Celé je to o tom, jestli TV obsah je ještě Internetem a nebo ne. Za mne je v tomto případě Internet jen cestou jak placený obsah (TV programy a reklamy) dostat od poskytovatele obsahu k zákazníkovi.
Někdo tuto cestu platí vždy. Bud je to koncový zákazník a nebo poskytovatel obsahu. Neměl by to ale nést na sobě jenom ISP, zvláště pokud reálně tento obsah již vytěžuje více jak 50 % kapacit sítí ISP operátorů.
23. 5. 2022, 12:32 editováno autorem komentáře
Na místě je otázka, Vám tedy vaši zákazníci za VDSL neplatí?
Jsem z toho totiž lehce zmatený. Na jednu stranu máte každý měsíc akci na dvojnásobnou rychlost napořád, hýříte stovkami megabitů a na stranu druhou stálým VDSL zákazníkům od letošního roku do faktury přidáváte "Inflační doložku" a na lupě vedete diskusi, kdo má nést břemeno Youtube a Netflix trafficu.
Dokud Vám chodí platby od klienta, může Vám být jedno jestli celý den sleduje Netflix, ČT24, hraje v cloudu nebo poslouchá MP3 s 128Kbps bitrate. Ačkoli sen každého ISP je prodávat gigabit za 800,- na nejrychlejší odesílání emailů :)
A na téma IPTV/OTT, možná je chyba na straně poskytovatelů kteří neumí udělat nabídku, neustále balíčkujou televizi s internetem a nechat si zřídit službu přes objednávkový formulář je složitější jak daňové přiznání. Jejich web působí jako středoškolský projekt na SEO optimalizaci, plný buzzwordů a frází až nebezpečně se podobající jistým stránkám "tohle sněz a tvé tělo zbavit tuk do 30 minuta". Nehledě na skutečnost že "televize" je na jednom odkazu prezentovaná pod vlastní značkou. Podruhé jako nějaký IPTV projekt společně s Cetinem a do třetice Internet se Skylinkem.
Ze života: Osobně jsem si myslel že k internetu od Vás bude dodatečné vykliknutí EriTV Live na zkoušku a platba kartou hračka. Pak jsem zjistil že i u "live" varianty prosazujete "infrastrukturu CETIN", při objednávce tlačíte do nějakého vlastního "Set-top box Arris" který je u objednávky podmínkou, nejkratší úvazek je 3 měsíce a za aktivaci chcete 500Kč !!! Tak jsem se zasmál a koupil si na zkoušku SledovaniTV. Objednávka za minutu hotová, jednoduchá a televizi tahám přes prohlížeč Vašim internetem (za který vám teda platím).
To že mi neumíte prodat Váš TV obsah je, s politováním, pouze Vaše chyba. Navíc jako jsem naznačil hned ze začátku, pokud Vám klient platí za internet, i kdyby si koupil všechny OTT od konkurence najednou a sledoval je na Vašem internetu souběžně, může Vám to být jedno. Platí si přípojku k internetu a poskytovatel obsahu stejně tak. Pokud vám 50% kapacity žere Google, sjednejte si přímý peering, srazte náklady a ještě si můžete udělat reklamu že máte google na 3 hopy.