Do CZC sem chodil nakupovat prakticky od jejich začátků a po 10 let sem s nimi měl ty nejlepší zkušenosti.
Bohužel minulý rok se to zásadně změnilo a z např. "Bonusových" služeb jako je sestavení počítače zadarmo se stala jedna velká zmrdovina jak ukazue i dnešní článek, jak mohou na "servisu = nákladu" jinak vydělat 20 milionů?
Má zkušenost byla následující, po druhé po 10 letech sem nebyl spokojen s výrobkem (počítačovou sestavou), který jsem nakoupil (před lety šlo o myš a problém byl ihned vyřešen) , počítač byl velmi, ale opravdu velmi nekvalitně sestaven a navíc mu zlobila jedna komponenta.
Ve své naivitě, abych "kluky" z CZC neotravoval sem vadnou komponentu sám vymontoval a donesl jim ji k výměně, jaké bylo mé zděšení když mi řekli no dobře, ale za 15% z její ceny!!! Žádné vysvětlování nepomohlo a byl sem poslán domu.
Rozhodl sem se tedy odstoupit od smlouvy ve 14 dení lhůtě a donesl jim celý počítač, prý klidně, ale když jim dám 20!!!!% z ceny tj pomalu 5.000. Nechápal sem za co a odmítl to. Doma sem zavolal na zákaznickou linku a vše vysvětlil, bylo mi řečeno, že jde o nedorozumění a peníze mi budou vráceny... už po 3 sem se tedy s počítačem táhnul do krámu s tím, že se vše vyřeší.
Odpovědí byl arogantní škleb šéfa prodejců, který ze mě měl normálně legraci a že na nějakou zákaznickou linku kašle a asi to tam blbě pochopili, ani přes asertivní jednání sem nepochodil.
CZC už nikdy více z kvalitních prodejců se stali obyčení, předražení, nespolehlivý ZMRDI poskytující nekvalitní služby (pc vozí montovat z celé republiky do Příbrami kde "montérům" daj minimální mzdu) jakých je plná republika.... .
Já mám podobné depresivní zážitky s Mall.cz
Objednal jsem si mop a další zboží cca za 10.000 Kč, které přišlo v pěti balících.
Sice všichni radí, aby zákazník rozbalil krabice před kurýrem a zkontrolujte si zboží, no ale rozbalujte 40 minut pět krabic, kurýr vás pošle do háje....
Doma jsem zjistil, že vědro k mopu je protržené.
Na infolince mně nejdřív zprdli, že jsem si měl zboží zkontrolovat při převzetí (!), pak sdělili, že ho můžu vrátit poštou nebo osobně přivézt.
Aha - zkuste poslat 1,5 m dlouhé koště+kbelík poštou - kde shánět netypickou krabici? Přivézt osobně do skladu eshopu - cesta tam a zpět mi zabere 2,5 hodiny, kdo mi zaplatí ušlý čas a cestu?
Znovu volám na infolinku a žádám je, aby si vadné zboží převzal kurýr (kurýři přece od eshopu zboží přebírají, tak ho může i vrátit). Ne, to bohužel nejde.
Aha, tak si trhněte nohou, u Mall.cz si už neobjednám ani ponožky.
Mně nevadí vyšší ceny Alzy/CZC/Mall. Ale když eshop nasadí vyšší ceny, očekávám lepší zákaznický servis. Naopak chápu, že když je cena zboží levná, bude zákaznický servis horší.
Myslím, že řešení reklamací by měly dražší eshopy lépe vyřešit. Např. minimálně v Praze a Brně by mohli zorganizovat vlastní kurýrní službu, nebo domluvit s PPL, aby vadné zboží od klientů přebírala.
Nevim kam koukate,
http://www.czc.cz/asus-k73sv-ty454v-hneda/99030/produkt
Ze pry skladem 5+
Ovsem realita je takova, ze skladem memaji ani jeden, vsude sviti "zitra", coz samozrejme pravda byt muze, ale vetsinou neni.
