ahoj, možná že ta změna designu je pro to rozklíčování důvodů růstu trochu zavádějící. Osobně bych si spíš tipnul, že začali mnohem lépe a racionálněji pracovat s titulky na HP. Pokud by platila teze, že většina návštěvnosti pochází z HP, pak je to to nejednoduší možné vysvětlení.
Vliv dalších kroků by pak nemusel být zásadní, ale asi by ho šlo z veřejných čísel odhadnout taky. Zajímavé by bylo třeba porovnat poměr mezi RU a PV a to na trendové křivce.
Nedělal jsme to, takže nevím, tipoval bych, že by tam nějaká zlepšení také mohla být, ale jejich rozsah by byl vidět až z toho grafu.
Až budu mít chvilku času, můžu udělat nějakou analýzu z veřejných čísel do blogu. Ale tipoval bych, že to bude tak jak jsem napsal.
A jste si opravdu jistý, že právě u bulváru mají ty staré články a vyhledávače až tak velký význam? Netvrdím, že není jejich význam žádný, docela bych si ale troufal odhadnout, že to bude několikanásobně menší procento než u odborného webu či alespoň "normálního zpravodajství".
Vezměte si třeba iDnes - sám je čtu a odhadem přes 90% článků čtu z jejich homepage či odkazy přímo v nich, případů, kdy na idnes skončím po hledání z googlu je fakt minimum. Naopak ale třeba u Technet či Mobil ze stejné stáje bude u mě přístupů přes vyhledávač aspoň třetina. No a teď si vezměte typického čtenáře Super - použije ten vyhledávač vůbec někdy???
Já tomu nemůžu uvěřit. Všechny staré adresy vrací 404, musel tam být výpadek z vyhledávačů, u takového webu musí být obrovský long tail a tedy výrazný propad statistik. Kde to je? Jak to mohlo pár set článku spravit? Tohle nebyl jen redesign, je to v podstatě kompletně nový a výrazně menší web na staré adrese.
Prostě těm číslům nevěřím. To není normální.
V článku zcela chybí pozadí celé události. Původně totiž super.cz spolupracoval s vydavatelstvím Stratosféra (Spy), teď je zahodil a spolupracuje s Borgis (Právo). Díky spolupráci získával super.cz obsah, který ale po ukončení spolupráce nemohl použít. Proto se celý starý obsah zahodil (přestaly fungovat i adresy) a rozjel to celé odznovu.
Archív stávajícího super.cz je udělaný trošku dozadu aby tam něco při startu bylo, první článek je datován 1. listopadu 2010 (původní super.cz začal v roce 2008!), viz http://www.super.cz/archiv/32
Takže mi někdo vysvětlete, jak je možné, že starý super.cz, nabušený obsahem, je na tom najednou hůř, než "prázdný" nový super.cz. Jen si vzpomeňte co tam bylo článků, kolik silných odkazů na celebrity, celé to bylo kvalitně udělané s mnoha vnitřními odkazy. Z hlediska SEO poměrně kvalitně udělané. To musel být long-tail! Jeden z posledních článků na web.archive.org je http://www.super.cz/bulvar/co-se-kde-sustne/32823-oslavy-prahy-se-adrenalinu-na-naplavce-nedockaji-hrozi-povoden.html všimněte si ID článku 32823!
A Seznam se nám snaží statistikami nakukat, že po přepnutí na novou "hubenou" verzi (staré adresy přestaly fungovat) nedošlo k žádnému propadu, ale dokonce k výraznému růstu!
To je podle mě naprostý nesmysl. Aby nový web s pár stovkami článků ihned předstihl ten starý s desetitisíci články, diskusemi a dalším doprovodným obsahem? To jsem nikdy nezažil a zdráhám se tomu věřit.
ps. češtinářská hlídka: "kulturních typech", (v obrázku) "jak se vyvýjí"! HRŮZA to číst!