jednodušší pro všechny stanice České i Slovenské koupit práva i pro druhé území?,zajisté bude pokles sledovanosti,většina reklam je podobná,vyrobku je jedno jestli se prodává na určitém území-naopak je to prospěch,je tu prosím někdo fundovaný a může to shrnout?,o tom ,že tv jsou navzájem propojeny nemá ani cenu mluvit!
Já se necítím býti někým extra fundovaným, spíše jsem přes techniku, ale asi takhle: problém není v právech. Práva jsou velmi cennou komoditou a výkup pro více území obvykle neznamená slevu. Pokud tedy nejste RTL nebo Sky. Na takový nákup práv ani české ani slovenské komerční televize prostě nemají.
Teď jsem dlouho přemýšlel, jak to podat, abych se zase někoho nedotkl. Hlavní "kanály" komerček se totiž chytily do hezké prekérky. Několik let si budovaly image televize "nenáročného diváka" a tvrdilly nám, že si divák přímo žádá vlastní tvorbu. Ale když tu jsou takové kanály sestavené jen z vlastní tvorby, sledovanost se pohybuje kolem jednoho procenta.
Oni si vysnili jihoamerický model, papundeklové odpady narvané reklamami až do povoleného limitu. Jenže "nenáročný" divák je vskutku nenáročný. Někteří zadavatelé reklamy již zjistli, že jsou vlastně sponzory těchto televizí, protože následná kapitalizace vysílané reklamy je 0,0, nic. Účelem reklamy je donutit diváka ke koupi. Na tyhle diváky zabírají jen reklamy ze super/hyper. A počet takových reklam není nekonečný. U ostatních-třeba automobilky nebo kosmetika začínají zahraniční matky víc a víc počítat jestli se jim taková reklama vyplatí. Teď prošla médii kupříkladu zpráva, že PepsiCo chce celý svůj byznys v centrální Evropě prodat. Nejdříve masívní reklama, teď skoro žádná reklama. Všude je vidět konkurenční Coca-Cola.
A komerčky jsou teď v takzvaném "Barčákově kolečku". Pro větší příjem z reklamy budou potřebovat změnit schéma, aby přitáhly jiné diváky než ty "nenáročné" Ale na to je potřeba vykoupit práva. Ale nenároční diváci si už na svá šidítka zvykli a na nic jiného koukat nebudou. Viz pokus Novy se seriálem Mrtvý bod. A jiní diváci zase nebudou koukat na šidítka. Tak jak z toho ven?
Howgh.
Když dám jen na pocity, nechápu zprávy, že se neustále zvyšuje počet miliard plynoucích do reklamy a výše uvedená informace, že některé velké firmy se z našeho reklamního trhu stahují. Další pocit mi říká, že se asi kalkuluje s goeblsovským : "tisíckrát opakovaná lež se stává pravdou". Asi nejsem tím správným konzumentem reklamy, protože pokud jí vnímám, tak jako mini příběh, který mne zaujme, nebo ne. Pokud na konci reklamy není zopakován inzerent, i když mne reklama zaujme, nevím co a kam si to mám jít koupit. Trochu mne děsí úvahy inzerentů, že častým opakováním stejné reklamy se její účinnost adekvátně zvýší a tak během jednoho pořadu se v každém reklamním bloku objeví totožná reklama víckrát, dohromady třeba až 8 až 10 x.
Výše peněz plynoucích do reklamy se zvyšuje proto, že s každým novým reklamním obdobím stoupá cena reklamního bloku. Ubývá totiž zadavatelů ochotných dotovat televize, jak psáno výše.
Stran PepsiCo jsem jen zahlédl titulek v servisu ihned.cz, ale článek teď jaksi již není k dohledání, přitom to bylo těsně před Velikonocemi.