Pripadne http://www.czc.cz/kingston-hyperx-blu-8gb-2x4gb-ddr3-1333/87828/produkt
Opet pry skladem 5+ Na hajich dokonce sviti ze k odberu ihned, ale jesti maji 1, 2, 3, ... to se nikde nedovim.
A navic nemusi mit skladem vubec nic. Osobne mi pak prodejce sdelil, ze to cislo vubec nic neznamena, ze to nahodne cislo od jejich dodavatele a kdyz to on nema, tak je to proste smula. Je mi lito, v Alze kdyz pisou skladem, tak mi to proste do 90 minut privezou nebo si to muzu vyzvednout.
Celkově je přístup v czc a dalších nejen internetových obchodech strašný...
Příjdu na prodejnu pomocí prodejce vyberu zboží a ten mi jej odmítne předvést (stalo se v czc) což je mimochodem u kamenných prodejen povinnost...Zvedám se a odcházím pryč prodejce se ještě arogantně nechápavě povýšeně ukřivděně tváří. Jednalo se notebook asi za 30 tisíc...
Tady bych řekl, že jste spíš narazil na blba na pobočce. Stávat by se to nemělo, ale možné to je všude.
Já zatím s CZC jen dobré zkušenosti. V poslední době jsem také řešil reklamaci a žádný problém nenastal, naopak bych řekl, že jsem zkusil reklamaci, o které jsem byl přesvědčen, že neprojde a dostal jsem nový kousek.
Dobrý den,
dovolím si odpovědět za CZC.cz a úvodem se omlouvám za negativní zkušenost.
Pokud k nám zákazník přinese vadnou komponentu z nového PC, měníme ji obratem, pokud je skladem. Pokud skladem není, komponentu objednáme a snažíme se vše co nejrychleji dořešit.
Odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů bohužel není v případě PC sestavy sestavené dle vašich požadavků možné, jde o dílo upravené na míru. V takových případech se snažíme vyjít vstříc, ale účtujeme poplatek za opotřebení (kryjeme tím vzniklou ztrátu, PC již jako nové neprodáme).
Prosím, rád bych zjistil o Vašem případu více informací - mohl byste mi poslat číslo objednávky či Vaše zákaznické údaje na e-mail brablec@czc.cz?
Děkuji
Martin Brablec
PR manager, CZC.cz
Cece, mel by ste si ten zakon precist a pak k tomu predevsim prislusna soudni rozhodnuti. PC rozhodne NENI vyrobkem upravenym na miru, nebot je to pouze sestava stadardnich komponent. Na miru by to bylo upravene napriklad pokud by ste do case vyrizli diru na prani zakaznika.
Nebo mi chcete tvrdit, ze automobil nemuzete vratit proto, ze ste si do nej nechal instalovat vybavu podle nabizenych moznosti? lol.
Technicky v tom neni problem ... ;D
Ale zbozi upravene na miru nemuzete vratit ani v ramci reklamacniho rizeni. Muzete maximalne pozadovat slevu.
To by se toho auta tykalo rekneme v pripade, ze bych si nechal (mimo standardne nabizene vybaveni) vyvrtat diry do narazniku a dat tam dalsi svetla. Pak by to byla uprava na miru, ale, popravde i tak by slo pripadne auto vratit, jen bych musel uhradit onen "zniceny" naraznik.
Pokud se budeme bavit o PC komponenentach, pokud si nechate odfrezovat kus chladice, tak muzete reklamovat vetrak na tom chladici, ale nemuzete odstoupit od kupni smlouvy - to je ta uprava na miru.
Pripadne si koupite kalhoty a nechate si je na miru zkratit ...
Rozhodne nemuze byt reci o necem, co je sestaveno a je to samozrejme i zpetne rozebiratelne => lze to uvest do puvodniho stavu.
To je riziko podnikani. Ono se to jiste ani zadarno nezabali a neposle, ale zakon mluvi jasne - uklada vratit plnou kupni cenu a to (jak potvrdil NS) vcetne postovneho/balneho. On je totiz taky prodejce (mimo jine) povinen na prodejne zbozi rozbalit a predvest (viz vejs, odmitnuti predvedeni ntb).
