To vedi vsichni krome vetsinoveho divaka TV Nova. Technologii medialni manipulace nic (nebo velmi malo) netusici verejnosti totiz Nova zvlada naprosto dokonale. A zabira to pomerne dobre i na docela vzdelane lidi, protoze proste jine informace nemaji (ani na CT nebo v tisku nikdo objektivni realitu kolem digitalizace moc nepopisuje). Zrovna tuhle mi rikala byvala spoluzacka z gymnazia, proc vsichni nadavaji na Novu, ze videla ve zpravach jak rika digitalizaci sve ANO a ze na dukaz toho stahla kasacni stiznost :-). Tak jsem ji musel vysvetlit, ze abych podaval stiznost proti rozhodnuti soudu, v muj vlastni prospech by podal jen uplny pitomec. Bylo ji to hned jasne, ale mam za to, ze stin podzreni, ze uplne objektivni nejsem a ta Nova by to prece jinak nerikala, precejen zustal ;-).
Co mne ale skutecne uprimne rozesmalo bylo konstatovani pana Novacka, ktery klasifikoval skutecnost ze lide se divaji na televizi o 12 procent mene nez drive jako hrozivou. A pokud toto tempo bude pokracovat, ze si nedej boze najdou jine formy komunikace :-))) ten vyrok si zaslouzi zaramovat pro svoji neskutecnou hloupost, z jakehokoliv jineho nez ciste ekonomickeho uhlu pohledu.
Take vam takto vyznivaji vyroky reditele TV NOVA ?? Me tedy ano. Kdykoliv nekdo prijde s navrhem jak efektivne a rychle umoznit odstraneni zaby na prameni (rozumej tv nova) a vpusteni cerstve konkurence do tohoto trhu, nova si okamzite posteskne na to ze se "moc specha" - vzdy v tom vidim zoufalou snahu ziskat cas na to aby se uplatky a lobbovanim pozitivni vyvoj pro sirokou programovou nabidku zahral do autu.
Vypnu zvuk, zapnu EPG a podívám se na další program, případně přepnu nebo si odskočím. Zásadní právě je, že vypnu zvuk a z reklamy bez zvuku je ve většině případů naprosto nesmyslná věc, která má minimální účinek. Teď z poslední doby si vzpomínám třeba, jak nějakej chlap skočí z okna, dlažba se pod ním prohne, ale na co to je reklama, to opravdu netuším.
Taková možnost tam samozřejmě být mohla. Ale co se stane, když ten zvyk vypnete? Díváte se dál, věnujete se něčemu jinému nebo jdete pryč? Nějakou kolonku si snad vyberete :-).
V anketě schází možnost "Vypnu zvuk", to umím už dokonale, zvládám to do půl sekundy. A můžu zodpovědně říct, že pokud se někdo zmíní o nějaký reklamě, já vůbec netuším nic o její existenci.