nedokáže ani za 2 týdny poslat cenovou nabídku na poštomaty, nedokáže si předat kontakty (na emailu se ptají na telefon, který byl jen řádek pod tím emailem). Shodou okolností jsem si objednával i nedávno zboží, které shop poslal přes ně - infolinka potvrdila posun termínu doručení z pátku na pondělí. V pátek samozřejmě kurýr veze balík a diví se, že jsem x kilometrů jinde a že mu nikdo nic neřekl že ten 30kg krám nemá vozit protože ho nikdo nepřevezme.
Podle mě chyba, že pohřbili almaru, navíc nechápu proč se ty "krabice" mění a nezůstane tam původní.
Vazeni ctenari a pane Slizku,
dovolte mi reagovat na vas clanek k Postomatum.
Bohuzel musim uprimne uznat, ze v ramci probihajiciho pilotniho provozu, jsme celili nekolika, predevsim technickym a procesnim chybam. Samotna technologie a implementace site Postamatu je technicky narocna, presto si troufnu tvrdit, ze po mesici fungovani v pilotnim rezimu, se nam podarilo sit nastartovat a odladit vetsinu pocatecnich chyb.
Pro me osobne jsou dulezita cisla. Statisticka data za posleni tyden ukazuji, ze kvalita jde nahoru. Presne 1,5% zasilek nebylo doruceno v terminu. Sice se s timto vysledkem nespokojime, ale v porovnani vsech dnes na trhu dostupnych distribucnich kanalu, to neni spatny vysledek. Kazdy den vidime z pozitivnich rekaci jak odesilatelu tak prijemcu narust oblibenosti teto sluzby. Vsem, kteri meli v ramci pilotu jakoukoliv negativni zkusenost, bych rad jako omluvu nabidl opetovne vyzkouseni sluzby zdarma. Budu rad, kdyz se o sve zkusenosti podelite a date nam zpetnou vazbu, ktera nam pomuze sluzbu jeste vylepsit.
Na zaver bych rad uvedl na pravou miru vec, ohledne (ne)reakce za IN TIME, ja ani nikdo z mych kolegu od vas nedostal email s zadosti o reakci na tento clanek, jak uvadite v zaveru. Urcite by jsme reakci poskytli. Muzete me prosim informovat, kde jste email zaslali, pripadne preposlat, dekuji. robert.bocek@intime.cz
Nastesti provozujeme pouze B2B eshop a zasilame pouze pri platbe predem - NE NA DOBIRKU. Za 3 roky doruceni zasilem mame rovnych 100%. Ono kdyz si zakaznik zbozi zaplati predem postara se o prevzeti. Kdy uz konecne Vam B2C obchodnikum narostou koule a prestanete zasilat na dobirku a podporovat nesmysly jako je balikomat?
A když kupující zaplatí předem a pak si nechá poslat do balíkomatu tak je to teda dobře nebo špatně? Jinak balíkomat je v principu velmi dobrá věc, pokud ho mám v blízkosti nebo po cestě, tak je to nejpohodlnější možnost. Možná Tvým B2B zákazníkům je jedno, jestli kurýr dojede v 9 nebo v 15h, protože na firmě to má kdo převzít. Normální člověk asi těžko bude sedět celý den doma a čekat na balík.
Nejsou to jen firmy, spousta nasich zakazniku jsou drobni zivnostnici co maji i normalni zamestnani a proste si nejak to prevzeti baliku zaridi. To je pro me dukazem, ze to jde kdyz se chce. Me se opravdu nelibi trend, kdy se eshopy predhaneji ve zrizovani kamennych vydejnich mist. S argumentem ze balikomat je v principu dobra vec nesouhlasim. Lidi, kteri jej maji blizko bude vzdy mene nez tech co k nemu budou muset slozite dojizdet a ztracet cas. Tak jako ztraci cas a dojizdeji si osobne vyzvedavat zbozi do kamennych vydejen. Zasilkova sluzba doveze zbozi za stejnou cenu kazdemu az pred dvere at jste ve meste nebo na vesnici. My cesi bohuzel nezname cenu casu. Podivejte se treba na rozdil v prezentaci prodavaneho zbozi na Aukru a eBay. Na Aukru prodejce je schopen venovat foceni predmetu hodinu ze vsech uhlu. Na eBay vylepi jednu hnusnou rozmazanou fotku za minutu a uz se prodava.