+ samozrejme prodejce nese spoustu dalsich rizik.
Pokud se vam to nelibi, muzete vzit krumpac a jit se zivit k lopate.
mohu vedet proc ta prihloupla poznamka? ona se snad auta pres eshop prodavat nesmi? podle jakeho zakona tedy? nebo pri jeho prodeji je nekde v zakone vyjimka ze se na nej nevztahuje ona lhuta 14 dnu?
prosim napiste konkretni paragrafy, nebo jen hloupe placate a nemate zadny argument?
Tak to me teda dost vydesilo, rozhodne bych cekal dost jiny pristup. Nejsem pravnik, takze nevim co je zakonne a co ne, ale pripadne mi zvlastni, ze kdyz si koupim vsechny komponenty zvlast tak odstoupit muzu, zatimco kdyz nekdo za me je vsechny vybali a posklada dohromady a otestuje (tj. ciste prace), tak odstouopit uz nemuzu. Jak to? ocekaval bych maximalne, ze uz neuvidim zpatky penize za smontovani, ale jinak nevidim zadny rozdil.
Ale je pravda, ze CZC si procenta bere. Vracel jsem nekolika stokorunovou ctecku, ktera se ukazala pro me zcela k nicemu. Rekli si snad o 20 nebo 30 procent za obal - byla puvodne v tom zalitem, naprosto nerozbalitelnem obalu, takze jsem ho proste musel znicit... hmm.
Dobry den,
jsem rad, ze mohu pridat jednu konkretni zkusenost. Dopredu rikam, ze mi nejde o penize, jako spise o vas pristup. Muj pripad resilo vice lidi, nelze se tedy odvolavat na selhani jednotlivce. Uz u vas nenakupuji (podle meho prijmeni si dohledejte, co jsem vse u vas koupil). Vse jsem popsal v komentari zde
Jedna se o LCD TV. Pro jistotu davam presny text i sem:
Televizi jsem kupoval koncem roku, kupoval jsem na IČ. Když jsem si byl TV osobně vyzvednout, bylo tam mraky lidí. Obvykle si nechávám věci ukázat, teď se bavim s prodavačem a říkám, máte tu dost lidí, rozbalovat to nemusíte, ale kdyby něco, nebude nějaký problém s vrácením. On: Ne jasný v pohodě. Doma rozbalim a samozřejmě vadnej pixel přímo uprostřed, krásně zeleně svítící. 27.12. volám do CZC abych se ujistil, že výměna bude ok a najednou se dozvím, že: jsem absolutně bez nároku, že neexistuje nějaká vyjímka a že ať to pošlu na reklamaci, kde mi to stejně neuznají, protože musí být vadné aspoň 3 nebo 4 pixely. Což mi také v servisu řekli. Takže milé CZC, když prodáváte tyhle sračky, taky do popisu napište taky tyto informace. Já si u vás už nekoupim nic, což mě sice štve, neboť jsem postavil dobrej 30 kompů ze součástek od vás (pár věcí taky odešlo, něco i před zárukou, ale nevim, že bych někdy něco vracel), ale z principu nemám rád podrazácké chování a klidně si připlatim pár procent tam, kde jsem spokojen, nebo mě ještě nenasrali. Takže si můžete zatleskat, jak jste se mě fajnově zbavili.
Nevim jak u czc, ale tyhle informace byvaji bezne uvedeny v reklamacnim radu nebo obchodnich podminkach, ktere odsouhlasujes. Navic se nejedna o nic mimoradneho, u lcd to tak s reklamaci proste je vsude. Takze nastvanej muzes byt tak akorat na svou blbost. Je to to same, jako by ses zlobil, ze u kazde potraviny nemaji uvedeno, ze se na ni nevztahuje dvouleta zaruka.
Az na to, ze to je (opet) oblibena lez prodejcu, protoze zakon jazne rika, ze vyrobek musi byt bezvadny = bez vad. Vada v zobrazovani i vyrobku, ktery je pro zobrazovani primarne urcen pak jiste neni vada, kterou by slo prejit mavnutim ruky, nemluve o povinosti prodejce vyrobek predvest ...
