Vlákno názorů k článku Kontraproduktivní reklama od jan chavel - stejne je to cesta do pekel a to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 10. 2003 2:45

    jan chavel (neregistrovaný)
    stejne je to cesta do pekel a to zasluhou obou stran!
    jak zastancu tak i odpurcu reklam a instalace blokovace reklamy je jen prilevani benzinu do ohne.

    lide co si nainstalovali nakej blokovac reklam/flashe si tedko mnou ruce jak to vsem nandali.
    neuvedomujou si, ze flashe/nestandardni formaty se objevili prave proto, ze poklesla sledovanost tech standardnich a slusnych banneru.
    co myslite, ze asi bude dalsi krok od ICP ?
    ze to proste vzdaj ?
    ale kdepak, bude to horsi.
    zacne se dit treba to, co se deje u doktoru. proste najednou vetsina z nas dostava naordinovano leky od urcitych vyrobcu, ale uz ne od jejich konkurence.

    tohle se klidne muze zacit dit i na Internetu.
    najednou nebude reklama krasne viditelna a jasne ohranicena, ale nenapadne se vplizi do clanku.

    Hollywood tohle pouziva leta (vklada reklamu do filmu, bez toho zeby oznacoval, ze to je reklama).
    I nektere papirove noviny a casopisy to uz klidne delaji.

    a clovek nemuze bejt expert na vsechno. tak jako laik tezko posoudi, jestli mu lekar skutecne naordinoval ten nejvyhodnejsi lek, tak i vy Internetovy experti a genialni individuality muzete bejt nenapadne manipulovani.
    I kdyz si to samy nepriznate, staci se podivat do historie a hned uvidite kolik genialnich vedcu bylo zmanipulovano.

    Vsimnete si, ze uz ted a tady na Lupe, kdyz se objevi srovnani nekolika poskytovatelu, ze se v diskusi VZDYCKY objevi podezreni ze zaujatosti, a z toho ze na nekoho zapomeli.

    Nechci tady sirit poplasne famy nebo nekoho pomlouvat, na 99.99% to zatim od Lupy neni vedomy tah (pevne doufam:-), je to pravdepodobne jen dusledek malych odmen za clanek (a za to muzou samozrejme ctenari, protoze neklikaj na bannery).

    A tak kdo zaruci, ze prave strategie vkladani neoznacne reklamy do clanku nebude dalsi krok v boji o preziti ICP ? Strategie placeni za dobre clanky selhala, pokud selhaji i nestandardni a agresivni banery, tak verte tomu, ze ICP to nevzdaji, ale naopak pritvrdi.

    Pro mne osobne je jedinou cestou placeni za obsah. Ja osobne sem ochoten platit, uz ted platim za ruzne Internetove sluzby kolem 11tisic mesicne, ale chapu, ze jsem vyjimka.

    Nebojim se, ze to bude konec myslenky free (v obou vyznamech:-) Internetu.
    Svobodne sireni myslenek na Internetu bylo vzdy spojeno s diskusnimi skupinami. At uz to bylo Fido, Usenet, Slashdot nebo servery jako Mamedia pripadne vic specializovane diskuzni servery, zustane to s nami i nadale.
    Co si budem zastirat i na Lupu vetsina z nas chodi hlavne kvuli komentarum od moudrych lidi, kteri je tam pisou naprosto zdarma v diskusich:-)

    Predstavte si kdybychom se proste vsichni tady slozili rekneme tak 100-200 mesicne a zaplatili bychom si poradne clanky treba o nakem pravnim problemu na Internetu.
    Kazdeho z nas by to vyslo lacineji nez kdyby mel sam vysolit 10tisic pravnikovy.

    Tohle je podle mne model jak by to melo fungovat do budoucna. Platici komunity s totalnim feedbackem.

    Permanentni valka mezi zakaznikem, ctenarem, kterej premejsli jak okrast poskytovatele a snizit mu penize z reklamy a poskytovaletem, kterej porad premejsli jak zajistit aby to tem, co aktivne blokuji reklamu co nejvic ztizil (a pochopitelne tim mnohem vic skodi ostatnim) je cesta do pekel.
  • 14. 10. 2003 9:09

    Eso (neregistrovaný)
    tohle se klidne muze zacit dit i na Internetu. najednou nebude reklama krasne viditelna a jasne ohranicena, ale nenapadne se vplizi do clanku.

