takových webů je venku spousta, používají postupy převzaté z porno průmyslu (vzájemné propojení desítek téměř stejných stránek) a obsahem je vždy sbírka 5 - 30 fotografií na nějaké bulvárnější téma: nejhezčí cosplay dívky, největší chyby ve filmech, nejbizarnější tetování, nejvtipnější to či ono... texty se podobně jako na tomto webu omezuje většinou jen na nadpis
V článku zcela chybí pozadí celé události. Původně totiž super.cz spolupracoval s vydavatelstvím Stratosféra (Spy), teď je zahodil a spolupracuje s Borgis (Právo). Díky spolupráci získával super.cz obsah, který ale po ukončení spolupráce nemohl použít. Proto se celý starý obsah zahodil (přestaly fungovat i adresy) a rozjel to celé odznovu.
Archív stávajícího super.cz je udělaný trošku dozadu aby tam něco při startu bylo, první článek je datován 1. listopadu 2010 (původní super.cz začal v roce 2008!), viz http://www.super.cz/archiv/32
Takže mi někdo vysvětlete, jak je možné, že starý super.cz, nabušený obsahem, je na tom najednou hůř, než "prázdný" nový super.cz. Jen si vzpomeňte co tam bylo článků, kolik silných odkazů na celebrity, celé to bylo kvalitně udělané s mnoha vnitřními odkazy. Z hlediska SEO poměrně kvalitně udělané. To musel být long-tail! Jeden z posledních článků na web.archive.org je http://www.super.cz/bulvar/co-se-kde-sustne/32823-oslavy-prahy-se-adrenalinu-na-naplavce-nedockaji-hrozi-povoden.html všimněte si ID článku 32823!
A Seznam se nám snaží statistikami nakukat, že po přepnutí na novou "hubenou" verzi (staré adresy přestaly fungovat) nedošlo k žádnému propadu, ale dokonce k výraznému růstu!
To je podle mě naprostý nesmysl. Aby nový web s pár stovkami článků ihned předstihl ten starý s desetitisíci články, diskusemi a dalším doprovodným obsahem? To jsem nikdy nezažil a zdráhám se tomu věřit.
ps. češtinářská hlídka: "kulturních typech", (v obrázku) "jak se vyvýjí"! HRŮZA to číst!
Já tomu nemůžu uvěřit. Všechny staré adresy vrací 404, musel tam být výpadek z vyhledávačů, u takového webu musí být obrovský long tail a tedy výrazný propad statistik. Kde to je? Jak to mohlo pár set článku spravit? Tohle nebyl jen redesign, je to v podstatě kompletně nový a výrazně menší web na staré adrese.
Prostě těm číslům nevěřím. To není normální.
A jste si opravdu jistý, že právě u bulváru mají ty staré články a vyhledávače až tak velký význam? Netvrdím, že není jejich význam žádný, docela bych si ale troufal odhadnout, že to bude několikanásobně menší procento než u odborného webu či alespoň "normálního zpravodajství".
Vezměte si třeba iDnes - sám je čtu a odhadem přes 90% článků čtu z jejich homepage či odkazy přímo v nich, případů, kdy na idnes skončím po hledání z googlu je fakt minimum. Naopak ale třeba u Technet či Mobil ze stejné stáje bude u mě přístupů přes vyhledávač aspoň třetina. No a teď si vezměte typického čtenáře Super - použije ten vyhledávač vůbec někdy???
ahoj, možná že ta změna designu je pro to rozklíčování důvodů růstu trochu zavádějící. Osobně bych si spíš tipnul, že začali mnohem lépe a racionálněji pracovat s titulky na HP. Pokud by platila teze, že většina návštěvnosti pochází z HP, pak je to to nejednoduší možné vysvětlení.
Vliv dalších kroků by pak nemusel být zásadní, ale asi by ho šlo z veřejných čísel odhadnout taky. Zajímavé by bylo třeba porovnat poměr mezi RU a PV a to na trendové křivce.
Nedělal jsme to, takže nevím, tipoval bych, že by tam nějaká zlepšení také mohla být, ale jejich rozsah by byl vidět až z toho grafu.
Až budu mít chvilku času, můžu udělat nějakou analýzu z veřejných čísel do blogu. Ale tipoval bych, že to bude tak jak jsem napsal.
PR: "dáváme velký prostor velkým fotografiím"
obrázku o šířce 538 pixelů někdo říká "velké"?