Ostatne i proto tech 14 dnu, ten pixel do ty doby prevazne chcipne => vraceni bez udani duvodu a neresit.
Potraviny jsou reseny samostatnou upravou v zakone.
No a právě vtip u LCD je ten, že existuje nějaká norma (konkrétně ISO 13406-2), která říká, že za vadu se považuje to a to - tedy množství vadných pixelů alespoň tolik a tolik takových a takových.
A když je jich méně, tak je to podle normy bez vad -> bezvadné.
Takové normy jsou logicky na spoustu věcí. Je např. norma, co může a co už nesmí být ve víně. A když to tu normu splňuje, tak i když se vám to nelíbí, tak na reklamaci nemáte nárok. Leda byste u soudu úspěšně napadl tu normu - což se běžně nedá očekávat. A totéž v bleděmodrém je to u LCDčék
Pokud vím, tak existují výrobci LCD, kteří šli za normu a považovali za vadu i jediný vadný pixel, ale myslím, že to nejsou výrobci, kteří prodávají normálním spotřebitelům.
Norem muze existovat klidne 100, zakon jim je nadrazen. Skoda ze to nekdo nedal k soudu, asi bychom se pobavili, protoze soudy obecne tohle berou jako pokus vyjebat se zakaznikem.
On by totiz primo zakon musel odkazovat na onu normu, coz v pripade nekterych potravin i dela. Tudiz LCD je bezvadne pouze v pripade, ze nema vadne body.
A který zákon definuje, co je a co není vada u LCD displeje? Žádný. Takže pokud dodávám LCD a v dokumentaci napíši, že je to výrobek podle následujících norem - a tu normu definující vadné pixely tam uvedu, tak bych měl být obliga.
Tak to obecně funguje prakticky u všech výrobků - zákon může obsahovat odkaz na nějakou normu - pokud chce stanovit nějaké nutné minimum - což se dělá právě u vámi zmíněných potravin. Soud pochopitelně bude zkoumat na jakou normu se odvoláváte - jestli jste si ji účelově nevytvořil sám, nebo jestli není běžné, že se v rámci dané úrovně vědeckotechnického poznání (myslím, že je tam nějaká takováto formulace) už používá norma jiná.
Ale pokud je to ISO norma, která nemá ČSN ekvivalent a je běžné, že ji používá většina průmyslu, tak by to měl být jasný případ. Pochopitelně všude píši "by mělo být", protože rozhodnutí českých soudů se někdy podobají spíše loterii, ale už je na jinou diskuzi.
S vaší logikou by bylo možno vrátit prodejci jakoukoliv knihu, protože alespoň nějaká sebemenší vada tisku je v každé knize a žádný zákon nedefinuje, jaká vada tisku je akceptovatelná. Ale tak to pochopitelně není.
Když
- to napíšete do normy, kterou dokážete protlačit nějakou standardizační organizací (např. ISO) a
- když i ta chybějící náprava (oproti ideálnímu stavu) bude pořád umožňovat bezproblémový provoz auta a
- když to nebude odporovat nějaké normě, kterou splňovat musíte a
- když počet náprav nebude součástí specifikace,
tak to opravdu v pořádku bude.
pokud existuje norma, která udává třídy kvality automobilu a existuje kategorie, kde je přípustná jedna chybějící náprava a vy si to koupíte, tak to v pořádku nejspíš je. Pokud si zaplatíte za LCD v kategorii Class I, tak máte nárok na 0 vadných pixelů a prodejce vám to rád reklamuje, pokud upřednostníte cenu a kupujete nižší kategorie, tak se s nějakým vadným pixelem smířit musíte, protože pak to není chyba, ale vlastnost.
Doporucuju si zjistit podstatne informace, normy (at uz CSN, EN, ISO, ...) nejsou z hlediska prava nicim, obcas na ne nejaky ten zakon odkazuje, ale obecne jsou naprosto nepodstatne.
