A šup, pod článkem reklama od Googlu “Neopravitelná tisková chyba (na obrázku je bankovka) vám přináší obrovskou příležitost vybrat 4279% vkladu”. 1) to opravdu tzv. seriózní média netrápí, že si dávají mezi své zprávy odkazy na scam? 2) tyto podvodné reklamy často obsahují falešné zprávy, třeba i týkající se nemocí a zneužívající známé tváře, je tak nedostižné aby např. pan Železný, Pirk apod. žalovali Google? 3) Takhle bojují velké technologické firmy s dezinformacemi? Že nesmysly záměrně šíří a vydělávají na nich? Už dávno jsem si všiml, jaký alibistický přístup média zaujímají. Z jedné strany vysílají kanály History HD a NG jak se vůdce třetí říše zapletl s mimozemšťany a pak se všichni překvapivě divi, že lidé věří všemu. 4) zajímavé, že nikde jsem dosud nezaznamenal článek o tom, jak média a technologičtí giganti takto šíří bludy. Asi je to v pořádku. Tak pak si ale nehrajme na potírání fake news.
Za odkazy děkuji, opravdu jsem si takových zpráv nevšiml. Googlu jsem to v minulosti reportoval, ale myslím, že to nemá smysl. Mě jen zaráží jak Google kontroluje YT nebo FB komentáře a sami si přitom nedokáží pohlídat, že jim chodí přes reklamní systémy jasné podvody. Např. FB je pro mě jako inzerenta už odepsaný, protože mezi scamem a prodejci teplé vody už nevidím místo. No nic, jdu si pročistit cévy :)).
Některé věci také nechápu, tuhle jsem viděl reklamu na zvládnutí cizího jazyka za týden, kterou používá už tři miliony Čechů, to mě zaujalo, tak jsem se pídil o co jde. Je to v několika jazycích, s fotkou stejného doktora, co má v každém jazyce jiné jméno a vystudoval neurolingvistiku. Člověk zaplatí asi pět tisíc a když má štěstí, tak dostane tisíc kartiček se slovy a radu, ať se jich 200 naučí každý den a o víkendu si je zopakuje. Ale nebylo to od Google, tak nevím kam takový scam reportovat.
Jinak nechápu Discovery, ČT2, primu Zoom, a asi ani NG, že mezi opravdu povedené dokumenty dávají proutkaře, vetřelce dávnověku, lovce duchů a podobný odpad. Strašně blbě se lidem vysvětluje, že i zdánlivě vědecké kanály šíří hoaxy a konspirace a že opravdu nepanuje vědecký konsensus na tom, že pyramidy sloužily pro přistávání kosmických lodí a Hvězdná brána nebyl pokus americké vlády připravit nás na budoucí setkání s mimozemšťany…
Dobrý den,
samozřejmě že trápí a s provozovateli reklamních systémů to opakovaně řešíme. Nicméně my dopředu nevidíme, jaká konkrétní reklama se na webu zobrazí. Pokud nějakou takovou najdete, můžete ji buď sám nahlásit přímo Googlu (klikněte na křížek v pravém horním rohu banneru), nebo ji oznamte nám a my to budeme dál s Googlem (nebo jiným provozovatelem reklamního systému) řešit (potřebujeme k tomu screenshot a URL, na kterou banner vede, jinak ji zpětně nedokážeme identifikovat a dohledat).
Jinak o těch podvodných reklamách se psalo a píše poměrně hodně, nejen v odborných, ale i v mainstreamových médiích (např. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/podvodne-bannery/r~ee6ca19654a311ebb408ac1f6b220ee8/ nebo https://www.seznamzpravy.cz/clanek/naletela-jsem-na-podvod-s-kellnerem-pripad-ma-na-stole-policie-83677).