    Ale s tím je přece nutné počítat vždycky - nejenom, že to může být reklama, ale že to je třeba lež nebo polopravda - není možné automaticky věřit jakémukoli článku, ať je kdekoli.

    A z vašeho příspěvku se zdá, jako že se domníváte, že na internetu se to neděje? :-O Vtip?
  • 14. 10. 2003 11:08

    Roj (neregistrovaný)
    lide co si nainstalovali nakej blokovac reklam/flashe si tedko mnou ruce jak to vsem nandali. neuvedomujou si, ze flashe/nestandardni formaty se objevili prave proto, ze poklesla sledovanost tech standardnich a slusnych banneru. Nesmysl. Lidi zacali filtrovat reklamu az pote, co se objevily blikaci, trikove a flashove paskvily. Obycejny banner nikoho nedonuti, aby si neco instaloval.
  • 14. 10. 2003 12:02

    hx (neregistrovaný)
    To neni pravda, co si tak vzpominam, vse zacalo prave blokovanim "obyc." banneru...neni to tak davno (nebo je ? rychle nam to utika :o) Staci se prece podivat do historie verzi jednotlivych zavedenejsich programu.
  • 14. 10. 2003 12:12

    Roj (neregistrovaný)
    Jde o to, cemu rikate obycejny baner. Jestli i animovany gif, pak mate pravdu.
  • 14. 10. 2003 18:38

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    No, ja to tak proste nevidim. To, jestli je informace nalezena na Internetu (a nejen na Internetu!) duveryhodna nebo manipulativni musim posuzovat i dneska. To, jestli se zmeni jejich pomer je zmena pouze kvalitativni, nikoli kvantitativni.

    To, co vy nazivate valka, ja nazyvam evoluce. Nekteri vydavatele se domnivaji, ze se jejich server muze uzivit (agresivnejsi) reklamou - a tak vymysli jak ji tam narvat vic. Uzivatele si zase mysli, ze je ta informace obtezuje - a tak reklamu blokuji - i kdyz si uvedomuji, ze ta je zdeojem prijmu pro zdroj jejich informaci. No a bud' to jeden vydavatel prezene a uzivatele mu utecou jinam, kde budou informace sehnatelne s mensim objemem reklam. Nebo to prezene hodne zdroju infomraci - uzivatele zacnou masivne blokovat, zjisti to zadavatele reklamy a reklamu jako neucinou prestanou zadavat - a takove zdroje informaci vyhynou. Uzivatele se prestehuji tam, kde ty informace sezenou bez premiry reklam. A pokdu uz takovych zdroju nebude ? Bud' nikomu nebudou schazet - a pak se nic nedeje, nebo nekomu shanet budou - a pak se casem zase objevi nekdo, kdo je poskytovat zacne - s reklamama, nebo bez reklam.

    Je omylem stavet uvahy na premise, ze musi prezit ZROVNA Lupa, Mobil, ISDN a ja nevim jake servery. Prezit musi informacni infrastruktura (schopnost prenaset data) nikoli konkretni zdroje. Pokud bude DOSTATECNY zajem, zdroje, i kdyby nejakou fluktulaci zanikly, vzdy vzniknou znovu.

  • 15. 10. 2003 6:17

    jan chavel (neregistrovaný)
    > Prezit musi informacni infrastruktura (schopnost prenaset data) nikoli konkretni zdroje.

    jak to myslite ?
    prece pokud nepreziji na siti zdroje tak je vam ta infrastruktura nanic.
    proste lide zacnou totalne ignorovat reklamu a teda zaniknou veskere servery ktere zivi reklama.
    infrastruktura a dohled nad ni je pekne draha zalezitost a troufam si tvrdit, ze pokud nebudou existovat ICP, tak spousta ISP co je zivi jejich hostingove centra zanikne a tim padem zanikne i cast te infrastruktury.