BTW: Takove EDI (dohledejte si) je taky ISO, a presto az to budete chtit pouzivat, tak zjistite, ze to NIKDO nedodrzuje. A to vcetne organizace, ktera to ma dozorovat ...
pokud se prodejce nebo výrobce na tyhle normy odkazuje, tak deklaruje, že určitý maximální počet vadných pixelů je vlastnost zařízení. Je to technický parametr stejně jako rozměry nebo spotřeba, to nemá s právem nic společného. Stejně tak by se nemusel odkazovat na normu, ale přímo do vlastností zařízení by mohl napsat "maximální počet vadných pixelů:5" A tedy pokud není tento počet překročen, tak to není vada celku. Pokud se vám tato vlastnost nelíbí, máte si koupit zařízení s jinými vlastnostmi. Jiná věc je, že tahle informace nebývá uvedena moc na očích.
Napíši jeden příspěvek jako reakci na x i lojzu:
Tak normy (pokud na ně zákon neodkazuje) jsou z hlediska práva opravdu ničím. Ale mohou být zcela zásadní z hlediska rozsudku :-)
Že je nějaké EDI standardizováno u ISO a že ho nikdo nepoužívá je z hlediska naší diskuze naprosto nepodstatné a nechápu, proč to sem píšete. Tady je diskuze, jestli se mohu nějak právně ochránit používáním nějaké konkrétní normy (což je v mnoha případech pravda - např. celá bezpečnost v elektrotechnice na tom stojí, že zákon mi nic nenařizuje, ale když udělám výrobek podle normy, tak jsem z obliga). A vy sem napíšete, že nějakou úplně jinou normu nikdo nedodržuje - a z toho má jako plynout co?
Asi neumíte nechcete diskutovat - a chcete se jenom hádat. To, že napíšete EDI (dohledejte si) - tomu jenom napovídá. Použít třípísmennou zkratku, která může mít (a nejspíš má) v různých oborech různé významy - a při prvním použití nenapsat, který význam se myslí - není normální diskuzní postup.
Celá ta šaráda s normou u soudu je o tom, že soud se bude rozhodovat, jestli moje jednání bylo nebo nebylo tzv. ÚČELOVÉ.
A pokud do dokumentace napíši např. že 5 000 mrtvých pixelů považuji za vlastnost, tak je téměř jisté, že soud moje jednání vyhodnotí jako účelové obcházení zákona a rozhodne proti mě.
Pokud si tam napíši, že 5 mrtvých pixelů je ok, tak to si výsledek soudu netroufám odhadovat - jistě to bude záležet na mnoha věcech. I na tom, jestli třeba existuje nějaká používaná norma, kterou splňuji - byť se k ní nehlásím.
A pokud do dokumentace napíši, že je to výrobek podle té normy (té a té třídy) - tak bych měl soud vyhrát (za předpokladu, že v celé věci nebude jiný problém).
A budu se opakovat - ale je jasné, že české soudy jsou obecně velmi málo předvídatelné - a každý firemní právník na vás vytáhne nějakou historku, jak byla věc, která se rozhodovala vždy stejně a byl na to i judikát a pak stejně nějaký soud první úrovně v tom uvidí něco jiného a rozhodne jinak.
Ano, mozna bych to dohledal, kdybych pred nakupem obvolal reklamacni stredisko a zjistil si tyto podrobnosti. Ale mozna by byvalo lepsi, kdyby to mel CZC primo na webu.
Ale o to mi vubec nejde. Mne jde o princip. Jsem typ zakaznika, ktery obcas utrati hodne penez. Ale taky zaroven neutrati ani korunu tam, kde s nim vyjebou. Byla to mimoradna individualni situace, ktera by nenastala, kdyby me prodavac nelakoval. Ale houf lidi na reklamacnim oddeleni si ze me udelal koste a to ja si bohuzel pro ne budu pamatovat. Pritom pro ne by to byla drobnost (navic bych vzal se 100procentni jistotou jiny drazsi vyrobek, pro ktery bych si opet dojel a puvodni opet vratil) a pro me je to neprijemnost, zklamani, zvyseny tep a dalsi ztracene minuty tim, ze tu musim reagovat.