Dle mého názoru terčík Promote ovlivňuje. Viz "Promoting a post that has been targeted to a specific location or language may also reduce your reach. " (https://www.facebook.com/help/promote).
Máte zajisté na mysli terčík, pomocí kterého lze u stránek nad 5000 fanoušků určit, komu se příspěvky zobrazí. Nicméně dle našich zkušeností tento terčík není k dispozici všude, navíc je otázka, v jaké symbióze funguje s tlačítkem Promote. Za normálních okolností by měl být příspěvek zobrazen POUZE fanouškům stránky, při použití "terčíku" jen některým z nich, např. z Pardubic. Tlačítko Promote tuto funkci narušuje. Prostě pokud terčíkem cílíte na Pardubáky a použijete Promote s cílením na přátele přátel, příspěvek se zobrazí Pardubákům i jejich přátelům, na které se již ale omezení na Pardubice neaplikuje. Vítejte ve světě FB.
Tak znovu, cílit lze příspěvek. (http://www.tyinternety.cz/novinky/velke-novinky-v-cileni-prispevku-a-reklam-na-facebooku-7554)
Bezpochyby může počítat s následným zobrazováním přátelům fanoušků, protože se jim zobrazovat bude (třeba když ho nějaký fanoušek lajkne). Rozdíl je v tom, že za přátele fanoušků neplatíš a nezobrazuje se jim to rovnou, ale až zprostředkovaně.
Ondřeji, abych ti to usnadnil, takhle vypadá jediný dostupný dialog pro založeno Promotion příspěvku:
http://www.pooh.cz/upload/img/1000/facebook-promote-setting-no-targetting.png
Není tam ani stopa po obvyklých možnostech cílení. Čili vrátím se zpět k tomu, co doporučuji na konci mého blábolu - NEpoužívat Promotion, zakládat klasické kampaně a správně nastavit cílení.
Tak znovu, Promote příspěvku cílit nelze, vytvoření kampaně má jedinou možnost cílení - přepnutí mezi fanoušky a "přáteli fanoušků". Není tam možnost nastavit zemi. Mám sem snad dát screenshot? Nebo bude Ondřeji jednodušší, když se na to konečně podíváš, abys věděl o čem je řeč?
Udávaný reach je odhad. Bezpochyby nemůže počítat s následným zobrazováním přátelům fanoušků, protože je jasně řečeno, že to přátelům fanoušků zobrazovat nemá. Pokud si to zaškrtnu jako jednu ze dvou možnosti v cílení, tak je to v pořádku. Pokud řeknu NE, tak to dělat nemůže.
Lze cílit i každý post. Pokud toto nastavení správce stránky nemá k dispozici (o čemž u stránky s 47k fanoušky pochybuji), pak je samozřejmě hloupost platit za necílenou reklamu a je lepší investovat do cílené (Adverts a Sponzored Stories). Tam je také možnost propagovat kterýkoliv post.
Udávaný reach je odhad. Bezpochyby to počítá s následným zobrazováním přátelům fanoušků, kteří na post zareagují.
Neřekl jsem ani náznakem, že si myslím, že TOP 09 nakoupila lajky. Nebo jsi to ode mne někde četl?
Placená reklama má cílení, Promotion příspěvku cílení nastavit neumožňuje, pouze "fanoušci" a "přátelé fanoušků".
Co se zmínky o reach týče, tak si to prosím zkus znovu přečíst. Opět jde o Promotion příspěvku a cílení POUZE na fanoušky - pokud mi nabízí oslovit 11 tisíc lidí při cílení POUZE na fanoušky, tak je něco špatně.
Jinak stačí chvíli Googlit Ondřeji, najdeš pár dalších případů ze zahraničí, kde se napálili zcela stejně. Takže je mi líto, podivně vykonstruovaný blábol to není. Ale chápu, je jednodušší věřit, že si TOP 09 koupila lajky.
Teorie o asijských přátelích je zcestná. Placená reklama je automaticky cílená na Českou republiku a správce kampaně by vědomě musel cílení na ČR zrušit. Proč by to dělal? A jestli to udělal, tak je to jeho chyba a ne chyba FB. Je vidět, Dane, že placenou reklamu na FB neznáš, protože jinak bys takovéhle věci nepsal.
Také mi nepřijde nic divného ten vysoký reach. Reach přeci nejsou jen fanoušci stránky, Dane.
Celý tento článek mi přijde jako podivně vykonstruovaný blábol, ze kterého se primárně dozvídáme toto: na nic jsme nepřišli, takže to bude chyba FB.