Já myslím, že cenu času známe.
On je trochu rozdíl, když se dozvíte: "Přivezeme vám balík někdy mezi 9 až 17 hodinou, buďte doma" nebo když cestou z práce projdete kolem boxů, zadáte kód, popadnete balík a ztratíte max. minutu.
U mě osobně hodně záleží, co a od koho si objednávám, a podle toho volím i platbu a dopravu.
Zásilková služba doveze, ale abyste si vzal dovolenou na to nebo pak můžete jet na depo si to vyzvednout někam klidně 20-30 km. Mimochodem, i ty zásilkové služby zřizují odběrní místa, proč asi... PPL na to jde spoluprací s různými obchodníky, DPD přes Uloženky, IN-Time přes tu druhou službu na osobní odběry... já si třeba všechno co jde nechávám poslat na Uloženku, protože většinou je to podstatně levnější než kurýři či pošta a prostě jezdím 3x týdně kolem, takže ztráta času je pro mě spíš čekání na kurýra/pošťáka, který (v lepším případě) zavolá a dá nějaké 2-3 hodinové rozmezí. Někteří experti ani nevolají a ještě se cítí dotčeni, že nikdo není v pozoru na místě, kdy se to JIM hodí. Balíkomat je to samé, pokud někam stejně jezdím nakupovat, tankovat nebo kolem, tak s tím žádná časová ztráta není spojena. Jistě, pokud ho budu mít na druhém konci města, kam musím jet přes ucpané centrum, tak ho využívat nebudu. Jinak dodavatel, který vyžaduje platbu předem a není schopen prodávat ani stálým obchodním partnerům na fakturu, tak ten brzo skončí pokud neprodává něco unikátního nebo za výrazné slevy.
No v praxi to bude spis tak, ze zajedu natankovat ikdyz mam jeste pul nadrze, nebo si zajdu do Alberta na nakup, ackoli jsem byl nakupovat predevcirem a "po ceste" se stavim v balikomatu. Sam se snazim vyuzivat sluzby, abych usetril co nejvice casu. Treba potraviny si nechavam vozit prestoze je to zatim problematicke. Cas ktery usetrim treba venuji diskuzi s vami na netu, bavi me to a neco mi to da. Jit stat frontu do obchodu a pak se jeste stavit pro balik je z meho pohledu k nicemu, kdyz to jde vyresit jinak.
“I choose a lazy person to do a hard job. Because a lazy person will find an easy way to do it.”
Bill Gates
No mne doject si na postu nebo vyzvednou vec do kamene prodejny prijde jako nejmensi ztrata casu ze vsech moznosti. Ulozne schranky ktere maji otevreno od 17 do 6 mi prisly jako dobry a pouzitelny napad. Co nechapu je to, ze v teto zemi neexistuje jedina dorucovaci sluzba, ktera by zvladala takovou malickost, jako dodat neco v domluveny cas. Taky bych rad dostaval zasilky domu a ne si pro ne nekam jezdil. Ale pokud musim venovat dve hodiny ci vice casu tomu, abych drepel doma a cekal na zasilku, tak to se mi jakykoliv nakup sakra prodrazi (cena meho casu spolehlive prevysi cenu za doruceni zasilky zasilkovou firmou - neco je tu proste spatne). Pritom soucasne zasilkove sluzby neumi dodrzet ani rozmezi dvou hodin (osm hodin neni vyjimkou).
Rozdíl je v tom, že když budu chtít, tak dobírku doručenou po termínu prostě nepřevezmu. Kdežto když se opozdí zásilka zaplacená předem - a to klidně o týden nebo o dva - má prodejce vysmáto a já si můžu maximálně tak drbat hlavu.
Neboli krátce řečeno, rozdíl je v tom, za jak dlouhý konec provazu která strana tahá. (Ano, v této zemi místo obchodování rovného s rovným stále ještě hrajeme na přetahovanou. A největší vůl je paradoxně ten, kdo nejméně táhne.)
Zkuste si někdo doručovat zásilky a potom komentujte. Až se bude platit 100 Kč za balík /zasileteli, ne Eshopu!/ , pak bude doručováno na 10 minut přesně. Při doručení 100 zastávek za den je přesný čas doručení opravdu v řádu hodin. Ale rozumnější človíček dsi místo doručení sohodne přímo s řidičem /třeba do práce/ a nemusí čekat doma jako PAKO! :-) Hezký den
Ne kazda (hlavne vetsi) firma bude tolerovat domluvu s recepci, ktera zasilku prevezme. Cim vic lidi, tim vic soukromych zasilek, vice ztraceneho casu... Po prvnim problemu (ztrata, poskozeny predmet uvnitr) se s recepci uz nedomluvis...