    jedine stesti Internetu je v tom, ze on nestoji jen na ICP, veci jako P2P nebo B2B/B2C tady budou i nadale. Ovsem naklady jenz ted defacto plati reklama se prenesou na koncove zakazniky a vse zdrazi a v konecnem dusledku si hodne lidi sakra rozmysli jestli ma platit 24/7 linku nebo jen dialup. Jak sem uz rikal, jednoznacne cast infrastruktury zanikne. Nedokazu ted posoudit jak velka, mozna vetsina, mozna jen nekolik malo procent.
    Nemluve o nebezpeci dominoveho efektu (burza). Vsichni si pamatujeme, jak muze infrastrukturu ohrozit par pohybu u telco operatoru, pak spatnych prognoz ohledne ziskovosti businessu na Internetu atd...
    Rozhodne likvidaci ICP se infrastruktura a duvera investoru neposili!

    Jasne ze se nato da koukat jako na evoluci:-)
    Treba pak kdyz nebudou ICP, tak stoupne produktivita prace (hlavne na uradech:-).
    Koneckoncu sem psal, ze i mne osobne by asi vic vyhovovalo placeni za obsah.
    Ale ja se ve sve prispevku hlavne zamyslel nad stavajicim modelem fungovani ICP a ten proste pomalu ale jiste kraci do pekel, mozna se zachrani, mozna ne, vse zavisi na procentu lidi blokujicich reklamu. Na procentu KINGU, kteri to proste tem zlodejskym ICP nandavaj a pritom si vlastne vubec neuvedomuji priciny ani dusledky.
    Na druhou stranu, mozna jim krivdim, a vsichni jsou bojovnici za pokrok a vsichni chteji aby ICP ve stavajici podobe uz odeslo do horoucich pekel a konecne i oni mohli za kazdou informaci platit:-)

    > Bud' nikomu nebudou schazet - a pak se nic nedeje, nebo nekomu shanet budou - a pak se casem zase objevi nekdo, kdo je poskytovat zacne - s reklamama, nebo bez reklam.

    tohle je prave ten zasadni argument, ve kterem se lisime.
    urcite i vam na Internetu neco schazi, urcita nova sluzba co by se hodila, nebo vylepseni stavajici (profesionalnejsi uroven) a nikdo ji neposkytuje prave proto, ze by se nezaplatila.
    Z fleku tady muzu napsat celou stranku A4 sluzeb, ktere by byli podle mne velice uzitecne, ale holt Internet je zadara a tak nikdo nechce riskovat a do realizace nepude. Kdyby Internet byl ciste komercni siti, a lide si zvykli za vse platit, tak by uz tyto sluzby davno existovali.
    A prave proto nesdilim Vas optimizmus.
    Kolik open source projektu proste po 2-3 letech skoncilo i kdyz je nepopiratelne, ze byli a jsou uzitecne a maji velky pocet uzivatelu ? Vetsinou kdyz byli dodelane tak z 80%, autorovy to proste stacilo a ztratil motivaci.
    A dalsi zoufalec coby povstal, prevzal zdrojaky a pokracoval v praci se uz nenasel.
    Mam rad open source a tlacim ho vsude kam prijdu, ale taky sem realista a vim, ze kdyz nejsou penize, tak se jakejkoliv projekt pohybuje na velice tenkem lane a je jen otazkou casu kdy padne.
    A cim originalnejsi a min populisticky projekt, tim je mensi skupina nadsencu kolem nej a tim je mensi sance, ze nekdo projekt znova pozvedne.
    Ano servery o sexualnich praktikach nezaniknou ani se zanikem reklamy.
    Ale treba server o hudbe Aborgincu, pokud se celkove zvednou poplatky, tak asi existovat nebude.
    Opet ostrouhaj ti mali:-(

    No uvidime, treba nakonec ten pocet KINGU nikdy nepresahne urcite procento a tohle vse jsou jen blbe keci.
  • 15. 10. 2003 6:52

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Myslim, ze zakladnim problemem vasi uvahy je to, ze to co vy vnimate jako zanik, jini mohou vnimat jako zmenu.
  • 15. 10. 2003 11:32

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    POKUD prezije infrastruktura A ZAJEM o zdroje, pak zdroje znovu a rychle vzniknou, i kdyby nahodou z jakehokoliv duvodu pred tim zanikly. A mate pravdu, v tomhle se skutecne zazsadne lisime, pokud vy si to nemyslite.

