Tak pokud je vlastníkem té značky výrobce, tak si může rozhodovat, kdo a jak ji používá. Takže pokud mu je to jedno nebo je to dokonec pro něho prospěšné, tak toho, kdo to užívá, samozřejmě žalovat nebude nebo mu to dokonce smluvně povolí.
Hmmm, to ja taky prodávajícímu smluvně povolím, že mi nemusí dávat fakturu. A kdyby došlo na lámání chleba, ak se říká, bude mu moje povolení prd platné.
Takže je to přesně opačně, pokud vlastník značky nezakáže či neupraví způsob používání značky ostatními subjekty, je jim všechno dovoleno. Jen opravdové zrůdy prosazují zákony v duchu "co není povoleno je zakázáno".
Mimochodem i u nás je povoleno negativní reklama, ač nikdo nemá odvahu se do toho pustit. Čož potvrzuje, že využívání cizích značek a obchodních jmen pro svůj vlastní prospěch bez svolení vlastníka značky je povoleno:
"Už víte, že firma Adidas vyrábí boty ve stejné továrně, na stejných strojích, a se stejnými šičkami, které šijí aušuš pro čínské tržnice?"