A ne vscichni jsou v praci na jednom miste... Treba s ridicem metra by domluva mohla byt i docela vtipna ))
Ahoj,
Ted si dovolim nesouhlasit. O ceně to je v každém případe. Budu mluvit obecně abych nebyl napaden že dělám reklamu. Rozesilal jsem před rokem každý týden hromadne zásilky a nejdříve vybral tu nej cenu. Problemy a stížnosti nastali okamzite. Pak byli i uvahy o předávání na nejake ulozenky atd. a vzhledem k male síti je to nesmysl. Když jsem viděl ty rozdíly v depech jednotlivých prepravcu, tak bylo hned vidět kde ty peníze jsou a kde někomu zůstávají za nehtem. Bordel, hnus a lacinost, kde me zásilky byly. Musel jsem si připlatit cca 8 Kč na zásilku a byl rozdíl v doručení hned znát, protože mi chodil mail o tom, jak to dopadlo. Lidé si mohli zásilku presmerovat ,zvolit večerní doručení nebo na odborný misto. SMS ještě nenabízeli, ale ted je s 2 hodinovou rezervou a to už je slusny. Pak jsem koukal, proc když me balík přicházel, že odpadlo a ono to bylo tak. Že odesílatel "hospodář" to posilal levněji a jako na firmu, kde tyto sluzby nejsou zapotřebí a proto je to i levnější, takže se dá zlobit na odesilatele. Jinak jsem se orientoval na ty, kteří jsou největší, protože mají dost aut na male ploše a mohou se přizpůsobit. Jsem z Pardubic a pokad vim od řidičů jednotlivých dopravců, ze nekdy jsou jen 2 na cele město s přilehlými vesnicemi, nebo pak jiný to ma tak že ma 10 vozidel na město, tak je jasný, jaky to ma přínos. Ale v Čechách každý resi "úsporu" např. 15 Kč a pak ztratí třeba 2 hodiny času a 2l benzínu. Každý počítá koruny a v hospodě útraty.. nejlevnější nemůže být nejkvalitnější. Ideální je dobrý poměr cena vs. kvalita.
Jako zákazník jsem kouzelnou almaru používal k mé spokojenosti, ale po přechodu (spojení) jsem přestal jejich služeb využívat. Jak z komunikace, celkového jednání, tak všeho ostatního je jasné, že původní tým měl zájem s projektem něco udělat a měl opravdu tah na branku, no a nová spojená firma už je plná toho samého co nás nutí doufat, že brzy přijde někdo jiný a vytvoří původní almaře podobnou, ale fungující firmu se stejným záměrem, aby mohl nahradit tento nefunkční bastl..
Musím reagovat. Využil jsem při koupi v e-shopu možnost doručení do poštomatu. Za prvé zajímavá cena a za druhé možnost vyzvednout si zásilku kdykoli a bez fronty je také lákavá.
Posléze, při zdlouhavém a zbytečném čekání na PPL od které mi šla zásilka o které jsem do kontaktní sms ani nevěděl, jsem si četl tento článek.
Dost jsem se vyděsil při představě zatoulaného dárku pro manželku.
Musím ale říct, že zbytečně. Odpoledne dorazila sms o uložení a večer při návratu z obchodu jsem zastavil u poštomatu a vyzvedl zásilku a to za 34s jak se pochlubil sám automat.
Naprostá spokojenost. Držím palce a věřím a doufám, že se tato služba ujme.
Nevím, zda je to tím, že od napsání článku už uběhla nějaká doba, nebo jsem měla štěstí, ale měla jsem objednané zboží s dodáním do poštomatu a druhý den po odeslání jsem si ho mohla vyzvednout. Za mě tedy z hlediska doby dodání spokojenost...
Jediné, co bych navrhovala zlepšit, je komunikace se zákazníkem - vyhovovalo by mi, kdyby mi přišla ještě jedna zpráva předem, kdy zhruba bude možné zboží vyzvednout. Zatím dávají vědět až po umístění zboží do poštomatu...