Osobně za velký obrázek považuju tak 1200+ pixelů, s přimhouřenými očima možná i 1000 pixelů.
Chápu, že chtěli dát spíš velký prostor reklamě, ale PR by mělo mít ve svých výrocích aspoň základní sebereflexi.
je to stejne jako u novinek pri zavedeni noveho dyzajnu a zmeny diskuze, kdyz tvrdili ze naopak meli vetsi navstevnost, ale ja uz tam nebrouzdal jako driv, jen vybrane zpravy na homepage, ten starsi dyzajn jako ted ma uz idnes a dalsi servry se mi vic libil, od nasazeni noveho dyzajnu/menu na novinkach, je treba se porad vracet zpet a nejde preskocit hned na nejakou jinou kategorii.
co chvalim na super, jsem tam nechodil, ale ze zrusili diskuze, tam vypadalo jako na dvore u skoly plne teenageru s nekolika tisici naprosto prazdnych komentaru, ale zavedeni diskuzi nekde jinde si myslim neprosadi a je to jen takova docasna pomoc pri odvykani.
Otřesná grafika bez jakéhokoliv vkusu, nápadu, elegance, vtipu, kreativity - vše hodnoceno subjektivně. Objektivně - jedna velká reklamní plocha http://www.reklamablog.cz/novy-super-cz-rozhodne-neni-super-je-to-jedna-velka-nevkusna-reklamni-plocha/, bez jakékoliv přidané hodnoty. Takto přebulvarizovaný plátek zcela překročil hranici únosnou pro konvenční bulvár. Připomíná mi to nepovedený blog 12ti letých puberťáků na blog.cz. Hrůza, lidi, co za tím stojí bych nechal na hodinu vyhodit a ještě bych jim dal uhradit vzniklou škodu. Seriózní zadavatel se tady nemůže ukázat. Věřte mi, že na to tento server dojede a dřív nebo později se bude muset změnit.
Super si občas prohlédnu a nevím, co tam vidíte vy, ale já tam vidím jen fotku na pozadí a uprostřed stránky jeden sloupec. Žádná reklama.
Stávající stav mi více vyhovuje než předchozí. Žádné složité blokování v adblock, funguje to samo, aniž bych sám cokoliv v nastavení měnil.
Statistiky po tom jejich redesignu by mne zajímaly mnohem víc,
já sám nakonec skončil u www.pravednes.cz a na ihned kliknu až jestli mne tam něco v přehledu z pravednes zaujme. Dříve jsem na iHNed chodil jako na primární zpravod.cz server.
Ještě větší bulvární žumpa. A že to údajně někoho baví číst a sledovanost je vysoká ? Pche. Co lidem předhodíte na titulní straně, kde byli zvyklí na "perličky", tam kliknou.
Diskuze zmizela - aby se obsahu a formě nedalo nic vytknout ? Přístup vydavatelů a změnu vidím jako posun to ano, ale ve stylu : "Tady máte Naši-Vaši denní dávku bulvárního odpadu" a snězte si to bez debaty milý ovce na zvýšení sledovanosti a našeho zisku z reklamy." Obsah je příšerný, vyfackovat málo..btw.."jednou je celebrita krásná že ukázala prsa, podruhé nejhorší mrcha..atp. ,vzala si 2x stejné šaty - ooo jak příšerné "foopááá.., strašný, kam to kleslo..). Média by si měla uvědomit, že velmi ovlivňují. Přál bych si, aby Super.cz zmiznul z titulní strany Seznamu a nezapleňoval mysl tolika lidem. Autoři styďte se. Hm, pochybuju, že chápete proč..
Dříve jsem společně s jinými diskutéry bral diskuzi Supru.cz jako oddechovou záležitost a strávil jsem tam dost času. Nyní jste plátek prodali, píšete nesmysly jako vždy, ale nikdo to už zřejmě nečte, protože právě ta diskuze s možností vkládat obrázky tam chybí. Zase jste něco prodali a zničili!
Je pravda, že se v diskuzích mnohdy řešily nesmysly, ale od toho má být správce diskuze aby diskuzi vedl správným směrem. Tam kde se nedá diskutovat nikdo moc nepřijde, protože vyjádřit názor na daný článek nebo web stránku je moderní trend a základ demokracie .Většina webů právě proto diskuzi umožňuje, protože tvůrci stránek jsou si vědomi že se takto nejlépe dozví, co si by si lidé přáli vidět a co se jim nelíbí.