Pokud se jedná o ten první odstavec co jsem napsal tak bohužel ten "budovatelský" kodex tak vyložit podle mě lze.
Protože z ochrany zákazníka, aby mu operátor nebránil v odchodu se dostáváme k tomu že operátor by měl vést zákazníka za ručičku na svůj účet. Vlastnická práva na HW to řeší jak? Nijak a pokud by to melo ideově naplňovat takový kotex tak na náklady nového operátora.
Kterou část konkrétně takhle lze vyložit?
Vlastnická práva na HW to neřeší nijak, protože se to hardwaru nijak netýká. Vlastnická práva na HW řeší smlouva s původním operátorem, která bude standardně vypovězena – akorát tu výpověď nemusí podávat zákazník, ale jeho jménem ji podá nový operátor.
U mobilních operátorů už to takhle nějakou dobu funguje. A nikdo nikdy neřešil, že by operátor musel zákazníkovi na vlastní náklady měnit mobilní telefon. Přestože často bývá součástí smlouvy i zařízení.
Stejnou službu nabízejí třeba banky (převod účtu jinam), ty to dělají na základě plné moci. Na základě plné moci to dělají i operátoři utilit.
Mobilní operátory jsem uváděl jako příklad, kde to dávno funguje. Jednak si vůbec nejsem jistý vaším výkladem, že bude ISP řešit vrácení HW předchozího operátora. U mobilních operátorů to tak nefunguje. A i kdyby tu povinnost měl, nikdo ho přece nenutí poskytovat tu službu za 200 Kč měsíčně a bez zřizovacího poplatku.
A nepřipadá Vám tam v članku jedna pasáž ze je psaná o tom že jen v málo případech smí nový operátor odmítnout ?
Tohle nenastavuje podmínky kdy operátor by měl byt podřízení vůli zákazníka. Teda třeba obdobná situace kdy předpisy na ochranu spotřebitele umožnili některým lidem si z prodeje zboží udělat "půjčovnu".
A nepřipadá Vám tam v članku jedna pasáž ze je psaná o tom že jen v málo případech smí nový operátor odmítnout ?
V čem vidíte problém?
Teda třeba obdobná situace kdy předpisy na ochranu spotřebitele umožnili některým lidem si z prodeje zboží udělat "půjčovnu".
Ne, neumožnily. Půjčovnu si z e-shopu udělali jenom lidé, kteří ten zákon porušovali.