    Zajem je prazdny pojem. Zadarmo ma prakticky kazdy zajem prakticky o vsechno. To co je relevantni je "dostatecny zajem" - pricemz "velikost" je merena tim, co jsem ochoten za takovou sluzbu dat - a nemusi jit jen o penize) a tim, zda to za takovych podminek chce nekdo delat. Pokud sice zajem je, ale jen takovy, ze to za tech podminek delat nechce, pak proste neni zajem dostatecny (neni takovy, aby se prizpusobil pozadovanemu). Jestli zanikne server s hudbou Aborigincu, je to jen proto, ze skupina jeho uzivatelu nema o takovou hudbu (z tohoto zdroje) takovy zajem, aby byla ochotna dat dost na udrzeni jeho provozu. Jinymi slovy - neni dostatecny zajem. Ano, zdroje dat, o ktere neni zajem zaniknou a nebude to tragedie - alespon ne velka. Nesmesujte zanik serveru poskytujiciho hudbu Aborigincu se zanikem one kultury nebo jejich hudby jako takove. Kdyz uz se nemuzeme dohodnout na tom, ze zdroje dat o ktere je zajem vzniknou (me to sice pripada jako zcela samozrejme a zakonite, ale je mozne, ze jsem neco prehledl), snad se dohodneme alespon na tomhle ...

  • 16. 10. 2003 6:56

    jan chavel (neregistrovaný)
    > Nesmesujte zanik serveru poskytujiciho hudbu Aborigincu se zanikem one kultury nebo jejich hudby jako takove.

    trochu si pichnu, Aborginci (resp. jeden jejich specialni kmen, jehoz jmeno si uz nepamatuju - vim jen ze jeho samani delali otisky na skaly) pokud jsou me zpravy pravdive uz zanikli, celej kmen vymrel/byl "zcivilizovan" a posledni saman nemel komu predat kulturu dal...
    nemuzou teda vytvaret nove hodnoty a jestli jejich kultura zustane v povedomi verejnosti tak to stoji a pada s tim, jak se rozsiri zlomky nahravek,clanku,fotek co po nich zustali.
    pokud by zmizeli odkazy na tyto zlomky na Internetu, tak sance ze dalsi generace na tuto kulturu narazi a dovi se o nich neco vyrazne poklesne.

    matne si vybavuju hodiny filozofie o evoluci a tenkrat profesor definoval evoluci jako pohyb od mene rozvinutych k vice rozvinutym formam. Vice rozvinutou formu definoval tak, ze obsahuje vsechny prvky obsazene v nizsi forme. Nevim nakolik korektni to je definice, ale pokud ji pouziju, tak proces kdy mizi male komunity,kdy o nich mizi odkazy v google, a celkove klesa diverzita, podle uvedene definice NENI EVOLUCI.
  • 16. 10. 2003 7:22

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Z ceho soudite, ze diverzita klesa?

    Kdyby se mela zachovat kazda pisen, co kdy vznikla, tak nemame dost lidi na cele planete, pokud by si kazdy mel pamatovat deset pisni. Je prece logicke, ze veci vznikaji a zanikaji. Nemuze prezit vse. Dokonce jedna z definic evoluce zahrnuje prave onen prirodni vyber, ktery umozni prezit jen tem nejlepe prizpusobenym.
  • 23. 10. 2003 1:49

    Edmir Dizdarevič (neregistrovaný)
    Možná cesta by třeba byla snížit objem reklamy a zvýšit cenu. Co je mi platné, že za 300 Kč dostanu 1000 zobrazení banneru, když to osloví 50 lidí. To raději mít jediný banner na stránce (=méně reklamy, která lidi otravuje a zároveň větší pozornost lidí), který sice bude dražší, ale když vezmu v potaz kolik lidí osloví, tak to výjde stejně. Dnes to jde opačnou cestou - namrskat na stránku 5 bannerů, nějaká ten button a okna a pak to dopadá, jak to dopadá. Pro inzerenty jsou to většinou vyhozené peníze a vlastníci stránek musí poslouchat že lidi reklama otravuje. Nemluvě o tom, že kdyby stránky nebyly tak přeplácané, tak nemusí být bannery tak "bláznivé", aby zaujaly.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).