Já myslím, že cenu času známe.
On je trochu rozdíl, když se dozvíte: "Přivezeme vám balík někdy mezi 9 až 17 hodinou, buďte doma" nebo když cestou z práce projdete kolem boxů, zadáte kód, popadnete balík a ztratíte max. minutu.
U mě osobně hodně záleží, co a od koho si objednávám, a podle toho volím i platbu a dopravu.
Zásilková služba doveze, ale abyste si vzal dovolenou na to nebo pak můžete jet na depo si to vyzvednout někam klidně 20-30 km. Mimochodem, i ty zásilkové služby zřizují odběrní místa, proč asi... PPL na to jde spoluprací s různými obchodníky, DPD přes Uloženky, IN-Time přes tu druhou službu na osobní odběry... já si třeba všechno co jde nechávám poslat na Uloženku, protože většinou je to podstatně levnější než kurýři či pošta a prostě jezdím 3x týdně kolem, takže ztráta času je pro mě spíš čekání na kurýra/pošťáka, který (v lepším případě) zavolá a dá nějaké 2-3 hodinové rozmezí. Někteří experti ani nevolají a ještě se cítí dotčeni, že nikdo není v pozoru na místě, kdy se to JIM hodí. Balíkomat je to samé, pokud někam stejně jezdím nakupovat, tankovat nebo kolem, tak s tím žádná časová ztráta není spojena. Jistě, pokud ho budu mít na druhém konci města, kam musím jet přes ucpané centrum, tak ho využívat nebudu. Jinak dodavatel, který vyžaduje platbu předem a není schopen prodávat ani stálým obchodním partnerům na fakturu, tak ten brzo skončí pokud neprodává něco unikátního nebo za výrazné slevy.
No mne doject si na postu nebo vyzvednou vec do kamene prodejny prijde jako nejmensi ztrata casu ze vsech moznosti. Ulozne schranky ktere maji otevreno od 17 do 6 mi prisly jako dobry a pouzitelny napad. Co nechapu je to, ze v teto zemi neexistuje jedina dorucovaci sluzba, ktera by zvladala takovou malickost, jako dodat neco v domluveny cas. Taky bych rad dostaval zasilky domu a ne si pro ne nekam jezdil. Ale pokud musim venovat dve hodiny ci vice casu tomu, abych drepel doma a cekal na zasilku, tak to se mi jakykoliv nakup sakra prodrazi (cena meho casu spolehlive prevysi cenu za doruceni zasilky zasilkovou firmou - neco je tu proste spatne). Pritom soucasne zasilkove sluzby neumi dodrzet ani rozmezi dvou hodin (osm hodin neni vyjimkou).
A když kupující zaplatí předem a pak si nechá poslat do balíkomatu tak je to teda dobře nebo špatně? Jinak balíkomat je v principu velmi dobrá věc, pokud ho mám v blízkosti nebo po cestě, tak je to nejpohodlnější možnost. Možná Tvým B2B zákazníkům je jedno, jestli kurýr dojede v 9 nebo v 15h, protože na firmě to má kdo převzít. Normální člověk asi těžko bude sedět celý den doma a čekat na balík.
Rozdíl je v tom, že když budu chtít, tak dobírku doručenou po termínu prostě nepřevezmu. Kdežto když se opozdí zásilka zaplacená předem - a to klidně o týden nebo o dva - má prodejce vysmáto a já si můžu maximálně tak drbat hlavu.
Neboli krátce řečeno, rozdíl je v tom, za jak dlouhý konec provazu která strana tahá. (Ano, v této zemi místo obchodování rovného s rovným stále ještě hrajeme na přetahovanou. A největší vůl je paradoxně ten, kdo nejméně táhne.)
No v praxi to bude spis tak, ze zajedu natankovat ikdyz mam jeste pul nadrze, nebo si zajdu do Alberta na nakup, ackoli jsem byl nakupovat predevcirem a "po ceste" se stavim v balikomatu. Sam se snazim vyuzivat sluzby, abych usetril co nejvice casu. Treba potraviny si nechavam vozit prestoze je to zatim problematicke. Cas ktery usetrim treba venuji diskuzi s vami na netu, bavi me to a neco mi to da. Jit stat frontu do obchodu a pak se jeste stavit pro balik je z meho pohledu k nicemu, kdyz to jde vyresit jinak.
“I choose a lazy person to do a hard job. Because a lazy person will find an easy way to do it.”
Bill Gates
Nastesti provozujeme pouze B2B eshop a zasilame pouze pri platbe predem - NE NA DOBIRKU. Za 3 roky doruceni zasilem mame rovnych 100%. Ono kdyz si zakaznik zbozi zaplati predem postara se o prevzeti. Kdy uz konecne Vam B2C obchodnikum narostou koule a prestanete zasilat na dobirku a podporovat nesmysly jako je balikomat?
Nejsou to jen firmy, spousta nasich zakazniku jsou drobni zivnostnici co maji i normalni zamestnani a proste si nejak to prevzeti baliku zaridi. To je pro me dukazem, ze to jde kdyz se chce. Me se opravdu nelibi trend, kdy se eshopy predhaneji ve zrizovani kamennych vydejnich mist. S argumentem ze balikomat je v principu dobra vec nesouhlasim. Lidi, kteri jej maji blizko bude vzdy mene nez tech co k nemu budou muset slozite dojizdet a ztracet cas. Tak jako ztraci cas a dojizdeji si osobne vyzvedavat zbozi do kamennych vydejen. Zasilkova sluzba doveze zbozi za stejnou cenu kazdemu az pred dvere at jste ve meste nebo na vesnici. My cesi bohuzel nezname cenu casu. Podivejte se treba na rozdil v prezentaci prodavaneho zbozi na Aukru a eBay. Na Aukru prodejce je schopen venovat foceni predmetu hodinu ze vsech uhlu. Na eBay vylepi jednu hnusnou rozmazanou fotku za minutu a uz se prodava.