GPRS umožňuje využívat maximální přenosovou kapacitu pro více služeb současně s různými prioritami. Paušál za službu, která je poskytována v době jinak nevyužívanou službami s vyššími prioritami (hovory, zpoplatňovanými podle času), je smysluplná. Poskytovaná přenosová rychlost pro datový přenos ovšem není garantována a v době velkého zatížení může být, jak je uváděno v článku, po určitou dobu i nulová.
U dial-up je možnost využití přenosových prostředků v určitém časovém úseku pouze jednou službou. Přenosová rychlost je garantována po celou dobu připojení. Proto zde paušál pro Internet a zpoplatňování telefonních hovorů podle času a pásma nedává smysl.
Je proto nevhodné uvádět neochotu provozovatele po zavedení paušálu u dial-up a dávat to do kontrastu se zavedením paušálu u GPRS.
Vaše tvrzení je ze třetiny pravda a ze dvou třetin lež.
a) Kroucena dvoulinka, ktera vede do bytu je jen moje a mel by ji pokryvat pausal.
b) Na ustredne se provoz sdruzuje, tam je Vase tvrzeni pravdive.
c) V okamziku, kdy na modemu poskytovatele prechazi provoz do IP siti, je to zalezitost poskytovatele pripojeni. Ten ovsem muze na smerovacich plynule menit kapacitu spojeni z vasi IP adresy, takze technicky muze - uplne stejne jako v pripade GPRS u Eurotelu - za pausal bez garanci rychlosti prodavat nevyuzitou kapacitu.
ad. b) Lze resit automatickym odpojovanim po urcite dobe / dostatecnym dimenzovanim site.
a) Kroucená dvoulinka není Vaše ani fyzicky ani jinak, protože slouží někdy i tomu, kdo Vás volá. A tam je problém, že ztráty sítě, tedy její kvalita,se zvětšuje Vaší nedostupností když byste visel na Internetu za paušál.
c) hovořím o úseku pevné linky k Vašemu modemu, kde nevyužití rychlosti je záležitost poskytovatele služby , nikoliv ČTc
Velmi přesné a výstižné. Zavedení Internetu za paušál by zvýšilo nedostupnost uživatele pro hlasové služby. Tím by CTc přicházel o peníze za nespojené příchozí hovory, protože je nedokáže oznámit uživateli připojenému k Internetu. Takže ten, kdo u CTc zůstává jen kvůli Internetu, může klidně přejít k mobilním operátorům, protože žádné levné připojení u CTc nikdy nebude. Navíc se zbaví se nebezpečí nechtěného přepojení modemu do ciziny a astronomické výše svého účtu. Dial-up je dneska prostě nesmysl.
Prenosova rychlost dial-upu NENI garantovana. Napriklad ja se diky kvalite sve linky pripojuji modemem 56K na 33K6 max. Overeno i pripojenim jineho pocitace s jinym modemem, ktery na me lince dosahl stejnych vysledku. Telecom tvrdi, ze linka je v poradku a ma prislusne parametry.
Asi si trochu nerozumíme. Moje tvrzení o garanci rychlosti na dial-upu bylo myšleno tak, že tuto proměnnou rychlost v průběhu přenosu neovlivňuje linka, ale jiná část řetězce mezi vysílačem a přijímačem dat. Že tedy, pokud není využita přenosová rychlost, to není vinou této linky. Nebo to vidíte jinak?
Ta linka urcite odpovidajici parametry nema, protoze kdyby mela, pripoji se modem na plne rychlosti. Rychlost neni garantovana ovsem ani pri pripojeni plnou rychlosti, protoze to, ze mate pripoj 56kb/s neznamena, ze Vam data potecou touto rychlosti, ale maximalne touto rychlosti.
Telecom ve smlouve s koncovym ucastnikem v podstate neruci ani za to, ze po te lince pujde srozumitelne telefonovat. Kdyz technik telecomu rekne, ze ma parametry, ktere ma mit, tak co mam delat? Nemuzu to hnat vys, nebot neexistuje neco, co mi telecom slibil a ted to neplni.
Neni pravda. Existuji zavazne normy, ktere musi telefoni pripojka splnovat. Ty parametry samozrejme ve smlouve uvedeny nejsou. Ovsem aby jste si mohl stezovat, bylo by potreba mit v ruce nejaky protokol z mereni te linky, coz asi nebude tak jednoduche.
Telecom u standartní linky garantuje přenosovou rychlost 9,6kbit/s, takže jestli Vám to běhá 33,6kbit tak to splňuje dané parametry. Jinak 56 kbit Vám to nikdy běhat nebude, protože na ústřednách Telecomu jde datový tok přes převodníky, které omezí rychlost asi na 48-50,6kbit/s.
To ne nesmysl.
Měl jsem oficiálně naměřeno přímo od tele-com propustnost linky 0,3-1 kbps (slovy nula celá tři až jeden jediný kilobajt za fteřinu) - teprve po roce měření a dohadování mně slavně vypojili z PCMky ale po dalších dvou letech korespondence a reklamování jsem nikdy nic nevyreklamoval. A to jsem si korespondoval z ČTU, SOS, Mlynářem, reklamací reklamace CT, úřadem kdejakým - pro dial-up NEEXISTUJE žádná garance kvality linky, a to dokonce ani když jsem platil za tzv. komutované služby pašál 600 (slov šest set) korun měsíčně.
No, ja si pamatuju ten letak kdyz mi Telecom nabizel tarif Home-Internet - a tam se psalo, ze jedna z vyhod tohoto tarifu je, ze mi Telecom garantuje, ze moje linka bude zpusobila pro pouziti modemu s rychlosti nejmene 33.6kbps, zatimco s jinymi tarify jsou mi ochotni zarucit nejvyse 9.6kbps. A kdyz jsem ho pak objednal, tak mi k tomu dali bezplatne cislo, na ktere se dalo dovolat a linkovou rychlost zmerit ...